Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten paljon pk-seudulla asuvan yksinhuoltajan pitää tienata, että

Vierailija
18.02.2018 |

- on varaa asua omistusasunnossa ns. hyvällä alueella (asunnon hinta yli 200 000)
- lapsilla on aina hienot/merkkivaatteet ja urheiluvälineet yms.
- käydään jatkuvasti elokuvissa, baletissa, teatterissa ja muissa tapahtumissa
- lapset harrastaa jääkiekkoa, ratsastusta tai muuta hintavaa
- lomilla mennään yleensä aina ulkomaille, laskettelemaan jne.
- JA perheessä on auto

Minä vaan ihmettelen, miten muilla yksinhuoltajilla on varaa. Tarkoitan siis, että nuo kaikki toteutuvat, ei vain yksi tai kaksi kohtaa. Maksaako se etävanhempi niin hyvin elareita, että sen ansiosta pystyy elämään noin leveästi? Vai miten hyvät pitää olla tulot, että tuohon kaikkeen on varaa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisko perintö tmv. muu varallisuus. Vanhempien antama asunto vaikka ennakkoperinnöksi. Mitäs se sinulle edes kuuluu?

Vierailija
2/6 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olisko perintö tmv. muu varallisuus. Vanhempien antama asunto vaikka ennakkoperinnöksi. Mitäs se sinulle edes kuuluu?

No, yritän itse yksinhuoltajan parhaani mukaan pyrkiä vastaavaan elintasoon mutta se tuntuu mahdottomalta. Olisi kiva pystyä tarjoamaan lapsille tuota kaikkea. Vaikka minulla on ok palkka, ei ole varaa noihin asioihin, ainakaan läheskään kaikkiin ja koko ajan. Haluaisin vain tietää, miten paljon sellainen yksinhuoltaja tienaa, jolla varaa on, jotta tiedän mihin tulotasoon pitää itse pyrkiä.

Oletko siis sitä mieltä, että omilla tuloillaan yksinhuoltajan on mahdotonta päästä tuollaiseen elintasoon? Että pitää olla perintöä tai vastaavaa?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki kunnollinen mies.

Vierailija
4/6 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sellanen neljä ja puoli tonnia käteen. Saan lisäksi elareita viralliseti kaksi tonnia. Tosin isä maksaa sivusta paljon muuta. Kolme lasta. 

Vuokralla asutaan, joten asuntolainoja ei ole. Vuokra kyllä korkea perheasunnosta.

En pysty tarjoamaan näitä huippumatkoja ja vaihtovuosia itse, mutta isovanhemmat ovat tulleet hätiin näiden kanssa. 

Tytöllä meni tonnin verran vanhoihin ja suku jeesasi. Tosin tyttö itsekin tienaa ja laittoi omiaan paljon. 

Vierailija
5/6 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki kunnollinen mies.

Niin se kiltti setämies kainuusta. Tätähän tässä kai ajetaan takaa?

Vierailija
6/6 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, yritän itse yksinhuoltajan parhaani mukaan pyrkiä vastaavaan elintasoon mutta se tuntuu mahdottomalta. Olisi kiva pystyä tarjoamaan lapsille tuota kaikkea. Vaikka minulla on ok palkka, ei ole varaa noihin asioihin, ainakaan läheskään kaikkiin ja koko ajan. Haluaisin vain tietää, miten paljon sellainen yksinhuoltaja tienaa, jolla varaa on, jotta tiedän mihin tulotasoon pitää itse pyrkiä.

Oletko siis sitä mieltä, että omilla tuloillaan yksinhuoltajan on mahdotonta päästä tuollaiseen elintasoon? Että pitää olla perintöä tai vastaavaa?

ap

Eivät kaikki kahdenkaan aikuisen perheet pysty "tarjoamaan lapsille tuota kaikkea". Suosittelen keskittymään siihen omaan elämään ja luopumaan turhasta vertaamisesta. Teidän perhe elää sillä tavalla, kuin teillä on nyt varaa ja jos sinun tulosi nousevat, niin sitten te varmaan voitte hankkia vaikka isomman asunnon. Niin me muutkin tehdään.

Mitä tulee siihen asumiseen, niin harva keskituloinen yksinhuoltaja on varmaan hankkinut suoraan lainarahalla 200 000 euron asuntoa vaan on tietenkin myynyt entisen kotinsa ja niillä rahoilla ostanut uuden asunnon. Voi olla, ettei sillä yksinhuoltajalla ole asuntolainaa ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan