Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömyyskorvauksella hurvittelemassa Kreikassa

Vierailija
18.02.2018 |

Nainen kertoo ihan pokkana että on pyöräilemässä Kreikassa ja muualla Euroopassa, on ollut jo kesäkuusta 2017 asti.

"Teatteri-ilmaisun ohjaajaksi valmistunut Hanhela saa Suomesta työttömyyskorvausta, koska etsii matkalla töitä."

Ja paskat etsii. Kunhan seikkailee ja on etsivinään. Mitenköhän aktiivimalli toteutuu hänen kohdalla?

https://yle.fi/uutiset/3-10067526

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateutta taas.

Se, jos työtön saa säästettyä pienistä korvauksista matkarahat, on joillekin murhaakin pahempi teko.

Sen sijaan jos työtön tuhlaa rahansa jotenkin muuten, vaikka ostamalla ruokansa kalliista k-kaupasta ja vaatteensa uutena (Lidlin ja kirpparien sijaan), niin se puolestaan on ihan hyväksyttävää.

Kateus todellakin sumentaa joidenkin järjenvalon täysin.

Kyllä minullekin kelpaisi että saan niin paljon ilmaista rahaa näennäistä työnhakua vastaan, että voin lomailla putkeen kesäkuusta 2017 asti. Tuo nainen on selvästi jotenkin erikoisasemassa muihin työttömiin nähden. Ei normityötön voi tuollaista tehdä. Pistetään jollekkin kursille, jos et suostu niin karenssia ja tukien leikkausta. Ei todellakaan mitään Kreikassa pyöräilyä.

Ap

Vierailija
22/57 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulehan tumpelo.

Se työttömyyskorvaus ei ole mikään lottovoitho vaan pikku hilu jolla juuri ja juuri voi tulla toimeen. Jos joku sillä onnistuu matkustelemaan niin nostan hattua.

Se raha on tarkoitettu elämiseen ja samalla on velvollisuus etsiä töitä, ei lomailla putkeen kesäkuusta 2017 asti.

Ap

No pystytkö sä jotenkin osoittamaan ettei hän ole hakenut töitä? Mistä sinä tiedät kuinka hän on hakenut?

Siellähän se haastattelussa rivien välissä lukee, jatkuvaa matkustamista paikasta toiseen, samalla huolehditaan lapsista, pidetään niille kotikoulua. "Eriin jaettu polkeminen vei päivittäin noin neljä tuntia."

Missä välissä sitä työtä haetaan?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinustako ei ole yhtään epäoikeudenmukaisempaa se, että ex ministeri Lindeen nostaa lähes 6000 euroa eläkerahaa ja tekee maailmalla asebisneksiä?

Mistä teitä apn kaltaisia idiootteja sikiää?

Toivon että tämä on trolli.

Toivot että tämä on trolli? Hah! Turha toivo. Toki, aktiivimalli on trolli, eli se on hallituksen valmistama pila. Mutta yllättäen todella monet suomalaiset ottavat tuon pilan todella vakavasti. Hooh. Oikeastaan olen iloinen että aktiivimalli luotiin. Niin että nyt olen vihdoin viimein kunnolla nähnyt ja oppinut minkälaisia monet suomalaiset ovat. Olin varmaan sokea idiootti kun en aiemmin nähnyt. Kyllä minun olisi pitänyt jo vuosikymmeniä sitten tajuta kun olen kuullut vastaavanlaista "todella vakavaa" keskustelua homoista, ympäristönsuojelusta, maanpuolustuksesta, maanviljelystuista, ym.

Ei se ole mitään sattumaa että Persut+Keskusta+Kokoomus saavat ainakin 50% kaikista äänistä. Eivät noiden puolueiden äänestäjät "erehdyksessä" noita äänestä, ei se ole "pieni hetkellinen poliittinen hairahdus", ei se ole vain jotain mitä "jotkut sattumalta toisinaan tekevät". Ei, vaan kyllä se on ihan täysin sitä että ainakin 50% suomalaisista ovat aivan totaalisia idiootteja niinkuin tämä ap. Ovat aina olleet. Nyt, kiitos aktiivimallin, sen vain näkee paljon paremmin kuin ennen.

