Kuvittelevatko jotkut oikeasti, että Rillit huurussa on jotain fiksujen ihmisten humoria?
Ihan naurettavaa jenkkihömppää. Ei kukaan pidä teitä minään tieteilijöinä, vaikka hehkutattekin tuota sarjaa. Oikeasti.
Kommentit (30)
En katso, koska sarjan suomalainen nimi on typerä ja loukkaava.
Tuskin. Ainakin minä pidän sitä sellaisena aivot narikkaan -huumorina. Ihan viihdyttävä sarja.
Toiset tykkää toiset ei.
Mikäs ap on sanomaan mistä huumorista kukakin tykkää?
Onhan se tehty fiksummalle/nörtimmällä porukalle kuin chuck lorren toinen sarja --miehen puolikkaat.
Siis taas. Eikö tää tullut jo viime kerralla joku viikko sitten selväksi? Tbbt on nokkelaa aivot narikkaan komediaa. No More, no less.
Miten musta tuntuu että olen nähnyt tämän aiemminkin?
Ai niin: https://www.vauva.fi/keskustelu/2828882/rillit-huurussa-ohjelma-ihmisil… .
Varmasti katsojakunta on fiksumpaa kuin vaikka Kauniiden ja rohkeiden.
Mutta en minä nyt menisi sanomaan "fiksujen" sarjaksi.
Erikoinen ihminen, kuka pystyy katsomaan näitä valmiiksi naurettuja jenkki sarjoja??
Pääsee kokemaan olevansa tavisten yläpuolella, kun tajuaa popkulttuuri- ja tiedeviittaukset.
En tiedä. Minusta se on hauska komedia.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se tehty fiksummalle/nörtimmällä porukalle kuin chuck lorren toinen sarja --miehen puolikkaat.
Mun mielestä samaa sarjaa. Kummatkin leikittelevät stereotypioilla. Ihan viihdyttäviä molemmat, mutta eivät mitenkään älyllisiä.
No eivät kuvittele, vaan tykkäävät sarjasta aidosti.
Minuun vetoaa ensinnäkin se, että yksi sarjan päähenkilöistä on asperger, kuten oma poikani - ja Sheldonin käytöksestä sarjassa löytyy hupaisia, tuttuja piirteitä.
Lisäksi pidän siitä, että vitseissä sivutaan tiettyjä populaarikulttuurin juttuja (mm. Marvel-elokuvia ja -sarjakuvia, peliskeneä, Tähtien sotaa) ja yliopistomaailman skismoja, joista ei muissa sarjoissa veistetä vitsejä. Raikas aihepiiri siis, ja minulle tuttu.
Mutta huumori sinänsä on huumoria siinä missä muissakin sarjoissa. Eli ap, ihan turhaan loukkaannut siitä, että et ymmärrä sarjaa. Ei se ole mikään älykkyystesti, eivätkä sarjan fanit luule fanituksen osoittavan yhtikäs mitään.
Vierailija kirjoitti:
Erikoinen ihminen, kuka pystyy katsomaan näitä valmiiksi naurettuja jenkki sarjoja??
Aika moni, ottaen huomioon miten paljon niitä telkkarista tulee. Ihan samalla tavalla voisi kysyä kuka pystyy katsomaan tosi-tv:tä, talent-kisoja, Salkkareita, Putousta jne. Ei mitään erikoista minkään noista katsomisessa.
Ihan normaalia amerikkalaista sitcom huumoria jota ei varmaan kukaan pidä minään kehittävänä korkeakulttuurina. Mutta viihdyttävä, hassu sarjahan se on, kuten on tarkoituskin
No ainakin ne vitsit vaatii tiettyä asiantuntemusta, että niitä kaikkia ymmärtää. Sarjassa viljellään paljon tiedeviittauksia ja viittauksia popkulttuuriin, jotka ei aukene, jollei tunne ao. aihepiirejä. Ap ei taida tuntea, koska on noin selkeästi "happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista"!
Typerä sarja. Yritin katsoa mutta en pystynyt. Jos se päätyyppi ei ole h.o.m.o, niin sitten ei kukaan.
Niin ap. Kuvitteleeko? Mistä edes sait tuollaisen ajatuksen?
Minulla sarjan viihdyttävyys perustuu hahmoihin samaistumiseen: "luuseriuteen" ja ajoittaiseen yksinkertaisuuteen. Hahmojen epätäydellisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Typerä sarja. Yritin katsoa mutta en pystynyt. Jos se päätyyppi ei ole h.o.m.o, niin sitten ei kukaan.
No mitä sitten vaikka olisikin?
Sehän on ainoa amerikkalainen komediasarja, jotka kestää katsoa! Juuri siksi, että siinä vitsaillaan populaarikulttuurista, yliopistojen sisäisistä valtakamppailuista, tieteenalan nokkimisjärjestyksestä JA siitä, miten jokaisen nörttitiedemiehen salainen halu on kumminkin iskeä hotti naisystävä. Eli pilkataan myös sekä älykköjen älyllistä snobismia, että sen hotin tarjoilijattaren tietämättömyyttä.
Ap ei nyt selkeästi vaan ymmärrä sarjaa. Mutta kuten tossa jo sanottiin, ei siitä kannata loukkaantua. Minä taas en jaksa suurinta osaa muita sarjoja. Joku Moderni perhe esimerkiksi on tylsä ja tavanomainen. Mutta en minä nyt väitä (toisin kuin ap), että koska se on minusta tylsä, sen katsojat ovat tylsiä ja tyhmiä.
Ei kukaan ole pitänyt.