Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kuvaamataito ja liikunta lukion turhimmat aineet?

Eric Gales mestarikitaristi
18.02.2018 |

siis jokainen osaa harrastaa liikuntaa ihan itse, menee aikaa hukkaan tuollaisella ryhmäliikunnalla joka ei ole mitään opiskelua

sitten toinen turha on LOPOn tunnit joista itse aian lintsasin

ja pahin : kuvaamataito, siis piirtäistä ikäänkuin pikkulasten hommaa. Lapset piirtää, ei teinit, jos piirtää niin piiirtäköön kotonaan!

vieläpä minun aikana oli jotain kokkaamista! siis opetellaan tekemäään ruokaa lukiossa, hohhoijaa

miun verorahoja tuhlataan tällaiseen humpuukiin, ennemmin valtio voisi kustantaa lukiolaisille vaikka samalla jonkun käytännön taion yhteiskunnassa kuten vaikka rekka-autokortin

tai sittten voitas opettaa vaikka bändisoitttoa ja kitaransoittoa

...niin tosin verorahojani ei tähän menekään koska olen pitkäaikaistyötön, ideologisista ja musikaalisista syistä, koska yhteiskunnan koulutukset ovat olleet humpuuqia

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta on kyllä turhin aine (liikuntalukiolaiset voi olla eri mieltä) ja tuosta kuvaamataidosta voi esim. meidän perheen kolme kuvataidelukiolaista olla eri mieltä (kaksi on jo päässyt sieltä ulos)

Vierailija
2/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään aine ei ole turha. Mutta suurin osa voisi olla valinnaisia. Pakollisia äidinkieli, englanti ja matikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykännyt liikunnasta lukiossa. Toi viikkoon lisää koulutunteja. Minulle täysin turha aine. Liikun kyllä muuten riittävästi.

Vierailija
4/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni valinnaisuus olisi hyvä, heti karsiutus insinööriporukak erilleen esim kieliä opiskelevista tai taiteilijoisa ja rockmuusikoista ja loput voisivat olla häröporukkaa joista tulee työttömiä

pakollisena voisi tosiaan olla esim: englanti, muut olikin lukiossa ihan turhaa scheibaa

Vierailija
5/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaamataito on eräs tärkeimmistä aineista, koska peliala on nousussa ja sinne tarvitaan graafikoita. Itse määräisin vielä vaikkapa Blenderin alkeiskurssin pakolliseksi aineeksi.

Vierailija
6/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveystietohan se kans paskaa oli, liikunnaope piti tunnit

Vierailija
7/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään aine ole turha. Sehän riippuu jopa koulusta miten niitä aineita osataan ja kyetään toteuttamaan. Kuvataidelukiossa on ehkä hieman laadukkaammat opetustyylit ja kurssit kuin jossain pikkukylän lukiossa. Ja eihän liikuntaakaan ole kuin kaksi pakollista kurssia ja kuvista kaksi, joista täytyy valita vain yksi jos haluaa käydä kahdella musiikinkurssilla. Mihin muuten musiikki jäi listaltasi? Eikö sitäkin sitten voisi harrastaa vain kotona. Kyllä niitä halukkaita on aina joka ainetta opiskelemaan ja diplomeita tekemään. Toki on myös niitä jotka vihaa liikuntaa ja ahdistuu siitä koulussa, mutta asiasta voi keskustella opettajan kanssa ja suorittaa liikunnan itsenäisesti

Vierailija
8/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni lukio pitäisi yhdistää samaan aikaan armeijaan, kaikille pakolliseksi armeija 2 vuodeksi  16 vuotiaana ja siellä voisi opiskella samalla kieliä ja ammatin sekä oppia sotimaan

Vierailija
9/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetetaan siellä kuvaamataidossa muutakin kuin piirtämistä. Ainakin meidän lukiolainen kävi museoissa ja gallerioissa kuviksen kurssilla. Eri taidesuuntaisten tunnistaminen kuuluu yleissivisykseen ja eikös se lukio yleissivistävä koulu ole.

Liikunta on hyvä aine, sillä kaikki eivät todellakaan liiku ominpäin. Mut sitä mieltä kyl olen, et tavoitteellisesti liikuntaa harrastavat saisivat sen korvattua harrastuksellaan.

Vierailija
10/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni 8 tuntia kitaransoittoa päivässä pitäisi olla pakollinen + englanti + potkunyrkkeily tai krav maga

Vierailija
11/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Historia oli minulle turhin. Opetus oli sitä että opettaja jaaritteli omiaan löyhästi asiaan liittyen ja meinasin tylsistyä kuoliaaksi. Myöhemmin itse luettu historiatieto sen sijaan on ollut hyödyllistä yhteiskunnallisen ymmärryksen kannalta. Liikuntaa en paljoa harrastanut muuten, eli se oli sikäli tarpeen, mutta sekin olisi saanut olla erilaista. Kuvis oli tarpeen jo virkistävyytensä takia.

Vierailija
12/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiossahan on nykyisin valtakunnallisena syventävänä kurssina taidehistoria kuviksessa. Siellä ei taideta hirveästi piirrustella :)

Kuviksessa voi oppia paljon muutakin kuin sitä piirtämistä. Syvyyttä, varjojen toimintaa, perspektiiviä, pinta-aloja ja maailman hahmottamista... Ja kuvamaataitoa tullaan tarvitsemaan monilla aloilla. Graafinen suunnittelu, design, muotialan, jopa mainosten suunnittelu. Miksei vaikka työelämässä powerpointin tekoon tarvitse taiteellista näkökulmaa,tuskin kukaan haluaa sitä katsoa jos tekstit ja kuvat on miten sattuu

Vierailija
13/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaamataitoa ei ole opetettu kohta 20 vuoteen, aineen nimi on kuvataide. Ja arkkitehtuuria, muotoilua, mediaa, pelialaa jne. sisältävä aine on kyllä kaikkea muuta kuin turha. Länsimainen kulttuuri ja viestintä on kuvallisempaa kuin koskaan ja ilman kriittistä kuvanlukutaitoa ja digitaitoja ei oikein kenenkään kannata jädä.

Vierailija
14/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on sellaisia rentoutta tuovia aineita, joihin ei tarvitse päntätä montaa viikkoa että pääsisi kokeesta läpi, sekä harvemmin tulee mitään kotitehtäviä.

Vierailija
15/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvaamataidon voisi lopettaa kokonaan, ja sen sijaan tietokoneohjelmien käyttöä, kaikki offic ohjemat pitäisi lukiolaisen hallita ja siitä tulisi vielä  joku pätevyyskortti + trukillaajokortti, tulityökortti ja hygienipassi nämä olisi hyvä saada

Vierailija
16/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvataiteessa (huom. oppiaine ei ole ollut nimeltään "kuvaamataito" vuoden 1999 jälkeen) opetellaan mm. kuvien tulkintaa ja mediataitoja, jotka tämän hetken maailmassa ovat, kas vain, aika kriittisen tärkeitä asioita. Jos näitä ei osaa, on yllättävän helppo sujahtaa sinne MV-lehtien ja muiden höpöjuttujen lähdekritiikittömään maailmaan.

Kaikilla oppiaineilla on paikkansa. Yleissivistävyys on yksi pointti. Itse en pitänyt liikunnasta enkä maantiedosta, mutta kyllä nekin tärkeitä asioita opettavat. Omilleni muutettuani olisin toivonut, että lukiossa olisi tarjottu kotitalouden kertauskurssi!

Vierailija
17/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen pitäisi perustaa rock n roll -yliopisto, jossa opsikeltaisiin kaikkia instrumenttejä ja pakollisena olisi kaksi soitinta esim kitara ja basso tai rummut sekä säveltäminen

3 -4 vuotta ja tutkinto niin loppus tämä rap-paska humpuuqi tässäkin maassa

yliopistolla saisi opiskella vain klassisen kitaran soittoa, rock musaa ja progea

Vierailija
18/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse inhosin liikuntaa ala- ja yläasteella, mutta lukiossa siitä tuli ihan kivaa. Valinnanvaraa oli enemmän, koska opiskelijoilta voitiin vaatia rahaa toisin kuin peruskoulussa. Siispä kävin liikuntatunneilla ampumassa pyssyllä ja jousipyssyllä, keilaamassa, ratsastamassa jne. Tärkeintä oli osallistua johonkin urheilumuotoon jokaisella liikuntatunnilla. Maksulliset piti itse maksaa. Jos halusi maksutonta, voi mennä opettajan kanssa liikuntasaliin jumppaamaan.

Vierailija
19/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUOMARINURMIO kirjoitti:

Meidän alkoholisoitunut jumppamaikka jaksoi aina kertoa tarinaa siitä, kuinka jo vauvaikäiset leikkiessään ilmentävät seksuaalisuuttaan.

Vierailija
20/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TUOMARINURMIO kirjoitti:

Meidän alkoholisoitunut jumppamaikka jaksoi aina kertoa tarinaa siitä, kuinka jo vauvaikäiset leikkiessään ilmentävät seksuaalisuuttaan.

meillä taaas jumppamaikka oli seksiaddikti, ja kertoi aina naisten pyllyjuttuja pojille liikuntatunilla ja terveystiedossa sillä oli aina se outo virne päällä

sillä oli tapana vanhojen tanssien jatkoilla iskeä tai yrittää iskeä lukiolaistyttöjä harrastamaan seksiä

seksi ja liikunta oli kai sen elämän tarkoitus

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme