Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa laitatte aiheettoman työkyvyttömyyseläkehakemuksen?

Vierailija
17.02.2018 |

Te, jotka aiotte välttää aktiivimallileikkauksen jättämällä aiheettoman työkyvyttömyyseläkehakemuksen, koska laitatte hakemuksen?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa mullekin miten sellainen noin vain haetaan.

4v sitten jäin sairauslomalle - sitä piti ensin kestää vuoden (aiheellisesti) ennen kuin alettiin edes tutkimaan työkyvyttömyyden varalta.

Sen jälkeen vuosi meni täys/puolella kuntoutustuella noiden työkyvyn tutkimusten ajan.

Vasta kaikkien tutkimusten, työkyvyn arviointien tms jälkeen sain päätöksen 2v sitten: 1/2 eläke.

Mitenkähän selittyy se että vaivani ja työkyvyttömyyteni on kuitenkin täysipäiväinen vaiva??

Nyt 2v myöhemmin pitäisi jaksaa aloittaa koko rumba alusta. 8kk ollut sairauslomalla joten 4 vielä niin voin kysyä  lääkärin mielipidettä ja sitä haluaako hän kirjoittaa todistuksen eläkkeen hakua varten

Vitutaa jos tuollaiset lusmut saa valehtelulla itselleen eläkkeen kun kuitenkin on tuhansia oikeasti sairaita jotka ei sitä saa vuosien hakurumban jälkeenkään.

Juuri näin. Kaikenlainen sosiaaliturvajärjestelmän väärinkäyttö, johon tässäkin ketjuss aja jopa ihan valtakunnan tason politiikassakin näköjään kehotetaan, haittaa kaikkein eniten niitä jotka sitä turvaa oikeasti tarvitsevat.

Minä olin pitkään työttömänä ja työllistymistäni vaikeutti kaikkein eniten se asenne, että työttömät ovat kuitenkin laiskoja lusmuilijoita jotka eivät oikeasti töitä halua tehdäkään. Tällaiset ketjut vain osoittavat, että asenteelle on katetta.

Sekö tekee minusta lusmun, kun en halua luopua vähistä rahoistani?

Siinä ei asenne auta, jos on hakenut kaikkeen mahdolliseen eikä pääse.

Vierailija
42/49 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M kirjoitti:

Itse olen töissä enkä ole saanut ikinä mitään tukia penniäkään,mutta silti mun mielestä jokaisen työttömän pitäisi laittaa tuo työkyvyttömyyseläkehakemus vetämään,käsittelyajat venyy ja akoilla olisi jotain tekemistä.

Mun kielestä kelan ja vakuutusyhtiöiden mielivaltainen kyykytys pitäisi saada loppumaan ja kaikkien hakemusten käsittelyajat lyhenemään järkevän pituisiksi.

Sinun mielestäsi käsittelyajat pitäisi saada lyhyemmiksi ja suosittelet siihen että käsittelyä pidennetään aiheettomien hakemusten lähettelyllä.

Upeaa logiikkaa.

Sillä saadaan keskustelua aikaiseksi kuinka tehottomia virastoja kela,työkkäri ym. Ovat,kohtuuttoman pitkien käsittelyaikojen takia ja toivottavasti muutos asiaan saadaan.

En nyt vaan oikein osaa ilmaista itseäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkyvyttömyyseläkkeen hakeminen on sidoksissa sairausvakuutuksen päivärahaan. Kun olet saanut sairauspäivärahaa 150 päivältä, Kela pyytää hakemaan työkyvyttömyyseläkettä.

Onko teillä ehto täyttynyt? Jos ei tulee automaattihylky

Vierailija
44/49 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on törkeää terveiden työttömien hakea työkyvyttömyyseläkettä aktivoinnin ehkäisemiseksi, koska nyt sitten vakuutuslääkärit epäilevät kaikkia niin sairaita työttömiä valesairaiksi, jotka hakevat aktivointitoimenpiteiden aikana työkyvyttömyyseläkettä.

Eikös nämä hakemukset ole pyritty aina hylkäämään, oikeasta sairaudesta huolimatta ja jo ennen aktiivimallitemppuja? Vai eroavatko työkyvyttömyyseläkepäätösten vakuutuslääkärit täysin muista vakuutuslääkäreistä?

Vierailija
45/49 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa sitten että selvästi aiheeton hakemus tulee hylsynä takaisin muutamassa päivässä. Miksette mene mielummin töihin?

Ei tule. Käsittelyaika 8 viikkoa.

Katin kontit. Aiheettomat hakemukset hylätään takuulla sitä mukaa kun niitä tulee.

Öö, mistä ne tiedetään aiheettomiksi ennen niiden käsittelyä?

No jos vaikka puuttuu se liitteistä tärkein,lääkärin todistus työkyvyttömyydestä.

Ei ole totta. Hain eläkettä oikean sairauden takia ja laitoin hakemukseen rastin kohtaan "B-lausunto toimitetaan myöhemmin" koska lähetin sen kirjekuoressa.

Vierailija
46/49 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo, siihen tarvii lääkärin lausunnon siitä sairaudesta, joka tekee työkyvyttömäksi. Ensin ollaan yleensä kauan sairaslomalla.

Vierailija
47/49 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huolta, et pääse sairaseläkkeelle kuitenkaan. Ennen kuin sairaseläkettä voi oikeasti ainoakaan, pitää olla sairauslomalla 300 päivää.

Minä olen roikkunut te-toimiston asiakkaana ja jättänyt masennukseni hoitamatta, Kunnes syksyllä ryhdistäydyin ja jaksoin käydä lääkärissä. Huom. silloin en tiennyt mitään aktiivimallista! Lääkäri määräsi minut sairaslomalle, koska masennukseni on vakava. Hän myös kertoi, että sairauslomalle on jäätävä, jotta voin joskus jäädä sairaseläkkeelle. Luulen, että hän piti minua niin toivottomana, etten toivu pitkäaikaismasennuksestani enää koskaan täysin terveeksi. Työttömyyspäivärahalla en siis ole van kärvistelen Kelan vähimmäissairaspäivärahalla.

Typerää laskea leikkiä vakavalla asialla.

Vierailija
48/49 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti sitten, jos nyt vireillä oleva työkyvyttömyyseläkehakemus hylätään. Hakea voi ilman liitteitä, liitteet yleensä toimitetaan myöhemmin, koska tutkimuksissa menee aikaa. Haen, kunnes myönnetään.

Vierailija
49/49 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivahan se tässä on pää kainalossa töitä painaa kun samaan aikaan toiset leikkii ja kikkailee. Ehkä jonain päivänä saat yrittää aiheen kanssa hakea työkyvyttömyyseläkettä. Tai joudut esittämään terveempää kuin oletkaan pysyäksesi vielä "pinnalla". Good luck!

No et sinä kovin ahkerasti töitä tee kun sinulla on aikaa trollailla netissä keskustelupalstaa.

Nythän on sunnuntai! ♥️ On olemassa aloja, joissa ei tehdä töitä viikonloppuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän