Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mille alalle kannattaa opiskella tällä hetkellä?

Vierailija
17.02.2018 |

21v nainen olen. Ei erityisiä matemaattisia lahjoja eikä kielellisiä lahjoja. Muutoin perus fiksu ja hyvä koulussa noin yleisesti. Ihan hyvät sosiaaliset lahjat omaan ja olen ystävällinen ja empaattinen, mutta kuitenkin rohkea ja itsevarma ihmisenä.

Haluan alan, joka varmasti työllistää. Palkan tulisi olla luokkaa "perushyvä" joka itselleni tarkoittaa sellaista 2500e+ eli siitä ylöspäin.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automaatioinsinööriksi voi olla vaikea päästä ilman matikkapäätä.

Matikan osaaminen ei tarvitse olla kovin syvällistä, varsinkaan teoreettisemman matikan, mutta perusteiden tulee olla vahvasti hallussa.

Lohdutuksena voin sanoa, että tuskin viihtyisitkään automaatioinsinöörinä, jos matikka ei kovin hyvin hallussa.

Hae jollekin työllistävälle alalle, joka kiinnostaa sinua itseäsi? Insinööripuolellakin on vähemmän matemaattisia aloja, esim ympäristöalan insinööri tms.

Vierailija
42/51 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele sosiaalityöntekijän työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämämkoulu.

Vierailija
44/51 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

K kirjoitti:

Automaatioasentajille on hyvin töitä tarjolla ja jos mielenkiinto riittää niin automaatioinsinööriksi. Sillä muutaman vuoden työkokemuksella melkein tuplaat tuon palkkatoiveesi. Ainoa miinus on reissuhommat.

Aika iso miinus. Matkat kohdistuvat harvoin niihin maihin, joihin haluaisit matkustaa. Matkoja on myös todella paljon. 

Vierailija
45/51 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matikan osaaminen ei tarvitse olla kovin syvällistä, varsinkaan teoreettisemman matikan, mutta perusteiden tulee olla vahvasti hallussa.

Lohdutuksena voin sanoa, että tuskin viihtyisitkään automaatioinsinöörinä, jos matikka ei kovin hyvin hallussa.

Hae jollekin työllistävälle alalle, joka kiinnostaa sinua itseäsi? Insinööripuolellakin on vähemmän matemaattisia aloja, esim ympäristöalan insinööri tms.

Mihin automaatioinsinööri tarvitsee matematiikkaa? 

Vierailija
46/51 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suosittele sosiaalityöntekijän työtä.

Minä suosittelen, on mielenkiintoista, haastavaa ja itsenäistä. Voi suuntautua monenlaiseen. Työllistyminen varmaa. Vaatii toki tietynlaista luonnetta että pää kestää.

Vierailija
47/51 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edellä joku väitti dippainssin alkupalkaksi 2700€... Kyllä Helsingissä on vähän eri taso ainakin tutan, tietojenkäsittelyn ja fyssan insseille. Ja kulmakertoinkin sellainen, että parin vuoden päästä perusjantteri tekee tuplat ja kymmenenvuoden jälkeen kymppitonnin.

Toki tämä edellyttää kohtalaista matikkapäätä.

Parasta palkkaa vähällä vaivalla ja ominaisuuksilla tarjoaa liikennelentäjän ammatti.

Voi tosiaan riippua alueesta ja kuten sanoin, alasta. Ja on tuo jo pari vuotta vanhakin tieto. Mutta silloin ihan luotettavasta lähteestä, TEKiltä, ja kyseessä tosiaan vastavalmistuneen aloituspalkka sillä odotuksella ettei opiskeluaikana ole hankittu mittavaa työkokemusta.

TEKin alkupalkkasuositus on 3700 vuonna 2018. Itse vetäsin 3500 pari vuotta sitten, kun suositus oli 3200. Mistä tää 2700 on peräisin?

Itse oon paikkatietoalalla, suosittelen. Jos ei matikka maistu, niin HYn mantsalta pääset alalle yhtä hyvin kuin AYn puolelta. Mielenkiintoisia ja hyödyllisiä töitä riittää ja palkat on ihan jees.

Vierailija
48/51 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin pienenä kiinnostunut matematiikasta ja sain siitä ihan hyviä numeroita. Lukiossa pitkä matematiikka oli vitonen, mutta se on aina jäänyt harmittamaan minua.

Minulla on kaksi tutkintoa huonosti työllistäviltä humanistialoilta, joten en ole varma kannattaako minun lähteä opiskelemaan jotain mikä kiinnostaa minua. :)

Mitkä vähemmän matemaattiset insinöörialat työllistävät hyvin? Kannattaako esim ympäristöalan insinööriksi kouluttautua? Automaatioala kuulostaa siltä, että siltä voisi tulevaisuudessakin löytyä töitä. Ja se kuulostaakin ihan kiinnostavalta.

Vierailija
49/51 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä varmaan on ehdotettu lääkistä.

Mutta miksi aina lääkis? Hammaslääkis on parempi, kerronpa miksi:

-Yleiselle on nykyään toistatuhatta hakijaa/tiedekunta ja kasvu vaan kiihtyy. Hampaalle on vielä reilu 300

-Hammaslääkärit työllistyy 100% varmuudella. Yleiseltä valmistuvien työllistyminen tulevaisuudessa ei ole täysin varmaa, koska heitä valmistuu jossain vaiheessa liikaa (osa valmistuu ulkomailta ja palaavat Suomeen)

-Palkkaus on erittäin hyvä jo vastavalmisuneena. Yleiseltä valmistuvalla on vielä edessä vuosien erikoistumisputki ennen mahdollisuuksia päästä ruhtinaaliseen palkkatasoon

Vierailija
50/51 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tradenomi varma valinta. Helppo sisäänpääsy, helpot opinnot, hyvä työllisyys. Ei tarvitse mitään erityistä lahjakkuutta tai osaamista. Ns. yleistutkinto joka sopii moneen. Et ole liian koulutettu matalamman osaamistason töihin ja toisaalta sulla on muodollisesti "korkeakoulututkinto" paikkoihin, joihin sitä vaaditaan. Kaupallinen tutkinto on bisneselämässä iso ++++.

Tradenomeja on 15 tusinassa. Ja työttömänä iso liuta.

Vierailija
51/51 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevintä on vain kouluttautua monelle eri alalle, saattaa avata enemmän ovia kuin vuosien koulutus vain yhteen ammattiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi