Totuus yh-äideistä
Mies kuvittelee olevansa joku sankari kun maksaa minimi elatuksen, saattaa ottaa lapsen _hoitoon_ kerran pari kuukaudessa jos sitäkään ja silloinkin hän on niin hyyyvä isä kun osallistuu lapsen kasvatukseen. Kuvittelee että äiti törsää elatukset itseensä kun elatus riitä edes lapsen hoitoon ja äiti tulee aina kuluttamaan enemmän rahaa lapseen. Äiti tulee olemaan päävastuussa lapsesta vuosikymmeniä.
Respektiä teille yh-äideille joiden lapsen isän just kuvailin. Oma isäni oli just tuollainen tapaus ja edelleen hyvin ristiriitainen suhde isään kun miten hän muka mun isä on ollut muutakun siittiöt tuonut kehiin.
Ps. Sama pätee myös jos tilanne toisin päin että isä on se pääsijainen hoitaja.
Että vituttaa. Saa nähdä tuleeko ikinä lapsia hankkimaan kun jää varmaan yksin vastuuseen vaikka vanhempia on kaksi....
En ole yh, mutta äiti kuitenkin.
Tulee mieleen tällaisista kommenteista, että onko niiden laukojilla aavistustakaan paljonko lapseen menee rahaa?
Minulla appivanhemmat jossain vaiheessa vihjailivat, että se lapsilisä sitten on LAPSEN rahaa. Tiedä sitten mitä meinasivat, minä kun käytän täysin vain itseni rahaa ehkä satasen vuodessa. Mies, appivanhempien oma poika siis, sen sijaan mm. tupakoi, käy viihteellä, ostaa itselleen harrastuskamppeita jne.
Likimain kaikki lapsen varusteet olen minä ostanut. Samoin huolehdin perheen terveellisestä ruokavaliosta, kun mies taas elättäisi perheen jauhelihalla, makkaroilla ja ranskalaisilla. Eli maksan enemmän perheen ruokakuluista.
Ja silti saan vihjailuja, että käytän rahaa liikaa itseeni. Niin no, ostinhan minä joulukuussa tehtaanmyymälästä euron kynsilakan ja neljän euron puuterin itselleni joululahjaksi 👍
Sitä aiemmin syyskuussa kirpparilta kahden euron neuletakin.