Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hävettääkö kun ostatte herkkuja kaupasta?

Vierailija
19.02.2018 |

Mietin, että hävettääkö ihmisiä jos ostatte herkkuja tai epäterveellisiä valmisruokia pakastepizzoja ym ruokakaupasta?

Jos olisin itse ylipainoinen ja ruokani koostuisi siitä, mistä se nyt yleensä ylipainoisella koostuu.. Niin en varmasti kehtaisi mennä normaaliin aikaan kauppaan.. Me ainakin mieheni kanssa aina vähän hymyillään ja jutellaan toisillemme, kun me ostetaan ensin terveellisiä perusruokaostoksia ja sitten joku työ perässä tiskiin, limut, siniset maidot, täytetyt patongit ja suklaapatukat.. Hoikkana ja urheilullisena ei hävetä, jos joskus viikonlopuksi ostaa vaikka kuohukermaa ruuanlaittoon mutta mielessä käy kuitenkin.

N29

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt välttämättä ota varsinaiseen kysymykseen kantaa, mutta kun tein vuorotöitä ja olin usein lähikaupassa klo 22-23 välisenä aikana... Niin kieltämättä porkkanaa ja marjoja näkyi hihnalla vähemmän ja olutta sekä lihapiirakkaa enemmän.

Vierailija
2/52 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt välttämättä ota varsinaiseen kysymykseen kantaa, mutta kun tein vuorotöitä ja olin usein lähikaupassa klo 22-23 välisenä aikana... Niin kieltämättä porkkanaa ja marjoja näkyi hihnalla vähemmän ja olutta sekä lihapiirakkaa enemmän.

Mites ne on olutta tuohon aikaan ostaneet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi hävetä?

Vierailija
4/52 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi häpeäisin? Sinulla on vinoutunut suhde ruokaan jos häpeät syömisiäsi ja vielä naureskelet toisten syömisille. Ei minua hävetä edes silloin kun ostan koko perheelle herkut leffailtaan, silloin hihnalle menee juurikin pakasteranskalaisia, karkkia, sipsejä ja limua jne. Olen ihan hoikka ja urheilen, mutta suon itselleni myös herkuttelun

Vierailija
5/52 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostan vain itselleni paljon herkkuja esim. maanantaina, niin hävettää. Jos ostan illanistujaisiin ison kasan herkkuja perjantaina, ei hävetä. Tiedän että se on tyhmää. Eihän myyjä tiedä syönkö suklaani itse, vai järjestänkö 20 hengen juhlat. Olen ihan normaalipainoinen ja urheilullinen. N28

Vierailija
6/52 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkena hävettää. Viikonloppuna ei. Tosin, eineksiä meillä ei osteta oikeastaan ikinä.

Alkon kanssa on vähän sama juttu: Vaikka ostaisin viinipullon lauantai-illalla nautittavaksi jo aaiemmin, niin sen ostaminen maanantaina tuntuu todella oudolta.

Mies86

Vierailija
7/52 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi häpeäisin? Sinulla on vinoutunut suhde ruokaan jos häpeät syömisiäsi ja vielä naureskelet toisten syömisille. Ei minua hävetä edes silloin kun ostan koko perheelle herkut leffailtaan, silloin hihnalle menee juurikin pakasteranskalaisia, karkkia, sipsejä ja limua jne. Olen ihan hoikka ja urheilen, mutta suon itselleni myös herkuttelun

Eikun en minä nimenomaan häpeä syömisiäni. Ja eikö suhde ole silloin vinoutunut jos syö mielihalujensa mukaan epäterveellisesti? Minulla on mielestäni hyvin terve suhtautuminen ruokaan, koska tiedän mitä on minulle hyväksi syödä ja syön sen mukaan, enkä mielitekojeni mukaan.

Kyllä sipsit ja pakasteranskikset on epäterveellisiä muillekin kun ylipainoisille enkä niitä ole juuri muiden urheilijoinen lautasilla nähnyt

N29

Vierailija
8/52 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettää ja paljon. Koska ostan niitä herkkuja aina kun käyn kaupassa, toki ostan ns perus ruokatarvikkeita, hedelmiä ja vihanneksia herkkujen lisäksi mutta silti, menee liikaa rahaa moskaan, lähinnä siis karkkiin. Mietin usein kun kaupassa käyn että muistaaki kassa edelliset ostokseni. Sen takia käynkim välillä eri ruokakaupassa. Tai laitan miehen ostamaan namit. Koollani ei ole merkitystä , olen ajatellut näin varmaan melkein aina. terveisin N 30v Bmi 19, elintapaurheilija, jolla osittain paska ruokavalio

Vierailija
9/52 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hävetä. En keskity muihin asiakkaisiin, eikä kukaan viitsi kyylätä minua. Kaikilla on omat kiireensä. En usko, että ketään edes kiinnostaa toisten ostokset.

Vierailija
10/52 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanonta "hulluilla on halvat huvit" sopii teihin mainiosti. 😂

Vierailija
11/52 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hävetä. Mulla on sellanen paperipussi, jonka laitan aina päähän kun ostan roiskeläpän tai suklaata kaupassa.

