Missä vaiheessa laitatte aiheettoman työkyvyttömyyseläkehakemuksen?
Te, jotka aiotte välttää aktiivimallileikkauksen jättämällä aiheettoman työkyvyttömyyseläkehakemuksen, koska laitatte hakemuksen?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi vaikka mennä töihin.
Voisihan sitä kaikenlaista. Mutta kaikki aikanaan.
Juuri sinunkaltaisten takia kiitän onneani siitä että aktiivimalli otettiin käyttöön.
No mitäs iloa aktiivimalli sinulle tai minulle tuo? Minä aloin jarrutella työnhakuani. Minkä ilon se sinulle tuo?
Minä kun olen nyt teidän keskustelua ulkopuolisena seurannut niin voin todeta että kyllä aktiivimalli ainakin sen ilon tuo että näitä aktiivimallikeskusteluita on tosi hauska lukea!
Mua harmitti ihan sikana kun ekan kerran kuulin aktiivimallista. Mutta nyt joo on mieli muuttunut. Aktiivimalli on mahtava käytännön pila! Loistavaa viihdettä.
Harvoin kommentoin, mutta nyt suututtaa käytöksesi.
Itse sain ensimmäisen ”hylsyni” juuri. Hakemus jätetty ihan totiseen tarpeeseen, ei aiheetta.
Minulla vielä jokunen Kelan sairauspäivärahapäivä käyttämättä ja sitten lähtee uusi hakemus.
Töihin (en edes kevennettyyn tms) en nykyvoinnillani kykene. Hoitavan tahon lausunnot puoltavat mutta kaltaistesi vuoksi ei mitään enää oteta todesta. Vituttaa.
Minusta on törkeää terveiden työttömien hakea työkyvyttömyyseläkettä aktivoinnin ehkäisemiseksi, koska nyt sitten vakuutuslääkärit epäilevät kaikkia niin sairaita työttömiä valesairaiksi, jotka hakevat aktivointitoimenpiteiden aikana työkyvyttömyyseläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Harvoin kommentoin, mutta nyt suututtaa käytöksesi.
Itse sain ensimmäisen ”hylsyni” juuri. Hakemus jätetty ihan totiseen tarpeeseen, ei aiheetta.
Minulla vielä jokunen Kelan sairauspäivärahapäivä käyttämättä ja sitten lähtee uusi hakemus.
Töihin (en edes kevennettyyn tms) en nykyvoinnillani kykene. Hoitavan tahon lausunnot puoltavat mutta kaltaistesi vuoksi ei mitään enää oteta todesta. Vituttaa.
No eihän meillä, jotka Filatovin neuvojen mukaisesti haemme turhaan tuota eläkettä, tule olemaan mukana mitään liitteitä ja lausuntoja. Eli erotumme kyllä tosihakijoista.
Näin tämä nyt menee. Äänestäkää ensi kerralla muita kuin persuja, kokoomusta tai keskustaa, niin saadaa reilummilla säännöillä toimiva yhteiskunta.
Voi olla vaikea saada B-lausunto lääkäriltä ellei ole oikeasti mitään vaivaa. Mulla olisi useampi diagnoosi, mutta haluan sinnitellä vielä työelämässä, joten en haluaisi tehdä hakemusta edes osatyökyvyttömyydestä.
Kivahan se tässä on pää kainalossa töitä painaa kun samaan aikaan toiset leikkii ja kikkailee. Ehkä jonain päivänä saat yrittää aiheen kanssa hakea työkyvyttömyyseläkettä. Tai joudut esittämään terveempää kuin oletkaan pysyäksesi vielä "pinnalla". Good luck!
Vierailija kirjoitti:
Voi olla vaikea saada B-lausunto lääkäriltä ellei ole oikeasti mitään vaivaa. Mulla olisi useampi diagnoosi, mutta haluan sinnitellä vielä työelämässä, joten en haluaisi tehdä hakemusta edes osatyökyvyttömyydestä.
No ei me mitään lausuntoja yritetäkään mukaan saada. Ihan vain tuo hakemus sisään. Ainakin Filatov ja Vihreiden Heli Järvinen ovat neuvoneet käyttämään tuota keinoa. Ihan vain, koska hallituskin toimi niin kierosti ja typerän ylimielisesti.
Vierailija kirjoitti:
Kivahan se tässä on pää kainalossa töitä painaa kun samaan aikaan toiset leikkii ja kikkailee. Ehkä jonain päivänä saat yrittää aiheen kanssa hakea työkyvyttömyyseläkettä. Tai joudut esittämään terveempää kuin oletkaan pysyäksesi vielä "pinnalla". Good luck!
Onko ihanaa olla marttyyri? Miksi painat töitä pää kainalossa?
Vierailija kirjoitti:
No et sinä kovin ahkerasti töitä tee kun sinulla on aikaa trollailla netissä keskustelupalstaa.
Jos tulee hyödy perivät takautuvasti rahat pois ja saattavat antaa myös karenssin jos ei oo papereita tullut
Minulla on sen verran selkärankaa etten todellakaan tee mitään aiheettomia hakemuksia.
Oksettavia niljakkeita on ne jotka tällaisia edes suunnittelee,kaikki tuet pois niiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa sitten että selvästi aiheeton hakemus tulee hylsynä takaisin muutamassa päivässä. Miksette mene mielummin töihin?
Ei tule. Käsittelyaika 8 viikkoa.
Katin kontit. Aiheettomat hakemukset hylätään takuulla sitä mukaa kun niitä tulee.
Öö, mistä ne tiedetään aiheettomiksi ennen niiden käsittelyä?
No jos vaikka puuttuu se liitteistä tärkein,lääkärin todistus työkyvyttömyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa sitten että selvästi aiheeton hakemus tulee hylsynä takaisin muutamassa päivässä. Miksette mene mielummin töihin?
Joo, eli kannattaisi laittaa varmaan vaikka päivää ennen kuin jättää päivärahahakemuksen.
Töihin en mene, kun ei erityisen hienoa paikkaa ole tullut vastaan ja muuta en tämän aktiivimallihallituksen aikana aio ottaa vastaan.
Ja sinunkalaisen... paskojen takia kiitän onneani siitä etten maksa nykyään juuri lainkaan veroja Suomeen.
Minkähän se tekee sinusta?
Kertokaa mullekin miten sellainen noin vain haetaan.
4v sitten jäin sairauslomalle - sitä piti ensin kestää vuoden (aiheellisesti) ennen kuin alettiin edes tutkimaan työkyvyttömyyden varalta.
Sen jälkeen vuosi meni täys/puolella kuntoutustuella noiden työkyvyn tutkimusten ajan.
Vasta kaikkien tutkimusten, työkyvyn arviointien tms jälkeen sain päätöksen 2v sitten: 1/2 eläke.
Mitenkähän selittyy se että vaivani ja työkyvyttömyyteni on kuitenkin täysipäiväinen vaiva??
Nyt 2v myöhemmin pitäisi jaksaa aloittaa koko rumba alusta. 8kk ollut sairauslomalla joten 4 vielä niin voin kysyä lääkärin mielipidettä ja sitä haluaako hän kirjoittaa todistuksen eläkkeen hakua varten
Vitutaa jos tuollaiset lusmut saa valehtelulla itselleen eläkkeen kun kuitenkin on tuhansia oikeasti sairaita jotka ei sitä saa vuosien hakurumban jälkeenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi vaikka mennä töihin.
Voisihan sitä kaikenlaista. Mutta kaikki aikanaan.
Juuri sinunkaltaisten takia kiitän onneani siitä että aktiivimalli otettiin käyttöön.
No mitäs iloa aktiivimalli sinulle tai minulle tuo? Minä aloin jarrutella työnhakuani. Minkä ilon se sinulle tuo?
MIten voi jarrutella jotain mitä ei tee?
Itse olen töissä enkä ole saanut ikinä mitään tukia penniäkään,mutta silti mun mielestä jokaisen työttömän pitäisi laittaa tuo työkyvyttömyyseläkehakemus vetämään,käsittelyajat venyy ja akoilla olisi jotain tekemistä.
Mun kielestä kelan ja vakuutusyhtiöiden mielivaltainen kyykytys pitäisi saada loppumaan ja kaikkien hakemusten käsittelyajat lyhenemään järkevän pituisiksi.
Sitä voi hakea vasta kun ootte olleet vuoden saikulla
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa mullekin miten sellainen noin vain haetaan.
4v sitten jäin sairauslomalle - sitä piti ensin kestää vuoden (aiheellisesti) ennen kuin alettiin edes tutkimaan työkyvyttömyyden varalta.
Sen jälkeen vuosi meni täys/puolella kuntoutustuella noiden työkyvyn tutkimusten ajan.
Vasta kaikkien tutkimusten, työkyvyn arviointien tms jälkeen sain päätöksen 2v sitten: 1/2 eläke.
Mitenkähän selittyy se että vaivani ja työkyvyttömyyteni on kuitenkin täysipäiväinen vaiva??
Nyt 2v myöhemmin pitäisi jaksaa aloittaa koko rumba alusta. 8kk ollut sairauslomalla joten 4 vielä niin voin kysyä lääkärin mielipidettä ja sitä haluaako hän kirjoittaa todistuksen eläkkeen hakua varten
Vitutaa jos tuollaiset lusmut saa valehtelulla itselleen eläkkeen kun kuitenkin on tuhansia oikeasti sairaita jotka ei sitä saa vuosien hakurumban jälkeenkään.
Juuri näin. Kaikenlainen sosiaaliturvajärjestelmän väärinkäyttö, johon tässäkin ketjuss aja jopa ihan valtakunnan tason politiikassakin näköjään kehotetaan, haittaa kaikkein eniten niitä jotka sitä turvaa oikeasti tarvitsevat.
Minä olin pitkään työttömänä ja työllistymistäni vaikeutti kaikkein eniten se asenne, että työttömät ovat kuitenkin laiskoja lusmuilijoita jotka eivät oikeasti töitä halua tehdäkään. Tällaiset ketjut vain osoittavat, että asenteelle on katetta.
M kirjoitti:
Itse olen töissä enkä ole saanut ikinä mitään tukia penniäkään,mutta silti mun mielestä jokaisen työttömän pitäisi laittaa tuo työkyvyttömyyseläkehakemus vetämään,käsittelyajat venyy ja akoilla olisi jotain tekemistä.
Mun kielestä kelan ja vakuutusyhtiöiden mielivaltainen kyykytys pitäisi saada loppumaan ja kaikkien hakemusten käsittelyajat lyhenemään järkevän pituisiksi.
Sinun mielestäsi käsittelyajat pitäisi saada lyhyemmiksi ja suosittelet siihen että käsittelyä pidennetään aiheettomien hakemusten lähettelyllä.
Upeaa logiikkaa.
Minustakin nämä on kivoja.