Ihana kirjasi lapsuudesta, joka sulla on edelleen? Minkä ikänen olet nyt?
Mä sanon että Jasonin Kesä, kirjottaja Camilla Mickwitz.
Kirja on mulla edelleen, vähän teipattuna, mutta muuten hyvissä voimissaan. Ihana!!!! ♥
Olen nyt 46wee ould. :)
Jasonin kesä on mun aarre.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Harry Potter :D
Ainiin, unohdin sanoa iän, 23
Pikku prinsessa on ihana edelleen. Olen 40v.
No minullahan on ne kaikki tallella (ikää 40-vee)... Mm. Astrid Lindrgenin kirjat, Onneli ja Anneli -sarja, kotimaiset satukirjat kuten Mestaritontun seikkailut, poikakirjat kuten Aaro Hongan Iloinen internaatti, tyttökirjat kuten L.M. Montgomeryn Anna -sarja.
Eduard Uspenski - Alas taikavirtaa. 44v.
"Rohkeuskeinu"
Hellin Tynell (Helsinki 1957, Laatupaino Oy)
*
Satumaan Sarja 11 kirja. Siinä on 21 erilaista satua. Kulunut, usein luettu ja hyvin rakas. :)
Olen saanut sen (muistokirjoituksen mukaan) v.-65.
-N 58v.
Vierailija kirjoitti:
Mio, poikani Mio
Ja 32v olen.
Vaarin kinnas. Ukrainalainen kansansatu.
Hassua! Mulla on tuo Jasonin kesä kirjahyllyssä, luettiin viimeksi 2pv sitten! Se on ollut mun serkulla, sain sen itse lapsena häneltä, ja nyt luen sitä omalle taaperolle. Ihana kirja :)
Mun suurin aarre on siltikin Momo, kertoo orpotytöstä joka lähtee taistelemaan harmaita herroja vastaan, jotka koittavat varastaa ihmisiltä aikaa. Huikean hyvin kirjoitettu, todella hyvä tarina, upea kirja. Ansaitsisi uusintapainoksen. Olin kolmannella luokalla kun sain sen, nyt olen 33v.
Kummitädiltä saatu Pikku Prinssi ❤. Ikää 39 vuotta.
Kätkijät, Uponnut järvi ja jatko-osa, Marikki, Mestaritonttu,Muumit,Velho ja leijona, Keskiyön kansaa, Raul Roineen ja Laura Sointeen sadut, Pörriäinen lentää hämärissä, Minäpoika, Eemelit, jne jne... 45 v. Mitään ei ole heitetty pois vaan osa lahjoitettu lapselle eteenpäin tai ostettu hänelle omat.
Vierailija kirjoitti:
Kätkijät, Uponnut järvi ja jatko-osa, Marikki, Mestaritonttu,Muumit,Velho ja leijona, Keskiyön kansaa, Raul Roineen ja Laura Sointeen sadut, Pörriäinen lentää hämärissä, Minäpoika, Eemelit, jne jne... 45 v. Mitään ei ole heitetty pois vaan osa lahjoitettu lapselle eteenpäin tai ostettu hänelle omat.
Sekä Piilomaan pikku aasi, josta opin lukemaan, ja hirmu pino sarjakuvia jotka olen ostanut omiksi aikuisena.
Pupu Tupunan Pupulan juhlapäivät (kirja ei tosin ole sama, jonka omistin lapsena, kävin joskus 10 vuotta sitten ostamassa sen takaisin), Maikki Harjanteen Noitien kirja sekä Mauri Kunnaksen Yökirja. Ikää 31.
Olen 49 v. mies. Katsoin nyt varta vasten mitä kirjoja lapsuudesta on vielä hyllyssä. En minä osaa niitä mihinkään ihanuusjärjestykseen laittaa, mutta kun nämä muutamat on tallessa, niin kai niillä jokin erityismerkitys on:
Satukokoelma "Olipa kerran"
Raili Mikkonen: Kalpeat naamat
Matti Asseri Nyberg: Palokärjen huuto
Eno Raud: Kadonneen pojan tapaus
Leo Lipsonen: Karateisku
Nuo varsinaisesti lapsuudesta (ennen murrosikää), ja murkkuikäisten kirjoja löytyy vielä 3:
Jorma Ranivaara: Raamit ränniin
Arvi Arjatsalo: Mä oon Maukka
Arthur Roth: Keltainen Maserati
Harry Potter :D