Mihin Yle-veron rahat menevät? Olympialätkät menossa, eikä Yle näytä niitä.
Joutuu katsomaan TV5, että näkee. Yleltä tulee pelkästää jämä lajeja, jotain kelkkailua, luistelua ym.. Luulisi, että puolella miljardilla eurolla vuodessa saisi edes välttävää laatua.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olympialaisia kyllä varmasti YLE näyttää jatkossakin, koska ovat sen verran merkittävä tapahtuma. Että ikävä kyllä siitä mediaverosta jatkossakin menee osa urheiluun, halusi tai ei.
Miesten jääkiekkoa lukuunottamatta YLE on näyttänyt mun mielestä todella hyvin näitä kisoja - vaikka en tietysti joka lajia seuraakaan. Kuten sitä kelkkailua. Vai ovatko nämä kaikki muut lajit, kuin jääkiekko, jämälajeja? Älkääs nyt.
Niin. Yleisradioyhtiöt pitkin maailmaa joutuivat samaan tilanteeseen. Suomen Yleisradiota rikkaammatkin. Ilmeisesti jääkiekon hintalappu oli sitä luokkaa, että sitä ei saanut minkään maan yleisradioyhtiö. Eli iso raha on puhunut. Ei ilmeisesti se veromäärä olisi riittänyt. Aika törkeää rahastusta. Yleltä näitä olisi paljon kivempi katsoa pelkästään mainoksettomuuden takia.
No ei voi mitään. Parempi näin, kun enemmän veroa yhden jääkiekon takia. Onneksi näkyy kuitenkin.
Öisin näkyy uutisikkuna ja urheilulähetykset tulee suorana areenasta. Mitä järkeä on näyttää uutisikkunaa kun olisi ihan oikeaa materiaalia tarjolla?
Mun telkkari ainakin näyttää kakkosella urheilua suorana ihan yöstä asti.
TV1 uutisikkuna menossa kun Curling pyörii areenassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olympialaisia kyllä varmasti YLE näyttää jatkossakin, koska ovat sen verran merkittävä tapahtuma. Että ikävä kyllä siitä mediaverosta jatkossakin menee osa urheiluun, halusi tai ei.
Miesten jääkiekkoa lukuunottamatta YLE on näyttänyt mun mielestä todella hyvin näitä kisoja - vaikka en tietysti joka lajia seuraakaan. Kuten sitä kelkkailua. Vai ovatko nämä kaikki muut lajit, kuin jääkiekko, jämälajeja? Älkääs nyt.
Niin. Yleisradioyhtiöt pitkin maailmaa joutuivat samaan tilanteeseen. Suomen Yleisradiota rikkaammatkin. Ilmeisesti jääkiekon hintalappu oli sitä luokkaa, että sitä ei saanut minkään maan yleisradioyhtiö. Eli iso raha on puhunut. Ei ilmeisesti se veromäärä olisi riittänyt. Aika törkeää rahastusta. Yleltä näitä olisi paljon kivempi katsoa pelkästään mainoksettomuuden takia.
No ei voi mitään. Parempi näin, kun enemmän veroa yhden jääkiekon takia. Onneksi näkyy kuitenkin.
Öisin näkyy uutisikkuna ja urheilulähetykset tulee suorana areenasta. Mitä järkeä on näyttää uutisikkunaa kun olisi ihan oikeaa materiaalia tarjolla?
Mun telkkari ainakin näyttää kakkosella urheilua suorana ihan yöstä asti.
Niin minunkin. Ilmeisesti väärä kanava avoinna? Tai viallinen TV.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle sopii että kaikki urheilu siirtyy maksukanaville. Itse vihaan urheilua enkä halua rahoittaa sen näkymistä maksamallani YLE-verolla.
Tästä olen samaa mieltä. Maksakoot urheilufanaatikot siitä, että saavat tuijottaa koko päivän urheilua. He eivät sarjoja ja dokumetteja edes katso, eli yleensä ovat muutenkin muilla kanavilla.
Tasapuolisuuden nimissä jokaisen pitäisi itse maksaa sen mitä katsoo. Vai meinaatko, että ne Teeman homo-oopperat olevan jotain parempaa viihdettä mitä kuuluu tarjota kaikille?
Uusinnat ovat lisääntyneet yle-veron jälkeen. Montako kertaa sama ohjelma tulee uusintana, monta! Ja eri kanavilta! Kyllästyttää koko helkkarin telkkari uusintoineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikää oikeasti, että Suomi käyttää puoli miljardia vuosittain tuollaiseen kun sen rahan voisi antaa työttömille.
Köyhille voi antaa vaikka 100 miljardia. Mutta mitä se hyödyttää pitkällä tähtäimellä, jollei eri kuluja kuten nyt vaikka asumismenoja (vuokraa, sähkö, veden hintaa) tai elintarvikkeiden hintoja sidota samalla johonkin indeksiin? - Vai muistatko jonkun talouellisen edun (tuen), joka ei olisi saman tien tai viimeistään hyvin pian mennyt kohonneisiin hintoihin. - Jos ja kun mm. vuorkranantajat tai elintarvike kauppiaat tietävät, että ihmisillä on enemmän rahaa käyettävissä, niin miksetvät käyttäisi tilaisuutta hyväksi?
Mutta mitä Yleen tulee, niin kyllä minä arvostan sitä, että Suomessa on ainakin yksi taho joka tekee ja tuottaa uutisia ja ajankohtaisohjelmia ja hieman myös viihdettäkin ilman kaupalllista tarkoitusta. Mutta toki Ylestä voitaisiin parturoida ja tiivistää nykyinen toiminta kun on, ehkä "vänän" turhan laajaa....
100 miljoonaakin on liikaa Suomen kokoisessa maassa.
Etkö ymmärtänyt pointtia? - Ydin oli se, ettei ole mielekästä antaa mitenkään erityisen paljon tukea -vatikkeetonta rahaa- jollei samalla voida olla varmoja siitä, että tämä ei nosta yleisesti hintatasoa. Hyvä kysymys tietysti on, että kuinka paljon tukea voidaan antaa, vai voidaanko sitä oikeastaan antaa lainkaan, niin ettei sillä olisi välitöntä hintojen nousu vaikutusta.
Kun katson töllöä, katson 99 %:sesti Ylen kanavia. Todella harvoin muilta kanavilta tulee mitään katsomisen arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Unelmapropagandan ylläpitämiseen. Homorummutukseen. #MeeToo kampanjointiin.
Tuossa kolme viime vuoden suurinta rahasyöppöä Ylellä.
Tuotahan a-nalpaskastudio aina suoltaa meidän rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Kun katson töllöä, katson 99 %:sesti Ylen kanavia. Todella harvoin muilta kanavilta tulee mitään katsomisen arvoista.
Ja äänestät vasemmistoa.
Voi teitä väsyneitä ruikuttajia. Miten olisi Googlen käyttö ennen avautumista? Etsipä vaikka vuosikertomus ja uutiset olympialaisten esitysoikeuksista ennen kuin tulet tänne vinkumaan.
Olympiakiekko, b-maajoukkueiden
turnaus, sama kuin skoda cup.
Parhaat pelaa nhl sarjaa.
kommunistit syytävät rahat aina turhuuksiin kun eivät ymmärrä rahan arvoa. Verot pitäisi laittaa sen vuoksi minimiin.
No ei tuo TV5:n Dream Team nyt sekään ihan hirveän hyvältä näytä. Ihan ilman Ylen verorahojakin sinne on onnistuttu palkkaamaan sellaiset urheiluasiantuntijat kuin Sami Hedberg ja Jethro Rostedt, joita ei olekaan saanut televisiosta ihan tarpeeksi puolipakolla katsella.
Ihanaa, että Ylen kanavat ei ole turvoksissa jääkiekkoa.
Tylsin laji mitä olla voi.
Rattikelkkailut sun muut curlingit olisi voinut jättää myös pois.
Vaikka on urheilukisat, tulee myös kunnon ohjelmaa, no, edes jotain.
Lätkähullut katsokoon maksukanavia.
Vierailija kirjoitti:
Ne menee eläinsuojeluaktiivien propagandan ja rikollisen toiminnan tukemiseen.
20% YLEn budjetista menee ruotsinkieliseen ohjelmaan jota ei katsota kuin 0,1% katsomisajasta.
Sitä tv5 studion eloveenatyttöä olis kiva kairata kakkoseen.
Vierailija kirjoitti:
Sitä tv5 studion eloveenatyttöä olis kiva kairata kakkoseen.
Oliko sillä nuuska huulessa?
Tästä olen samaa mieltä. Maksakoot urheilufanaatikot siitä, että saavat tuijottaa koko päivän urheilua. He eivät sarjoja ja dokumetteja edes katso, eli yleensä ovat muutenkin muilla kanavilla.