Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

9 päivää aikaa lukea tenttiin, ehtiikö?

Vierailija
18.02.2018 |

Noin 500 sivua luettavaa, 10 tuntia luentotallenteita ja aikaa reilu viikko. Onko mitään mahdollisuuksia kiitettävään?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän ei aiheesta ja opiskelutyylistä riipu yhtään...

Vierailija
2/12 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, itse luin kaksi päivää per 300 sivua. Toki kävin aina luennoilla. Luennot ja tentti olivat tosin eri asiaa, eli kirja piti lukea vaikka olisi asian muutoin osannut.

Tee muistiinpanot A4 arkeille kirjasta samalla kun luet. Sitten kertailet niitä lappuja.

Have fun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtii

Vierailija
4/12 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käytät ajan siihen, että kyselet asiaa täällä, et ehdi. Jos päätät toisin, ehdit.

Vierailija
5/12 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ehtinyt katsoa luentoja. Aikaa mulla päivässä olisi käytettävissä 3-4 tuntia. Psykologian aineopinnot ovat kyseessä. 

Ap. 

Vierailija
6/12 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osaat löytää oleelliset asiat niin hyvin ehtii. Ensin luet ja merkkaat tärkeät kohdat, sitten kertaat huolella.

Vierailija
7/12 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehdi. Ei kannata edes yrittää. Hylsy tulee kuitenkin.

Vierailija
8/12 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käsittee kvanttifysiikkaa etkä ole sitä aiemmin opiskellut, niin ei mitään mahiksia. Tosin ei riittäisi kyllä vältämättä 2kk myöskään siinä tapauksessa.

Vierailija
9/12 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luet sisällysluettelot, kuvat ja kaaviot, mahdolliset tiivistelmät ainakin. Jos jää aikaa, lue ne kohdat, joista et tiedä ennalta mitään, lopuksi jos aikaa on luet väliinjääneet kohdat. Selailla ainakin ehdit. Näin minä selvisin. Tsemppiä!

Vierailija
10/12 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehtii, ja usko tai älä, sinulla on vielä hyvin aikaa.. sitten gradua säheltäessä kiireellä tajuaa, kuinka sitä käyttikin aiempina vuosina hukkaan aikaa juuri tuollaiseen ajatteluun, että yhteen tenttiin pitäisi varata suurin piirtein kuukausi aikaa. Käytti niitä hyviä lukupäiviä stressaten, ettei kuitenkaan kerkeä lukea :) mutta kaikilla se on tuota, aloitat tänään lukemisen sisällysluettelosta ja luentodioista, niistä bongaat ne mitkä pitää lukea ajatuksella, ja ne mitkä voi lukea läpi selaillen! Voit muistuttaa itseäsi, etteivät tutkijatkaan kahlaa lähteitä sana sanalta läpi.

Vierailija
11/12 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luet sisällysluettelot, kuvat ja kaaviot, mahdolliset tiivistelmät ainakin. Jos jää aikaa, lue ne kohdat, joista et tiedä ennalta mitään, lopuksi jos aikaa on luet väliinjääneet kohdat. Selailla ainakin ehdit. Näin minä selvisin. Tsemppiä!

Luin jokin aika sitten tosi huonon tenttikirjan, jossa tiivistelmätkin olivat vain luettelo kappaleessa käsitellyistä asioista ("käsittelimme sitä onko asia a riippuvainen b:stä"). Aina siis tiivistelmistäkään ei ole kerrassaan mitään hyötyä...

Kyllä reilussa viikossa ehtii ainakin kolmoseen tai neloseen asti tarvittaviin taitoihin opiskella. Tenteissä tarvitsee myös tuuria, että kysytään juuri se kysymys, jonka itse hallitsee.

Vierailija
12/12 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aikaa 2 päivää ja ajattelin ehtiä. Mutta toisaalta en tavoittelekaan kiitettyä eikä ole noin paljon luettavaa. Neljässä vuodessa rima on ehtinyt jo laskea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme