Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömyyskorvauksella hurvittelemassa Kreikassa

Vierailija
18.02.2018 |

Nainen kertoo ihan pokkana että on pyöräilemässä Kreikassa ja muualla Euroopassa, on ollut jo kesäkuusta 2017 asti.

"Teatteri-ilmaisun ohjaajaksi valmistunut Hanhela saa Suomesta työttömyyskorvausta, koska etsii matkalla töitä."

Ja paskat etsii. Kunhan seikkailee ja on etsivinään. Mitenköhän aktiivimalli toteutuu hänen kohdalla?

https://yle.fi/uutiset/3-10067526

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinustako ei ole yhtään epäoikeudenmukaisempaa se, että ex ministeri Lindeen nostaa lähes 6000 euroa eläkerahaa ja tekee maailmalla asebisneksiä?

Mistä teitä apn kaltaisia idiootteja sikiää?

Toivon että tämä on trolli.

Niitä idiootteja sanotaan kokoomuslaisiksi.

Vierailija
42/57 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateutta taas.

Se, jos työtön saa säästettyä pienistä korvauksista matkarahat, on joillekin murhaakin pahempi teko.

Sen sijaan jos työtön tuhlaa rahansa jotenkin muuten, vaikka ostamalla ruokansa kalliista k-kaupasta ja vaatteensa uutena (Lidlin ja kirpparien sijaan), niin se puolestaan on ihan hyväksyttävää.

Kateus todellakin sumentaa joidenkin järjenvalon täysin.

Kyllä minullekin kelpaisi että saan niin paljon ilmaista rahaa näennäistä työnhakua vastaan, että voin lomailla putkeen kesäkuusta 2017 asti. Tuo nainen on selvästi jotenkin erikoisasemassa muihin työttömiin nähden. Ei normityötön voi tuollaista tehdä. Pistetään jollekkin kursille, jos et suostu niin karenssia ja tukien leikkausta. Ei todellakaan mitään Kreikassa pyöräilyä.

Ap

Mistä sinä tiedät tuon naisen rahatilanteesta? Jos on vaikka saanut perinnön, on vanhoja säästöjä, vanhemmat avustavat, myynyt omaisuuttaan jne.

Mutta ei, kateus sumentaa järkesi etkä pysty ajattelemaan muuta kuin että nyt joku tekee jotain mitä sinä et. 

Jää työttömäksi ja lähde Kreikkaa sinäkin, äläkä täällä nillitä.

Jos on säästöjä, ei kuulu nostaa tukea.

Ap

Mikä moraalinen auktoriteetti sinä luulet olevasi ja miksi luulet kenenkään muuta kuin viittaavan kintaalla sille, mitä sinun mielestäsi kuuluu ja mitä ei kuulu tehdä?

Ap. Sun väite ei pidä paikkaansa. Perehdytään asiaan ennen kun suoltat Pa***a

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateutta taas.

Se, jos työtön saa säästettyä pienistä korvauksista matkarahat, on joillekin murhaakin pahempi teko.

Sen sijaan jos työtön tuhlaa rahansa jotenkin muuten, vaikka ostamalla ruokansa kalliista k-kaupasta ja vaatteensa uutena (Lidlin ja kirpparien sijaan), niin se puolestaan on ihan hyväksyttävää.

Kyllä minullekin kelpaisi että saan niin paljon ilmaista rahaa näennäistä työnhakua vastaan, että voin lomailla putkeen kesäkuusta 2017 asti. Tuo nainen on selvästi jotenkin erikoisasemassa muihin työttömiin nähden. Ei normityötön voi tuollaista tehdä. Pistetään jollekkin kursille, jos et suostu niin karenssia ja tukien leikkausta. Ei todellakaan mitään Kreikassa pyöräilyä.

Ap

Mistä sinä tiedät tuon naisen rahatilanteesta? Jos on vaikka saanut perinnön, on vanhoja säästöjä, vanhemmat avustavat, myynyt omaisuuttaan jne.

Mutta ei, kateus sumentaa järkesi etkä pysty ajattelemaan muuta kuin että nyt joku tekee jotain mitä sinä et. 

Ap

Mikä moraalinen auktoriteetti sinä luulet olevasi ja miksi luulet kenenkään muuta kuin viittaavan kintaalla sille, mitä sinun mielestäsi kuuluu ja mitä ei kuulu tehdä?

Sellainen joka maksaa veroja, joilla tuo huvitus maksetaan.

Ap

Ei työttömyystukea - esim peruspäivärahaa - ole millään lailla korvamerkitty.

http://www.kela.fi/peruspaivaraha

Työtön saa rahaa Kelalta. Työtön saa käyttää ne rahat ihan miten itse haluaa. Kela ei ensinkään mainitse miten ne rahat tulisi käyttää. Miljonäärikin saa tasan samat työttömyystuet, säästöt eivät niitä tukia pienennä.

Vain toimeentulotuessa on sellainen vaatimus että ne rahat on tarkoitettu vain välttämättömiin asioihin eli ruokaan ym. Tuo nainen ei toimeentulotukea saa. Hän saa työttömyystukea. Joten hän saa käyttää vaikka kaikki rahansa matkailuun.

Vierailija
44/57 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt että työttömyystukea saa jos on säästöjä, kiitos tiedosta.

Ap

Vierailija
45/57 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin pari vuotta työttömänä ja reissasin minkä kerkesin. Nostin ansiosidonnaista samaan aikaan. Omaa kerrytettyä omaisuutta, pari asuntoa ja perintörahaakin on senverran ettei töitä tarvitse elämisen takia tehdä vaan lähinnä ihan omaksi iloksi.

Vierailija
46/57 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon lomaillut eli siis matkustellut ja mökkeillyt työttömänä jo elokuusta 2016 nostaen kokoajan tukia.

Mä toimin ihan sääntöjen sallimissa rajoissa, joten missä vika?

Kuinka olet välttynyt kursseilta, kuntouttavalta työtoiminnalta ja mitä kaikkea niitä nyt on?

Ap

En ole se jolta kysyit, mutta minäkin olen ollut työtön 2016 alusta. Olen ollut kerran työttömyyden alussa tunnin infotilaisuudessa, laittanut cv:n nettiin ja tehnyt työllisyyssuunnitelman, joka hyväksyttiin sähköisesti. Minulle on soitettu 1 kerran. Olen toki lähetellyt hakemuksia viikottain. Aika rauhassa saa olla.

Mäkin oon työtön. Öö... puoleentoista vuoteen ei työkkäri ole ottanut muhun ollenkaan yhteyttä enkä mä oo mitään sähköisiäkään työkkärijuttuja tehnyt. Varmaan työkkäri on yhä olemassa..? Mä en työkkäristä mitään tiedä. Vainajatkin haudan takaa ottaa useammin yhteyttä kuin työkkäri.

Vierailija
47/57 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Että ihmiset on pihalla. En kyllä yhtään ihmettele, koska Suomen tukijärjestelmä on niin monimutkainen ettei sitä hullukaan voi ymmärtää.

Vierailija
48/57 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin työttömäksi 2013 jolloin kävin työkkärissä tapaamisessa. Senjälkeen ei sieltä ole kuulunut mitään.

Vierailija
49/57 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, jospa se etsii töitä Kreikasta tai muualta Euroopasta, eikä Suomesta. Alkaa olla tosiaan validi vaihtoehto, kun ei jaksaisi enää päivääkään katsella näitä kotimaisia hallituksen aivovammaisia.

Ei ole ehtinyt etsiä ainakaan matkan aikana Kreikkaan, se on siis pyöräillyt Suomesta Kreikkaan asti. Samalla on kuitenkin tukea

nostellut.

Ap

Kerrotko vielä, että millä kristallipallolla sä oikein näet, että ei ole etsinyt töitä samalla?

Ymmärrätkö sä, että nykypäivänä työn etsiminen ei ole sitä, että mennään satamaan aamulle hengailemaan, josko olisi lastaajan hommia sille päivälle?

"Välillä tulee tunne, että tämä on rankkaa, eikä ollenkaan lomaa. Eri maiden kielen ja kulttuurin ymmärtäminen jää myös vajavaiseksi, kun matka on jatkuvaa etenemistä, Hilla Hanhela kertoo."

Ei kuulosta työn etsimiseltä, vaan kuten itse sanoo, lomalta, jossa koko ajan liikutaan uuteen paikkaan.