Aktiivimallista ei ole hyötyä työttömyyden vähentämiseen. Mutta aktiivimallista on se hyöty että nyt me vihdoin viimein ymmärrämme minkälaisia 50% maanmiehistämme on.

Niinkuin Donald Trump. Viimeistään nyt ymmärrämme että tosi moni amerikkalainen on tosi sekaisin, koska äänestivät Trumpia. Jotain hyötyä siitäkin miehestä - avasi silmämme.

Vierailija
24/57 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla työttömillä on muutakin rahaa kuin se 500 e korvaus. On oltu vuosikymmeniä töissä ennen työtyömyyttä, on perintöä tai muuta, joten joillakin on varaa elää normaalia elämää vaikka ovat työnhakijoita. Matkoiltakin voi laittaa hakemuksia. Ei ole pelkoa että pääsisi haastatteluihin. Itse olen laittanut hakemuksia pilvin pimein ihan kotoa käsin, yhdestä paikasta tuli ilmoitus, että minua ei ole valittu, muista ei mitään reagointia.

Vierailija
25/57 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateutta taas.

Se, jos työtön saa säästettyä pienistä korvauksista matkarahat, on joillekin murhaakin pahempi teko.

Sen sijaan jos työtön tuhlaa rahansa jotenkin muuten, vaikka ostamalla ruokansa kalliista k-kaupasta ja vaatteensa uutena (Lidlin ja kirpparien sijaan), niin se puolestaan on ihan hyväksyttävää.

Kyllä minullekin kelpaisi että saan niin paljon ilmaista rahaa näennäistä työnhakua vastaan, että voin lomailla putkeen kesäkuusta 2017 asti. Tuo nainen on selvästi jotenkin erikoisasemassa muihin työttömiin nähden. Ei normityötön voi tuollaista tehdä. Pistetään jollekkin kursille, jos et suostu niin karenssia ja tukien leikkausta. Ei todellakaan mitään Kreikassa pyöräilyä.

Ap

Mistä sinä tiedät tuon naisen rahatilanteesta? Jos on vaikka saanut perinnön, on vanhoja säästöjä, vanhemmat avustavat, myynyt omaisuuttaan jne.

Mutta ei, kateus sumentaa järkesi etkä pysty ajattelemaan muuta kuin että nyt joku tekee jotain mitä sinä et. 

Jää työttömäksi ja lähde Kreikkaa sinäkin, äläkä täällä nillitä.

Vierailija
26/57 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tämä ole ihan normi käytäntö, kun työtä etsitään kaikista Eu-maista, kun on vapaa liikkuvuus.

Ja juuri Kreikka, Espanja, Italia jne. on niitä maita, jossa pääsee helposti töihin, ainakin pätkätöihin, kun siellä ei ole niin tiukka työlainsäädäntö kuin Suomessa.

Vierailija
27/57 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinustako ei ole yhtään epäoikeudenmukaisempaa se, että ex ministeri Lindeen nostaa lähes 6000 euroa eläkerahaa ja tekee maailmalla asebisneksiä?

Mistä teitä apn kaltaisia idiootteja sikiää?

Toivon että tämä on trolli.

Toivot että tämä on trolli? Hah! Turha toivo. Toki, aktiivimalli on trolli, eli se on hallituksen valmistama pila. Mutta yllättäen todella monet suomalaiset ottavat tuon pilan todella vakavasti. Hooh. Oikeastaan olen iloinen että aktiivimalli luotiin. Niin että nyt olen vihdoin viimein kunnolla nähnyt ja oppinut minkälaisia monet suomalaiset ovat. Olin varmaan sokea idiootti kun en aiemmin nähnyt. Kyllä minun olisi pitänyt jo vuosikymmeniä sitten tajuta kun olen kuullut vastaavanlaista "todella vakavaa" keskustelua homoista, ympäristönsuojelusta, maanpuolustuksesta, maanviljelystuista, ym.

Ei se ole mitään sattumaa että Persut+Keskusta+Kokoomus saavat ainakin 50% kaikista äänistä. Eivät noiden puolueiden äänestäjät "erehdyksessä" noita äänestä, ei se ole "pieni hetkellinen poliittinen hairahdus", ei se ole vain jotain mitä "jotkut sattumalta toisinaan tekevät". Ei, vaan kyllä se on ihan täysin sitä että ainakin 50% suomalaisista ovat aivan totaalisia idiootteja niinkuin tämä ap. Ovat aina olleet. Nyt, kiitos aktiivimallin, sen vain näkee paljon paremmin kuin ennen.

Aktiivimallista ei ole hyötyä työttömyyden vähentämiseen. Mutta aktiivimallista on se hyöty että nyt me vihdoin viimein ymmärrämme minkälaisia 50% maanmiehistämme on.

Niinkuin Donald Trump. Viimeistään nyt ymmärrämme että tosi moni amerikkalainen on tosi sekaisin, koska äänestivät Trumpia. Jotain hyötyä siitäkin miehestä - avasi silmämme.

Puhut asiaa. Mun vanhemmat oli tosi varakkaita ja tosi ankaria. Siis aivan s**tanallisen ankaria. Koskaan emme keskustelleet politiikasta, mutta kuvittelin aina automaattisesti että he äänestävät Kokoomusta. Siis koska he olivat "rikkaita koviksia". No, vasta kun he olivat jo tosi vanhoja mä opin että he olivat aina äänesstäneet Demareita. Ymmärrän nyt, että he olivat ihan tavallisia fiksuja ihmisiä. Poikkeuksellisen ankaria, mutta silti normaaleja. Eikä raha heitä pilannut.

Kokoomuksen äänestäjät taas, niinkuin tuo ap, ei heissä keskeistä ole se että he ovat rikkaita tai ankaria. Keskeistä heissä on se että he ovat vain aivan s**tanallisen sekaisin. Aivan auttamattoman sekaisin. Se sen eron tekee.

Vierailija
28/57 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateutta taas.

Ap

Mistä sinä tiedät tuon naisen rahatilanteesta? Jos on vaikka saanut perinnön, on vanhoja säästöjä, vanhemmat avustavat, myynyt omaisuuttaan jne.

Mutta ei, kateus sumentaa järkesi etkä pysty ajattelemaan muuta kuin että nyt joku tekee jotain mitä sinä et. 

Jos on säästöjä, ei kuulu nostaa tukea.

Ap

Vierailija
29/57 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon lomaillut eli siis matkustellut ja mökkeillyt työttömänä jo elokuusta 2016 nostaen kokoajan tukia.

Mä toimin ihan sääntöjen sallimissa rajoissa, joten missä vika?

Vierailija
30/57 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateutta taas.

Ap

Ap

Mikä moraalinen auktoriteetti sinä luulet olevasi ja miksi luulet kenenkään muuta kuin viittaavan kintaalla sille, mitä sinun mielestäsi kuuluu ja mitä ei kuulu tehdä?

Vierailija
31/57 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon lomaillut eli siis matkustellut ja mökkeillyt työttömänä jo elokuusta 2016 nostaen kokoajan tukia.

Kuinka olet välttynyt kursseilta, kuntouttavalta työtoiminnalta ja mitä kaikkea niitä nyt on?

Ap

Vierailija
32/57 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateutta taas.

Ap

Sulla on nyt vähän ruusuinen kuva TE-toimiston "palveluista".

Olin kaksi vuotta työttömänä ja muhun ei oltu yhtä ainoaa kertaa yhteydessä TE-toimistosta. Olisin voinut vaikka asua Kiinassa jos olis huvittanut, kukaan ei kysellyt perään. Ei ainoatakaan "työtarjousta", ei kurssia ei mitään. Oma asiointiin merkitty soittoaika työkkäristä siirtyi aina 6 kk eteenpäin ilman soittoa.

Olin sinne suuntaan pari kertaa yhteydessä kun kyselin muutamaa juttua. Kävin myös kaikissa infoissa jne, jotka tuntuivat hyödyllisiltä.

Viime kesänä jäin uudestaan työttömäksi. Kuuluisat kolmen kuukauden haastattelut ovat ihan iso vitsi vaan, mulle on soitettu kerran, heinäkuussa. Syksyllä löysin yhden koulutuksen joka vaikutti hyödylliseltä. Hain siihen ja ajattelin sen olevan läpihuutojuttu. Olin todellakin yllättynyt, kun sinne kutsuttiin soveltuvuushaastatteluun. hakijoita oli ollut yli 90 ja kurssille pääsi 15.

Ei työkkäri ehdi perään katsella. Joku "tuolta ne saapuvat pulleilla poneillansa" -kurssi voi teoriassa napsahtaa tai verkossa tapahtuva työnhakuvalmennus, mutta toisen voi tosiaan tehdä sillä tabletilla ja toinen on sitten tosi huonoa tuuria. Sinne on sitten varmasti pakko mennä ellei saa puhuttua itseään ulos.

Vierailija
33/57 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateutta taas.

Ap

Ap

Mikä moraalinen auktoriteetti sinä luulet olevasi ja miksi luulet kenenkään muuta kuin viittaavan kintaalla sille, mitä sinun mielestäsi kuuluu ja mitä ei kuulu tehdä?

Sellainen joka maksaa veroja, joilla tuo huvitus maksetaan.

Ap

Vierailija
34/57 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka olet välttynyt kursseilta, kuntouttavalta työtoiminnalta ja mitä kaikkea niitä nyt on?

Ap

En ole se jolta kysyit, mutta minäkin olen ollut työtön 2016 alusta. Olen ollut kerran työttömyyden alussa tunnin infotilaisuudessa, laittanut cv:n nettiin ja tehnyt työllisyyssuunnitelman, joka hyväksyttiin sähköisesti. Minulle on soitettu 1 kerran. Olen toki lähetellyt hakemuksia viikottain. Aika rauhassa saa olla.

Vierailija
35/57 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateutta taas.

Ap

Ap

Sellainen joka maksaa veroja, joilla tuo huvitus maksetaan.

Ap

Jää työttömäksi äläkä kadehdi. Saat sitten sinäkin huvitella.

Vierailija
36/57 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyyspäivärahat ovat ihan lakisääteisiä ja lasketaan edellisen töissäolovuoden palkkatulojen perusteella. Ei niitä kenenkään tarvitse jättää nostamatta, vaikka varallisuutta olisikin. Ap voisi vähän ottaa selvää asioista, ennenkuin laukoo täällä ”tietojaan”.

Kyllä jokainen voi matkustaa myös työttömänä, hakemuksia voi lähettää vaikka mistä päin maailmaa tahansa ja jos nyt sattuisi tulemaan kutsu haastatteluun, lento Kreikasta Suomeen kestää vähemmän kuin junamatka Oulusta Helsinkiin.

Ei työttömyys tarkoita sitä, että pitäisi pallo jalassa istua vuosikaudet kotona odottamassa työtä, jota tuskin koskaan tarjotaan. Tapaamalla ihmisiä matkoilla, voi hyvinkin aueta mahdollisuuksia ja uusia uria elämään. Pysyy ainakin pää virkeänä matkustellessa ja tässä tapauksessa myös kroppa, jos matkustaa pyöräillen, eikä vaivu apatiaan verhot kiinni kotona istuessaan. EU alueen säännöt myös sallivat työn haun ulkomailta.

Jokainen tapaus on erilainen ja jokaisen osaamisen taso ja taloudelliset mahdollisuudet suotakoon kaikille vapaasti käytettäväksi eikä kadehdittaviksi.

Vierailija
37/57 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sun kateellisuus paistaa kaukaa läpi. Jos joudut joskus työttömäksi tee samoin. Matkustele!

Rupean uskomaan, että suomalaiset ovat kateellisin kansa Maan päällä.

Vierailija
38/57 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin kohta lähen kotimaahani kymmenen vuoden jälkeen. So wath?

Vierailija
39/57 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jäisin työttömäksi lähtisin heti ulkomaille. Suomi on niin paska maa ettei kannata jäädä.

Vierailija
40/57 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateutta taas.

Ap

Ap

Työttömyyskorvaus on tuloista riippumaton, sitä maksetaan työkkärin asiakkaille, jotka ovat ilmoittautuneet työnhakijoiksi ja jotka noudattavat työkkärin ohjeita. Toimerntulotuki on sitten eri asia. Lue vähän enemmän niin tiedät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme