Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kuvaamataito ja liikunta lukion turhimmat aineet?

Eric Gales mestarikitaristi
18.02.2018 |

siis jokainen osaa harrastaa liikuntaa ihan itse, menee aikaa hukkaan tuollaisella ryhmäliikunnalla joka ei ole mitään opiskelua

sitten toinen turha on LOPOn tunnit joista itse aian lintsasin

ja pahin : kuvaamataito, siis piirtäistä ikäänkuin pikkulasten hommaa. Lapset piirtää, ei teinit, jos piirtää niin piiirtäköön kotonaan!

vieläpä minun aikana oli jotain kokkaamista! siis opetellaan tekemäään ruokaa lukiossa, hohhoijaa

miun verorahoja tuhlataan tällaiseen humpuukiin, ennemmin valtio voisi kustantaa lukiolaisille vaikka samalla jonkun käytännön taion yhteiskunnassa kuten vaikka rekka-autokortin

tai sittten voitas opettaa vaikka bändisoitttoa ja kitaransoittoa

...niin tosin verorahojani ei tähän menekään koska olen pitkäaikaistyötön, ideologisista ja musikaalisista syistä, koska yhteiskunnan koulutukset ovat olleet humpuuqia

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No molemmista voisi arvostelun poistaa,mutta turhia ei ole missään nimessä.

Vierailija
42/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opetetaan siellä kuvaamataidossa muutakin kuin piirtämistä. Ainakin meidän lukiolainen kävi museoissa ja gallerioissa kuviksen kurssilla. Eri taidesuuntaisten tunnistaminen kuuluu yleissivisykseen ja eikös se lukio yleissivistävä koulu ole.

Liikunta on hyvä aine, sillä kaikki eivät todellakaan liiku ominpäin. Mut sitä mieltä kyl olen, et tavoitteellisesti liikuntaa harrastavat saisivat sen korvattua harrastuksellaan.[/quote

Mun mielestä taas liikunta keventää sopivasti koulupäivää, oma lukiolaiseni harrastaa 5/krt viikossa joukkuelajia ja käy vielä salilla säännöllisen epäsäännöllisesti+ päivittäin koiran kanssa lenkillä. Eli liikuntaa tulee riittävästi, silti ottaa kaikki mahdolliset liikuntakurssit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto ja ruotsi turhimmat. Liikunta ok mutta ei siitä mitään numeroa pitäisi antaa ja kaikki kilpailut pois, vain liikkumisen ilo.

Vierailija
44/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto ja ruotsi turhimmat. Liikunta ok mutta ei siitä mitään numeroa pitäisi antaa ja kaikki kilpailut pois, vain liikkumisen ilo.

Vierailija
45/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on KUVATAIDE

Vierailija
46/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskonto on lukiossa aivan turha. Uskonnon keskeisimmät asiasisällöt voisi siirtää historiaan ja filosofiaan, eikä mitään tärkeää menetettäisi. Uskonto on kuitenkin persujen, konservatiivikokkareiden ja keskustalaisten lempilapsi, joten mennään toiseen suuntaan ja uskonto pysyy pakollisena ja historia ja filosofia muuttuvat valinnaisiksi.

Minusta uskonto oli lukion kiinnostavin aine. Se tuki historian opintoja hyvin. Ne yhdessä antoivat hyvän tietopohjan siihen, miksi nykyihminen ja maailma ovat sellaisia kuin ovat. Sai myös ymmärrystä muita kulttuureita kohtaan ihan Euroopankin sisällä.

Vierailija
47/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntahan on tärkeää. 

Vierailija
48/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä noita aineita ny kauheasti lukiossa ole. Liikuntaa 2 pakollista kurssia ja kuvataidetta 1. Eiköhän kaikki sen verran niitä kestä :D

Vierailija
49/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnansta ei pitäisi antaa arvosanaa! LIsäksi voisi olla vähän laajempi valikoima kuin pelkät joukkue- ja pallolajit. Pakollisena ei pitäisi lukiossa olla oikeastaan mitään näistä: uskonto, liikunta, musiikki, kuvaamataito ja ruotsi. Siinä turhimmat. 

Vierailija
50/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnon opetus pitäisi koskea kaikkia peruskoulussa, koska on tosi epäreilua, että vain kirkkoon kuuluvat joutuvat oikeasti opiskelemaan uskonnon tunneilla eri uskonnoista ja muut vaan hassuttelevat jollai et-tunnilla. Täytyyhän historiaa ja ruotsiakin kaikkien opetella. Lukiossa sitten oman valinnan mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi