”Miehiltä ei vaan voi vaatia... ” WTF?
Tuntuu, että vieläkin on vähän vallalla sellainen ajatus, että mieheltä ei vaan voi vaatia samanlaista suoriutumista kodin- ja lastenhoidossa kuin naiselta. Toki virallisesti kaikissa perheissä ollaan tasa-arvoisia, mutta kuten tältäkin palstalta saa lukea vähintään sivulauseissa, se ei todellakaan pidä paikkaansa. Edelleen etenkin vanhemmalla väellä on ajatus että nainen hoitaa ja huolehtii, kun ei se mies kuitenkaan pysty tai että se nyt vaan on naisen rooli.
Minun exäni jätti kaiken kotiin ja lapsiin liittyvän minun harteilleni. Aikani sitä katselin, kunnes otin ja lähdin. Elintaso laski, mutta onnellisuus ja elämänlaatu parani 100 %.
Miksi sinä joka koet ettei miehesi ”kykene”, jäät sellaiseen liittoon?
Kysymys ei minullakaan ollut siitä, että olisin vaatinut jotain leikkaussalisteriiliä kotia. Ihan perus roskien ja pullojen vientiä, pyykinpesua, imurointia ja tavaroiden järjestelyä.
Tämä aihe nousi taas mieleen, kun lapsen luokka järjesti kahvilan koulun tapahtumassa. Ketkä siellä puuhasivat ja sopivat, suunnittelivat sähköpostiringissä yötä myöten, leipoivat ja lopulta seisoivat kahvilassa myymässä lasten kanssa. Aivan oikein, äiditpä tietenkin. Ihan yhtä vaativien töidensä ohessa kuin mitä miehilläänkin on.
Mitä hemmettiä oikeasti?
Kommentit (781)
Vierailija kirjoitti:
Miksi otatte miehiä, jotka eivät osaa? En tajua
Ei ole muuta tarjolla. Ne jotka eivät kieltäydy osaamasta ovat mitätön vähemmistö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et anna miehen päättää kodin säännöistä ja ruokailusta ja aikataulusta? Näin alkaa toimimaan, mutta ettehän te naiset halua asua sellaisessa kodissa kun ette saa kiukutella ja komennella
Kun se ei vaan ole kovin hyvä idea syödä päivällistä klo 22 arki-iltana. Ja herätäkin pitäis ennen klo 9 aamulla. Koulu ei kovin kauan katso sitä, että lapset tulee liki joka aamu myöhässä ja ovat koulussa väsyneitä . Ja vaan siksi, että eletään isän säännöillä.
Juuri tämä! Ex-mieheni käy joka työpäivä grillillä syömässä ja työpäivän jälkeen vetää sipsejä, suklaata ja kokista. Siinä vaiheessa lapsilla on tietysti huutava nälkä, mutta miehellehän ei tietenkään ole nälkä, joten hän aloittaa kaiken muun puuhailun siinä vaiheessa ja herää vasta illalla yhdeksän aikaan siihen, että ei ole muuten syöty mitään. Aamulla torkuttaa viittä vaille lähtöön asti ja kiukuttelee lapsille, kun eivät ole jo siinä vaiheessa autossa istumassa, kun hän nousee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ja naiset nyt vaan ovat erilaisia. Niin on ollut jo luolamies ajoista lähtien. Ei se tarkoita etteikö mies osaisi hoitaa kotia ja lapsia siinä missä nainenkin mutta helposti se roolijako kuitenkin painottuu siihen suuntaan miten aikojen alusta luonto on tarkoittanut. Minä en naisena halua rassata autoa, remontoida, tehdä raskaampia pihatöitä jne. Tietysti oppisin siinä missä mieskin mutta on vaan luontevampi roolijako että mies hoitaa nuo ja minulla on päävastuu kodinhoidosta. Se ei silti tarkoita että huolehtisin yksin kaikesta konkreettisesti. Mies kyllä tekee paljon myös mutta minulla on paremmin suunnittelu puoli hallussa. Ei mua haittaa, meidän perheessä toimii ihan hyvin.
Se, että käytät termiä "luolamies", kertoo jo ettet ole hajullakaan mistään. Ja miksi kuvailet kulttuurisesti määräytyviä rooleja ja tehtäviä, mutta puhut että "luonto on tarkoittanut" ne niin?
Ihminen ei elä luonnossa, ei ole elänyt osana luontoa n. 200 000 vuoteen.
Ja se mikä SINULLE on ideologiasi mukaan "luontevampi", ei mitenkään tarkoita että se olisi muille maailman ihmisille samoin. SINÄ kun et ole maailman napa.
Mua aina huvittaa myös että auto liitetään miesten "luonnon määräämään rooliin". Miten perustelette tämän? Autojahan ei ole ollut Australopithecusten aikana :D
Mutta minä kerroin kun MINUN mielipiteeni. Eikö se ole keskustelun tarkoitus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ja naiset nyt vaan ovat erilaisia. Niin on ollut jo luolamies ajoista lähtien. Ei se tarkoita etteikö mies osaisi hoitaa kotia ja lapsia siinä missä nainenkin mutta helposti se roolijako kuitenkin painottuu siihen suuntaan miten aikojen alusta luonto on tarkoittanut. Minä en naisena halua rassata autoa, remontoida, tehdä raskaampia pihatöitä jne. Tietysti oppisin siinä missä mieskin mutta on vaan luontevampi roolijako että mies hoitaa nuo ja minulla on päävastuu kodinhoidosta. Se ei silti tarkoita että huolehtisin yksin kaikesta konkreettisesti. Mies kyllä tekee paljon myös mutta minulla on paremmin suunnittelu puoli hallussa. Ei mua haittaa, meidän perheessä toimii ihan hyvin.
Mitä hemmetin rassaamista nykyautoissa on? Ja varsinkaan niin usein että se olisi verrattavissa jokapäiväisiin kotitöihin? Tälläkin alueella missä minä asun, kaikki iskät ajelevat uusilla Andeilla, jotka ajetaan liikkeeseen renkaanvaihtoon. Rivarien pihoilla on 6x6 m nurtsi tai kokoterassi, sen hoidossa ei ihan hirveästi pääse rasittumaan. Asunnot on uusia ja remontti on korkeintaan sitä että vaimo haluaa teipata eteisen seinään tekstin live love laugh.
Tuo roolijako on peräisin sieltä kun naisten kokopäivätyötä oli se koti ja lapset. Miksi naisen on pitänyt ”vastoin luontaisia ominaisuuksiaan” venyä kodin ulkopuolelle töihin, mutta ”miehet nyt vaan on erilaisia”, edelleenkin? Haloo...
Ap
Kyllä meillä ainakin on jatkuvasti huoltotöitä kotona, vaikka meillä hyvässä kunnossa koti on. (Ehkä juuri siksi onkin) Ja lumitöitä harva se päivä -ja on muuten raskasta! Autotallien ja varastojen päivitys ja siivoaminen... On sekin vähättelyä että "miesten hommia" tehdään vain harvoin! Harva nainen edes tajuaa mitä kaikkea pitää tehdä.... Meillä kumpikin tekee lähes kaikenlaisia hommia, niin ei ole jäänyt epäselväksi työmäärä.
Anteeksi, mitä?! :'D Ja sitten naureskellaan naisten tuikkukipoille ja kevätverhoille. Mitä ihmeen varastoja sinä päivität? Jos sieltä varastosta nyt kerran vuodessa kaivetaan ne pieneksi jääneet sukset ja haljenneet pulkat pois, niin sekö nyt on ihan valtava miesten työ taas.
Siis tervetuloa meille katsomaan kuinka paljon kerääntyy kaikenlaisia työkaluja ja tarvikkeita ja urheiluvälineitä, pihakalusteita ym. Jos haluaa tehdä remppaa ja huoltotöitä ym, niin kyllä se vaatii kuule tarvikkeita ja sotkua tulee... ja nämä ovat kuule ihan sellaisia käytännöllisiä hommia, en maalaa mitään kukkia puutarhakalusteisiin, vaan kunnostetaan ja entisöidään. Hakataan polttopuut jne.