Ap

Loma? Niin juuri. Se on kato "työnhakuloma". Mutta eihän se lomalta ehdi tuntua jos työnhaun lisäksi on liikaa muutakin tekemistä.

Vierailija
50/57 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sinä ap et tiedä mistään mitään. Et tiedä kuka voi saada työttömyystukea. Et tiedä miten työttömyystuen saa käyttää. Et tiedä miten töitä haetaan. Et tiedä kuinka naurettavan harvoin työkkäri tarjoaa niitä kuuluisia "palvelujaan".

Ota asioista selvää ennen kuin alat valittaa. Ota selvää faktoista ja valita sitten faktoista. Kyllä Suomessa riittää ihan liikaa valitettavaa faktoistakin. Ei sitä valittamisen määrää tarvitse lisätä valittamalla myös kuvitelmista kuten sinä teet.

Vierailija
51/57 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkseni se on kaikkien työttömien oikeus lähteä hakemaan töitä toisista eu-maista ja saada samalla työttömyyskorvausta.

Aika vähän on tuota oikeutta pidetty esillä työvoimaviranomaisten taholta.  Toki reilua olisi että myös matkakulut maksettaisiin.

Tätä en kyllä minäkään tiennyt. Tuon ovat viranomaiset pitäneet visusti salassa. Helkkarin helkkarin helkkari!!! Minulla on ties kuinka paljon työttömyyttä takana. Elämänlaatuni, mielenterveyteni ja työllistymismahdollisuuteni olisivat olleet paljon paremmat jos olisin voinut käydä ulkomailla töitä etsimässä.

Nyt minun täytyy kyllä ottaa tuosta asiasta selvää. Nyt minun täytyy LUKEA työkkärin ja Kelan sivuilta että onko tuo todella totta. Vasta sitten alan valittaa jos TIEDÄN (enkä kuvittele) että en voi tukea saada ulkomaan työnhakuun.

Vierailija
52/57 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateutta taas.

Ap

Ap

Tämä pätee vain toimeentulotukeen, ei esim. työmarkkinatukeen tai asumistukeen, joita voi saada vaikka olisi miljonääri. Toimeentulotukea ei kyllä saakaan jos on rahaa tai rahaksi muutettavaa omaisuutta.

Vierailija
53/57 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan sivuilla sanotaan, että työnhakuun ulkomaille voi saada työttömyyskorvauksen kolmeksi kuukaudeksi. Miten tuo perhe on voinut noin pitkään olla ulkomailla työnhaussa, ja saada korvaukset?

Vierailija
54/57 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös työmarkkinatukea saava voi hakea matkakorvausta lähtiessään ulkomaille työkokeiluun.

Vierailija
55/57 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelan sivuilla sanotaan, että työnhakuun ulkomaille voi saada työttömyyskorvauksen kolmeksi kuukaudeksi. Miten tuo perhe on voinut noin pitkään olla ulkomailla työnhaussa, ja saada korvaukset?

Sen kolmen kuukauden pätkän voi kyllä uusia. Olen näin tehnyt. Aikoinaan piti olla lyhyt hetki normisti työnhakijana jaksojen välissä.

Vierailija
56/57 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateutta taas.

Ap

Ap

Voi tätä ihmisten tietämättömyyttä, vaikka Suomessa on lähes ilmainen ammattikoulutus.

Työttömyyskorvaus ei ole tuki, joka maksetaan valtion budjetista. Ei.

Työttömyyskorvaus maksetaan niistä varoista, jotka työnantajat maksavat työssäkäyvien työntekijöiden maksetuista palkoista työtyömyysvakuutusmaksuina, lisäksi työntekijältä peritään jokaisesta palkasta työttömyys vak.maksua, samoin ammattiliiton maksut ja loput maksaa valtio.

Jos henkilö on ollut työelämässä 10-20-vuotta, työntekijä ja sidosryhmät ovat maksaneet moneen kertaan työttömyysturvan työttömyyden kohdatessa, ellei työttömyys kestä vuosia.

Työttömyyden kohdatessa henkilö saa työttömyyskorvausta, jotka ovat hänen omia "säästöjään" jotka on maksanut työnantajat, ammattiliitot ja työntekijä itse ja vain pieni osa tulee valtiolta.

Vierailija
57/57 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että hän taiteilijana hakee inspiraatiota matkoilta. Kannatettavaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän