en päässyt hiihtämään kun en osannut laittaa monoa siteeseen!
Uudet sukset. Oon aina hiihtäny rotanloukkusuksilla.
Siis miten se mono pitäisi laittaa siteeseen?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Päivän paras selitys laiskuudelle!
Ei pidä paikkaansa. Etkö käsittänyt että olin menossa hiihtämään mutta kun monoja en saanut kiinni siteeseen!
Mulla meni siinä tunti aikaa. Ihan hanurista nykyiset systeemit:(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Etkö käsittänyt että olin menossa hiihtämään mutta kun monoja en saanut kiinni siteeseen!
Kannattaa jättää ne paikalleen kun on ne kerran siihen saanut :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa jättää ne paikalleen kun on ne kerran siihen saanut :D
No enpä oo saanut kun ne on uudet mulle.
Ihanko tosissaan? Siis onko sulla ne siteet, joissa on monossa metallilenkki? Tökkäät vaan varpaat edellä sen lenkin sinne siteeseen, niin se napsahtaa kiinni.
En ole joutunut hiihtämään ala-asteen jälkeen. Enkä joudu ellei joku aseen kanssa pakota. Silloinkin voi käydä niin että pyydän ampumaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihanko tosissaan? Siis onko sulla ne siteet, joissa on monossa metallilenkki? Tökkäät vaan varpaat edellä sen lenkin sinne siteeseen, niin se napsahtaa kiinni.
Näkyy olevan metallia. Yritin monella tapaa mutta eipä mennyt.
Harjottele himassa.
Joskus yritin auttaa  lapsen koipea tunkea niihin, oli hankalaa
Olin niin kiukkuinen etten viitsinyt pyytää apua keltään.
Vierailija kirjoitti:
Harjottele himassa.
Joskus yritin auttaa lapsen koipea tunkea niihin, oli hankalaa
Harjoittelen.
Mistä ostit suksesi? Tuliko tarkistettua, että sopiiko siteet ja monot ylipäätään yhteen?
Jos et ostanut uusia monoja, niin voi olla, ettei vanhoja monoja saa kiinni uusiin siteisiin mitenkään.
Ovathan monot ja siteet yhteensopivia? Ostettu pakettina? Siteitä on NNN ja SNS profiileilla.
Lapselle on kyllä hankala laittaa nämä sns tai nnn siteet.
Mun suksissa on se vaijeri kantapääntakaa -systeemi, 70-luvulta
Vierailija kirjoitti:
Mistä ostit suksesi? Tuliko tarkistettua, että sopiiko siteet ja monot ylipäätään yhteen?
Jos et ostanut uusia monoja, niin voi olla, ettei vanhoja monoja saa kiinni uusiin siteisiin mitenkään.
Käytettynä. Sain ilmaiseksi. Se henkilö oli itse käyttänyt noita monoja noissa suksissa.
  NNN.
Jos siteissä ei näy mitään "vipua", jota voisi kääntää, niin todennäköisesti side toimii siten, että siihen vain astutaan. Jos mono ei jää siteeseen kiinni, niin siihen on tällöin kaksi todennäköistä syytä:
1. Side on jäätynyt. Ota suksi vähäksi aikaa sisälle niin, että side sulaa. Voit nopeuttaa sulamista lämpimällä vedellä, mutta tällöin pitää varoa, että sitä ei jää siteeseen aiheuttamaan uutta jäätymistä.
2. Monon pohjassa on lunta, joka estää sen, että mono ei mene kunnolla siteeseen paikalle. Putsaa monon pohja (erityisesti kärki) tikulla lumesta.
Joka tapauksessa kannattaa ensin harjoitella siteiden kiinnitystä sisätiloissa, jossa ei ole em. häiriötekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
En ole joutunut hiihtämään ala-asteen jälkeen. Enkä joudu ellei joku aseen kanssa pakota. Silloinkin voi käydä niin että pyydän ampumaan.
Hyvä!