Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömyyskorvausta maksetaan myös pitkän matkan aikana

Vierailija
18.02.2018 |

https://yle.fi/uutiset/3-10067526
Lapsiperhe matkailee, matkan pituus tulee olemaan noin vuosi. Äiti saa työttömyyskorvausta, koska hän hakee koko ajan töitä. Jutun mukaan pelkkä hakeminen riittää. Alalla taitavat tuntea tyypin, jos ei ole tullut edes yhtä työhaastattelukutsua.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähänlaisen matkavakuutuksen ovat saaneetnoin pitkälle matkalle neuvoteltua... Vai herätäänkö vakuutusyhtiössä tämän artikkelin myötä huomaamaan, että Saksassa sattunut onnettomuus ja Kreikassa sattunut onnettomuus sattuivatkin saman matkan aikana? Ei olisi ensimmäinen kerta, kun ihmiset puhuvat itsensä kuseen, kun on niin mairittelevaa, kun joku haluaa juuri heistä tehdä jutun.

Veikkaanpa muuten, ettei tuon äidin työnhaku kamalan aktiivista ole ollut. Ja mitä tulee yhteiskunnan säästöihin koulukuluissa, niin laiskasti toteutettu kotikoulu johtaa tukiopetuksen tarpeeseen, kun lapset taas palaavat koulun penkille.

Kovin on söpöä tuo matkailu.

Vierailija
22/29 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkähänlaisen matkavakuutuksen ovat saaneetnoin pitkälle matkalle neuvoteltua... Vai herätäänkö vakuutusyhtiössä tämän artikkelin myötä huomaamaan, että Saksassa sattunut onnettomuus ja Kreikassa sattunut onnettomuus sattuivatkin saman matkan aikana? Ei olisi ensimmäinen kerta, kun ihmiset puhuvat itsensä kuseen, kun on niin mairittelevaa, kun joku haluaa juuri heistä tehdä jutun.

Veikkaanpa muuten, ettei tuon äidin työnhaku kamalan aktiivista ole ollut. Ja mitä tulee yhteiskunnan säästöihin koulukuluissa, niin laiskasti toteutettu kotikoulu johtaa tukiopetuksen tarpeeseen, kun lapset taas palaavat koulun penkille.

Kovin on söpöä tuo matkailu.

Sillä juoksevalla 3kk vakuutuksella ei kannata kokeilla lähteä pitkälle matkalle. Ainakin pitää varmistaa, että on jotain todisteita, että on käynyt Suomessa joka kolmas kk. Pitkillekkin matkoille saa vakuutuksia ihan perinteisistä vakuutusyhtiöistä, mutta ovat törkeän kalliita verrattuna juoksevaan vakuutukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä vaan melkoinen hyvinvointiyhteiskunta. Uudenkaupungin autotehdas tarvii työntekijöitä ja eikö nämä vaan polje vanhalla fillarilla pitkin eteläeurooppaa.

Vierailija
24/29 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitkälle matkalle saa vuoden matkavakuutuksen. Ehtona on sosiaaliturvan piiriin kuuluminen. Itse olen lähdössä ulkomaille työkokeiluun.

Vierailija
25/29 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin television uutisissa jutun käänteisestä työhaastattelusta, joka tehtiin netin välityksellä. Vieremässä sijaitseva Ponsse esittäytyi siinä ja ympäri maailmaa lähetystä seuraavat ihmiset pystyivät chatin kautta laittamaan kysymyksiä, joita halusivat firmalle esittää. Esityksessä oli juontaja, joka kyseli katselijoiden kysymyksiä ja firman puolesta muutama edustaja vastailemassa. Työpaikoista kiinnostuneet ihmiset saivat aika hyvän käsityksen firmasta tällä systeemillä, ohjelmassa haastateltiin Skypen välityksellä jotain nepalilaista naista joka kehui näkemäänsä ja kokemaansa. 

Mutta teatteri-ilmaisun ohjaaja? Ei taida olla paljon työllistymisestä pelkoa, joten hyvin voi matkustella. Toki voi miettiä onko tässä systeemissä järkeä. Tuet käytetään ulkomailla eikä valtio saa niistä mitään takaisin. Toisaalta jos asuisivat kotimaassa, saisivat luultavasti asumistukea vielä lisäksi. Toden totta toivon, ettei tuollaisille ulkomailla oleskeleville makseta sentään asumistukeakin. Ja kun virolaisten rakennusmiesten perheille maksetaan lapsilisät Viroon, niin ei kai tämä suomalaisten työttömyyskorvausten maksaminen ulkomaille sen hullumpaa ole?

Tietenkin tämä kaikki panee miettimään, miten helvetissä meillä on tähän varaa. No ei olekaan, velallahan tämäkin lysti maksetaan.

Vierailija
26/29 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisinko arvostusta av-mammojen kesken, jos irrottaisin sijoituksistani tarvittavan summan ja palkkaisin ko ladyn ohjaamaan Tyränperän teatterin toimintaa. Palkkaus tessin mukainen, työsuhde vakituinen.

Erittäin kannatettava ajatus! Tähän saattaisi löytyä jopa jeesiä joukkorahoituksen kautta. Sitten vain räätälöity työpaikkailmoitus, jossa vaaditaan elämänkokemusta ulkomailta ja katsotaan eduksi taito sopeutua uusiin kulttuureihin ja muuttuviin tilanteisiin. Ja vinkkiä sinne Kokkolan TE-toimistoon, että teidän listoiltanne saattaisi löytyä sopivan koulutuksen ja kokemuksen omaava työntekijä Tyränperälle.

Vierailija
27/29 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kolme vuotta työttömänä (kortistossa, tein muutaman parin kuukauden keikkatyön sinä aikana, mutta työnhakua en keskeyttänyt) ja mulle tuli tasan yksi työehdotus tai mikä helvetti se onkaan sinä aikana. Sekin heti alkuunsa kahden kuukauden päästä työttömäksi ilmoittautumisesta. 

Nykyistä TE-toimistoa ei kiinnosta työttömien työllistäminen, vaan karenssiautomaattina toimiminen. Mun työnhakunikin uusittiin automaattisesti, kukaan ei soittanut koskaan minulle vaikka ekalla kerralla annettiinkin päivämäärä milloin pitäisi vastata puhelimeen...

90-luvulla oli vielä toisin, kun edellisen kerran olin muutaman kuukauden ajan työtön: silloin keskusteltiin ja annettiin vaihtoehtoja ja jopa soitettiin mulle, että tällainen koulutus olisi, kiinnostaako?

Vierailija
28/29 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen juttu. Tosin tällainen elämäntapa on katoavaa kansanperinnettä. Tulevaisuudessa työttömyyskorvauksilla pitkäaikainen matkailu tai kotona makoilu ei ole enää mahdollista, siihen eivät velkarahat eivätkä veronmaksajien varat ja tahto riitä. Merkit siitä, että isompi reformi on tulossa, ovat selvät. Tämä riippumatta siitä, minkävärisiä ovat seuraavat hallitukset. Aktiivimalli on tässä prosessissa vasta alkua.

Vierailija
29/29 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen juttu. Tosin tällainen elämäntapa on katoavaa kansanperinnettä. Tulevaisuudessa työttömyyskorvauksilla pitkäaikainen matkailu tai kotona makoilu ei ole enää mahdollista, siihen eivät velkarahat eivätkä veronmaksajien varat ja tahto riitä. Merkit siitä, että isompi reformi on tulossa, ovat selvät. Tämä riippumatta siitä, minkävärisiä ovat seuraavat hallitukset. Aktiivimalli on tässä prosessissa vasta alkua.

Toivon, että olet oikeassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä