APUA! Jälkiehkäisy + e pillerit
Käytän yaz pillereitä kyseessä oli uusi laatta tyhjennysvuodon jälkeen ja 14.2 aamulla otin pillerin noin 8.00 ( laatan ensimmäinen) ja myöhemmin 11.30 jälkeen minulta tuli vesiripulia kerran, en ottanut toista pilleriä kosken ollut varma vaikuttaisiko ripuli tuohon?ja minulla oli vielä tyhjennys vuoto käynnissä ,Olin illalla noin 19 jälkeen yhdynnässä jossa käytimme keskeytettyä yhdyntää, ja hain seuraavana päivänä 21h jälkeen jälkiehkäisy pillerin? Kuinka peloissa kuuluu olla onko raskaus edes kovin mahdollinen tässä tilanteessa?Olen vasta 16 ja raskaus päättyisi aborttin mutta henkinen tila ei kestäisi raskautta ollenkaan!
Kommentit (14)
Aika epätodennäköistä on raskaus. Otitko seuraavan päivän pillerin normaalisti?
Jos raskaus on no-no, miksette käytä kondomia? Keskeytetty toimii 60% miehistä (tutkimus on tänne linkitetty noin sata kertaa, mutta pistetään uudestaan
Raskaus on todennäköinen. Tuossa ajassa munasolu ehtii hedelmöittyä ja jos se on ehtinyt kiinnittyä kohdun seinämään, ei jälkiehkäisypilleri sitä irrota.
Yleensä jälkiehkäisy suositellaan otettavaksi 12 tunnin kuluessa suojaamattomasta yhdynnästä. Sen jälkeen teho heikkenee koko ajan. Tee raskaustesti heti, jos seuraavat kuukautiset eivät tule ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Raskaus on todennäköinen. Tuossa ajassa munasolu ehtii hedelmöittyä ja jos se on ehtinyt kiinnittyä kohdun seinämään, ei jälkiehkäisypilleri sitä irrota.
Kuinka todennäköinen käytän kumminkin e pillereitä jonka teho on ehkä heikentynyt:) Ja tnään alkoi jälkiehkäisyn aiheuttama vuoto
Vierailija kirjoitti:
Aika epätodennäköistä on raskaus. Otitko seuraavan päivän pillerin normaalisti?
Otin normaalisti
ja miksi je pilleri voitaisiin sitten edes ottaa vielä 72h jälkeen, ja netissä luki tehon oleva vielä 95% 24j sisällä
Jos olet syöny tätä ennen pillerit normaalisti ja täsmällisesti joka päivä, raskauden todennäköisyys ei lienee kovin suure. Tee silti raskaustesti muutaman viikon päästä ja muista se kumi ensi kerralla kun pillerit unohtuu.
Up