Vierailija
12/52 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hävetä. Mutta kieltämättä tällä palstalla on vaikutus, että on alkanut miettimään ostoksiaan :D.

Mä ostan miehelle joskus lihapiirakoita, lenkkimakkaraa, nakkeja jne.

Silloin ajattelen itsekseni, että palstalla saisivat taas herkullisen aloituksen.

Mä en oikeasti itse syö noita makkaroita, mutta olen antanut periksi. Mies syö mitä haluaa, ei ole mun asia neuvoa aikuista ihmistä.

Vierailija
13/52 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän naisia tällaiset asiat tietenkään hävetä. Muuten vaan treffailun alussa lautasella on aina linnunruokaa, jos yhdessä syömään päädytään.

Vierailija
14/52 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikun en minä nimenomaan häpeä syömisiäni. Ja eikö suhde ole silloin vinoutunut jos syö mielihalujensa mukaan epäterveellisesti? Minulla on mielestäni hyvin terve suhtautuminen ruokaan, koska tiedän mitä on minulle hyväksi syödä ja syön sen mukaan, enkä mielitekojeni mukaan.

Kyllä sipsit ja pakasteranskikset on epäterveellisiä muillekin kun ylipainoisille enkä niitä ole juuri muiden urheilijoinen lautasilla nähnyt

N29

Tottakai ne on epäterveellisiä en minä sitä kiistä. Mutta jos aikuisena ihmisenä teen valinnan ostaa epäterveellisen asian niin en minä sitä tekemääni valintaa häpeä. En häpeä sitäkään kun tilaan baarissa oluen, pitseriassa pitsan tai menen joskus hissillä portaiden sijaan, vaikka tiedänkin noiden olevan epäterveellisiä. Avainsana on kohtuus. En ole täysin mielihalujeni vietävissä vaan sallin nautiskelun silloin tällöin koska se parantaa elämänlaatua ja tuo hyvää oloa, en häpeä sitä. Sen sijaan muiden ihmisten ostosten tarkkailu kuulostaa aika omituiselta.

Vierailija
15/52 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän syömishäiriöiseltä ajatusmaailmalta kuulostaa hävetä ostoksiaan. Oudohkoa myös tutkailla muiden ostoksia, mutta jostainhan se ylemmyydentunne on napattava.

Vierailija
16/52 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shh...

Vierailija
17/52 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumoanko nyt yleisen stereotypian pullero-palleroista sanomalla, että mun suurta herkkua on raaka kukkakaali ja porkkanat?

Entäs sitten se kerta, kun lääkärikäynnin ohella keskustelu siirtyi painooni? Tokaisin suoraan, että aion tehdä jotain painolleni, sillä en halua olla vyöryvä lihapulla 30-vuotiaana. Sain jopa kalkkikselta vaikuttavan lääkärin suupielet nykimään ylöspäin.

T. Löllyvä läski 160/64.

Ja niin, lihoin ihan kilpirauhasen vajaatoiminnan vuoksi :D. Että näin.

Vierailija
18/52 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hävetä, ei ole käynyt mielessäkään. Ei hävettäisi vaikka olisin ylipainoinen. En myöskään kyttää muiden ostoksia, ei kiinnosta. Kun näitä säännöllisesti täällä kysytään, kerron myös mitkä muut asiat eivät hävetä;

- Lapseni itku julkisella paikalla

- Vierekkäin istuminen ravintolassa

- Verkkosukkahousujen pitäminen

- Yksin käyminen kahvilla/ ravintolassa/ elokuvissa

- Julkiset hellyydenosoitukset

- Mieheni, vaikka päällänsä olisi liian pieni keltainen pipo ja pinkki pilkkihaalari

- Tamponien tai kondomien osto

- Reikä sukassa lääkärillä tai sänki pimpsassa gynekologilla

- Mikään mitä teen, kunhan en satuta tai loukkaa muita ihmisiä.

Keskittykää elämiseen.

Vierailija
19/52 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh...miksi pitäisi hävettää? Tiedän kyllä itse, että meillä syödään suurimmaksi osaksi terveellistä, itse valmistettua ruokaa. Jos siihen hihnalle nyt kerran viikossa laittaa vaikka pussin juustonaksuja tai valmiin pakastepizzan, niin eipä sillä suurta vaikutusta ole. 

Mä olen muutenkin jo kauan sitten oppinut olemaan ajattelematta, mitä muut minusta ajattelevat. Niin kauan kuin olen itse onnellinen itseni kanssa, ei millään muulla ole väliä, ja kaikkein vähiten niillä ihmisillä, jotka eivät edes tunne minua. 

Vierailija
20/52 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on just tällainen häpeäkulttuuri! Aina pitää miettiä mitä muut ajattelee...ethän sä edes välttämättä osta niitä herkkuja ittelles vaan lapsillesi, kaverillesi tuliaisiksi, kummilapsillesi..?!!! Just tässä on iso syy miksi muutin ulkomaille että saan olla ihan just semmoinen kuin haluan ja ostaa kaupasta mitä tykkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi