Tupakan hinta
Paljonko maksaa lm vihreä maxi aski kun hinta nousi ja montako siinä on?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Siis polttaako jengi täältä ostettua tupakkia oikeasti? Miten vaikeaa on ajaa auto Tallinnaan, täyttää koko kontti tupakilla ja tulla takasin? Lippu maksaa jokusen kympin. Hei hei ja haloo nyt porukka.
Ei se vaikeaa ole, mutta ei se enää kannata. Polttamani punainen West sätkätupakka maksaa siellä jo varmaan 5 € / pussi tai "toppa", kuten jotkut sanovat, ja Latviasta en sitä heti rajan jälkeen löytänyt, mutta esim. sininen LM maksoi siellä 3,70 € kesällä.
Itse kävin kaverini kanssa Koillis-Puolassa pikareissulla, ihan vain 60 km Liettuan rajasta eteenpäin ja ostin Suwalkin kaupungista (n. 70 000 asukasta) 399 pussia eli "toppaa", siis tuota mainitsemaani punaista Westiä hintaan 1184 €. Sätkäpussin hinnaksi tuli juuri ja juuri alle kolme j€uroa.
Suosittelen siis käymään vähintäänkin Puolassa tupakkaostoksilla. Siitä eteläisempien itäisen Euroopan maitten hintatasosta minulla ei ole tietoa. Voi olla halvempaakin.
No jos mä kuukaudessa pari-kolme askia poltan, niin ei se 6.49 (Goldfield, Lidlin merkki) per aski kamalasti mun (työssäkäyvän) budjettia kaada.
Kovat on hinnat.
Katsokaa kunnioituksella jos näette tupakoitsijan. Ei ole persaukinen kaveri.
Vierailija kirjoitti:
7,20 ja siinä on seitsemän euroa ja kaksikymmentä senttiä.
Sitä toisinaan ihmettelee, miten monella ns. pienituloisella on varaa ostaa ja aikaa poltaa aski päivässä, kun itselläni opiskelijana, jos oma kulutustottumukseni olisi samanlainen, niin päivittäisistä menoistani 7,2€ olisi enemmän kuin puolet päivittäisistä menoistani, jotka minulle jää kustannettavaksi sen jälkeen kun olen maksanut asumiskuluni (vuokran sekä veden ja sähkön -kulutukseni).
Vierailija kirjoitti:
Kovat on hinnat.
Katsokaa kunnioituksella jos näette tupakoitsijan. Ei ole persaukinen kaveri.
Naurahdin tälle ääneen :D Juu, nostan oikein hattua seuraavan kerran kun tulee vastaan. :D
Sininen kameli, 36 savuketta, 10,50 e.
Olen töissä kaupassa. Isot l&m askit tällä hetkellä 8,40€. Eilen nousi hinta. Normiaski 7,10€
Vierailija kirjoitti:
Kääriminen on kyllä tosi halpaa. Laskin, että tupakkakulut putosivat neljännekseen.
Tupakkaveron pitää olla sidottu tupakan painoon niin että sätkätkin olisivat kalliimpia. En ymmärrä miksi sätkät voi olla halvempia kuin valmis tupakka.
Tupakantumpeista pitää tehdä parilliseksi niin että niitä ei heitellä pitkin maisemaa.
Vierailija kirjoitti:
Tupakantumpeista pitää tehdä parilliseksi niin että niitä ei heitellä pitkin maisemaa.
Korjaan....Pitää tehdä pantillisiksi 50 senttiä/tumppi.
Bonuksen kultanen maxi toppa maksaa 8,90e. Plus filtterit jotka on ehkä euron ja kestää n. Kahden topan verran. Rizlat on virosta 100kpl laatikko joka maksaa n.10e. Kyllä kääriminen tulee paljon halvemmaksi, kun minulla toppa kestää noin viikon. Kaupasta rizlat maksaisi 1,50e/yksi paketti.
PS punanen maxi (27 röökiä) 9,30€
West punanen maxi (25 röökiä) 8,40€
Ei topasta 30g tule kuin 27 regular röökiä. Itellä on tuo sähköinen hylsykone ja se on tosi nopea ja kätevä mutta kun tuo toppa on melkein 7 euroa niin ei siintä mitään säästöä tule kun hylsyjäkin joutuu ostamaan. Ihan sama se on kun vääntäisi itse rullakoneella niin ei siintä tule kun muutaman sätkän säästö. toki voihan tehdä tosi laihoja tikkuja niin tulee useampia ;-)
Se on kallista ja typerää. Yritän sitä lopettaa. Se on kyllä hemmetinmoinenn myrkky. Kun nenee sänkyyn ja on vähänaikaa ilman niin välillä näkyy tähtiä jaa alkaa hermosto tuottaa yhä rationaalusempaa ajattelua ja siiten madennusta toki masennusta pystyy paremmin hallitsemaaan ja elimistöö verenkiertoo on sitäää että välilllä verenkierto hyytyyy ja sitten taaas veri kuljeee se on tunteemus.
Vierailija kirjoitti:
Se on kallista ja typerää. Yritän sitä lopettaa. Se on kyllä hemmetinmoinenn myrkky. Kun nenee sänkyyn ja on vähänaikaa ilman niin välillä näkyy tähtiä jaa alkaa hermosto tuottaa yhä rationaalusempaa ajattelua ja siiten madennusta toki masennusta pystyy paremmin hallitsemaaan ja elimistöö verenkiertoo on sitäää että välilllä verenkierto hyytyyy ja sitten taaas veri kuljeee se on tunteemus.
Meneee elimistösssä hetkeksi voi tunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meneee elimistösssä hetkeksi voi tunto.
Tunto voi mennnä hetkeksii esimm alaraajoissa.
röökaajareino kirjoitti:
Ei topasta 30g tule kuin 27 regular röökiä. Itellä on tuo sähköinen hylsykone ja se on tosi nopea ja kätevä mutta kun tuo toppa on melkein 7 euroa niin ei siintä mitään säästöä tule kun hylsyjäkin joutuu ostamaan. Ihan sama se on kun vääntäisi itse rullakoneella niin ei siintä tule kun muutaman sätkän säästö. toki voihan tehdä tosi laihoja tikkuja niin tulee useampia ;-)
Työttömillä on aikaa kääriä.
Vierailija kirjoitti:
Kassantäti kirjoitti:
Jospa kävisit kysymässä kaupasta? Saa siellä kysyäkin vaikkei mitään ostaisikaan. Mutta periaatteessa tupakka maksaa niin paljon et onneks tällanen pienipalkkanen myyjä ei oo koskaan opetellu polttaan. 7-8 € päivässä on järkyttävä rahamäärä.
Nämä uudet tupakkalait kieltävät myyjiä kertomasta mitä tupakkaa ja minkä hintaisia on myynnissä. Eli ei voi käydä kaupasta kysymässä hintaa.
Älä levitä tällaista Valetta. Myyjältä saa kysyä mitä vaan tupakeista
Se ei saa mainostaa ja suositella mitään
Tällä hetkellä, paljonko maksaa Chesterfield punainen maxi aski?
Nykyisin jo 9.50.