E pillerit ja jälkiehkäisy! APUA!
Käytän yaz pillereitä kyseessä oli uusi laatta tyhjennysvuodon jälkeen ja 14.2 aamulla otin pillerin noin 8.00 ( laatan ensimmäinen) ja myöhemmin 11.30 jälkeen minulta tuli vesiripulia kerran, en ottanut toista pilleriä kosken ollut varma vaikuttaisiko ripuli tuohon?ja minulla oli vielä tyhjennys vuoto käynnissä ,Olin illalla noin 19 jälkeen yhdynnässä jossa käytimme keskeytettyä yhdyntää, ja hain seuraavana päivänä 21h jälkeen jälkiehkäisy pillerin? Kuinka peloissa kuuluu olla onko raskaus edes kovin mahdollinen tässä tilanteessa?Olen vasta 16 ja raskaus päättyisi aborttin mutta henkinen tila ei kestäisi raskautta ollenkaan!
Kommentit (5)
Kannattaa laittaa lotto vetämään jos tuosta raskaudut, yhtä todennäköisesti voitat siinä kun tuosta raskaudut!
Joo, farmaseuttina voin sanoa, että jos oli kuukauden ensimmäinen pilleri niin huoli on aika turha. Sinulla tuskin vielä oli käynnistynyt oma hormonitoiminta (jos oletetaan, että ripuli olisi radikaalisti heikentänyt e-pillerin imeytymistä) ja vaikka olisikin niin ei se ehdi päivässä ovulaatiota kehittää. Ja ovulaatio on siis edellytys raskaaksi tulolle. Kun nappaat vaan säännöllisesti niitä pillereitä niin kyllä ehkäisytehon pitäisi pysyä.
Huorrra. Annoit jollekin pesää paljaalla. Et tullut raskaaksi mutta sait herpeksen ;).
up!!