en päässyt hiihtämään kun en osannut laittaa monoa siteeseen!
Uudet sukset. Oon aina hiihtäny rotanloukkusuksilla.
Siis miten se mono pitäisi laittaa siteeseen?
Kommentit (52)
Itse sidoin luistimet jalkaan, mutta ne olivat jotenkin löysällä ja toisissaan kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä normaalilla äo:llä tajuaa sen logiikan.. pitäsköhän sun laittaa sukset tori.fi:hin ja harrastaa jotain johon älysi riittää?
Tajuan jos olisin tiennyt. Oon aina hiihtänyt 70-luvun suksilla.
Kannattaa yrittää laittaa huoneenlämpöisenä. Mullakin on sellaiset, mitkä menee vain kun monon työntää, mutta toinen on vaikea. Kun on pitkän aikaa tauolla, pitää tekniikka taas opetella alusta. Toinen menee tuosta vain. Se vaan on kuin langan pujottaminen pieneen neulan silmään, pitää mennä justiinsa ja kylmänä onkin erilaista kuin kaupassa. Just hain kylmästä varastosta sukset vähäksi aikaa lämpimään, että on sit helpompi mennä ja treenaan ensin vähän. Eka kerta mullakin tänä talvena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käännä vipu auki, monon kärjen lenkki siteessä olevaan
koloon, käännä vipu kiinni.Osa siteistä toimii tosiaan noin, mutta useimmissa nykyisissä siteissä ei ole mitään vipua, mitä pitäisi tai edes voisi kääntää.
Paremmissa siteissä on, noissa sunnuntaihiihtäjien suksipaketeissa ei.
No enpä usko, mä luulen, että kilpahiihtäjillä on samanlaiset kun mulla, eli menee kun kengän työntää siteeseen ja napsahtaa, ei mitään vikoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
koloon, käännä vipu kiinni.Osa siteistä toimii tosiaan noin, mutta useimmissa nykyisissä siteissä ei ole mitään vipua, mitä pitäisi tai edes voisi kääntää.
No enpä usko, mä luulen, että kilpahiihtäjillä on samanlaiset kun mulla, eli menee kun kengän työntää siteeseen ja napsahtaa, ei mitään vikoja.
vipuja...ne on kasaria ne vivut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saahan sitä luulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kilpasiteissä nimenomaan ovat ne vivut, sillä ne toimivat luotettavammin kuin ns. automaattisiteet. Jos et usko,mkäy katsomassa jossain nettikaupassa kilpasiteiden kuvia.
Ap:llä kuitenkin tuskin on kilpasiteitä, jos hän on saanut käytetyt sukset ilmaiseksi. Lisäksi automaattisiteeseen viittaa kuvaus valkoisesta mötikästä, jota painamalla side avautuu.
No nyt harjoittelin sisällä monon laittamista siteeseen ja onnistui. Kuului naksahdus ja se tarkoitti että meni oikein.
Hups.
Huomenna hiihtämään!
Lukeehan sekä monoissa (esim. kärjessä pohjassa) että siteissä NNN? Jos toisessa lukee SNS, niin monot ja siteet eivät ole yhteensopivat.