Tätä juuri tarkoitin sillä vähättelyllä. Kun ei ole itsellä tietoakaan mitä muut tekevät, niin alistetaan ja ivaillaan.
Ja olen muuten nainen, et nyt ei tuo sukupuolivihakaan oikein toimi lyömäaseena.
No niin. Hakataan polttopuut ja tehdään remppaa, mitä muuta? Mitä sinä teet niille työkaluille ja tarvikkeille sen jälkeen, kun olet niille yhden kerran löytänyt paikan varastosta ja keväällä kunnostanut? Mitä sinä teet niille ihan jokainen päivä siellä autotallissa, että tulee sotkua?
Onko se todella noin kivuliasta myöntää, että perinteisissä ns. miesten hommissakin voi kulua huomattavasti aikaa ja vaivaa?
Hei, ihan oikeasti nyt. Miten monta halkoa sinä olet tällä viikolla hakannut tai montako autoa olet korjannut? Entäs viime viikolla?
En tiedä hakkaako kukaan talvella halkoja... Toki osa töistä saattaa rajoittua tiettyyn vuodenaikaan. Se ei tarkoita etteikö muita huoltotöitä ole ollut ihan tarpeeksi. :D mikä tässä on niin hirvee ongelma monille tajuta?!
No kerro nyt, mitä lukemattomia huoltotöitä olet tehnyt tällä viikolla ja mitä huoltotöitä on ensi viikolle tiedossa.
Putsasin takan ja hoidin soitinasiat kuntoon. Hakkasin jäistä lunta partsilta, (melkein mahdoton tehtävä, mutta painaa niin paljon et pakko) ja muokkasin varastoa uuteen uskoon. Siivosin toisen auton.
Ja näihin meni huomattavasti enemmän aikaa ku ruoanlaittoon, vaikka kokkaankin aika perusteellisesti, en mitään valmismoskaa. Koneet meillä pesee tiskit ja pyykit. Eli se puhtaiden noukkiminen ei sekään kauaa kestä.
Teetkö nuo "miesten työt" viikon jokaisena päivänä, ruokaahan valmistetaan päivittäin, sen lisäksi on vielä aamiaisen, lounaan ja iltapalan valmistaminen.
Meillä takan puhdistukseen menee 10-15 min. ja se tehdään muutaman kerran vuodessa, vaikka takka on ahkerassa käytössä.
Ja mitä ihmeen jäätä hakkasit partsilla, kun eikö se ollut pakkaslunta? Näin ainakin meillä.
Vierailija kirjoitti:
Näin miehenä voin sanoa rehellisesti suoraa, että minusta ette naista saa. Miehen homma on hoitaa remontit, elättää perhe ja rakastaa vaimoaan, ei siivota, vaihtaa vaippoja, jne.
Ja kyllä ihan naimisiin asti olen päässyt ja näitä periaatteita seuraten meillä toimitaan.
Jatkakaa vaan samaan malliin niin avioero ja pettämistilastot jatkaa nykyistä trendiään eli molemmat kasvaa kasvamistaan ja samaan aikaan ihmiset ja varsinkin miehet vastustavat lasten saamista yhä enemmän. Huvittavinta on se, että te ihmettelette miksi miehet ei halua lapsia kun samaan aikaan te haluatte miehistänne naisia hoitamaan lapsia/kotia.
Älkääkä nyt käsittäkö väärin, että nämä on vähempi arvoisia tehtäviä, sillä ne eivät ole. Äidit (mikäli lapsia ei tungeta muille hoidettaviksi), määräävät pitkälti minkälainen seuraava sukupolvi tulee olemaan ja väitän, ettei tätä suurempaa tai tärkeämpää tehtävää ole. Se vaan kun ei ole miehen tehtävä eikä sovellu miehelle psyykkisesti. Miehet ja naiset kun eivät ole psyykkisesti samankaltaisia keskenään.
MUTTA KUN TE ETTE ELÄTÄ KETÄÄN! Harvan miehen palkka riittää siihen, että maksaa koko perheen menot eikä vaimo tienaa mitään. Ettekä te edes halua elättää ketään, kun haukutte lompakkoloiseksi jopa äitiyslomalla olevaa ja vastasyntynyttä hoitavaa naista. Parhaat teistä ovat ehdottaneet täälläkin monta kertaa, että kahden kuukauden ikäinen vauva pitäisi laittaa kokopäivähoitoon ja nainen töihin.
Meillä huolehdin kodin, ruoan, pyykit yms. vain siksi, että mies tekee paljon enemmän töitä kuin minä = tuo enemmän rahaa yhteiseen talouteen. Tuntuisi kohtuuttomalta pakottaa mies siivoamaan tai ruoanlaittoon kun saapuu kotiin 11h+ työpäivän jälkeen. Tilanne olisi tietysti eri jos molemmilla olisi se 8h työpäivä. Näillä mennään, molemmat tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
En osaa muiden puolesta vastata, mutta itse en vaadi mieheltäni asioita. Mies osaa itsekin tehdä ne työt mitkä hänelle kuuluvat. Hoidan käytännössä kaikki kotityöt, mies välillä pesee tiskejä, ja astiat laittaa usein tiskikoneeseen. Hän omistaa auton, hoitaa kauppakäynnit ja vaikeat vakuutusasiat yms. Joskus imuroi. Noiden syiden vuoksi en halua vaatia mieheltä mitään muuta, koska hän on jo täydellinen minulle.
Erotkaa jos oma miehenne ei ole hyvä.
Antaisitko esimerkin, mitä nämä vaikeat vakuutusasiat ovat? Onko teille sattunut jotain, mitä vakuutus ei korvannutkaan ja olette sitten vieneet asian läpi kaikkien oikeusasteiden?
Tämäkin ketju on täynnä miesten halveksuntaa ja vähättelyä.
Mitä naisilta muka vaaditaan? Ei niin mitään.
Aloittajan kaltaiset yyhoot päätyy yyhoiksi juuri sen takia, koska ovat joka käänteessä vaatimassa miehiltään OMAN MIELENSÄ mukaista kodinhoitoa ja elämää.
Siinä sitten itkeä tuherratte yyhoina lapsen koulun myyjäisiin mokkapaloja leipoen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useammin on kylläkin niin päin että lihonnut akka makaa sohvalla mässyttämässä ja alistettu hiirulaismies passaa.
Ymmärräthän mielikuvituksen ja todellisuuden eron?
Ymmärrän ja todellisuus on juuri sitä että lihavat akat mussuttaa ties mitä herkkuja ja kitisee somessa ja vauvapalstoilla, samalla kun niiden munattomaksi alistetut miehet käy töissä ja kantaa kotiin mitä kotityranni ikinä keksiikin vaatia.
Tuli mieleen kun jouduin muinoin käsileikkaukseen. Viikko etukäteen sanoin etten pääse hakemaan lapsia hoidosta leikkauspäivänä enkä viikkoon tekemään kunnon ruokaa, siivousta ym kun oikea (käyttökäsi) kyseessä. Joo joo oli vastaus aina niin aattelin olla joojoona minäkin.
Päiväkotiin aamulla ilmoitin etten ole puhelimen päässä vaan leikkauksessa joka tehtiin 120km päästä kotoa, soittakaa suoraan isälle. Eka puhelu sit tuli kun olin taksilla tulossa kotiin että miksen ole hakenut lapsia hoidosta?! Hänelle soitettiin ja oli luvannut jäädä ylitöihin. Vastasin joojoo. En käynyt kaupassa vaan menin suoraan kotiin ja sänkyyn. Joojoo saapuu kotiin lasten kanssa ja aloitaa ihmettelyn mitä he syövät 😃 joojoo, mulla on yöpöydällä mustikkakeittoa eikä riitä teille. Kaksi päivää joojoo kiukutteli kunnes viikonloppuna vei lapset hoitoon äidilleen kun hänen piti levätä ja vaimo ei tee mitään. On se joillekkin vaan vaikeeta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin miehenä voin sanoa rehellisesti suoraa, että minusta ette naista saa. Miehen homma on hoitaa remontit, elättää perhe ja rakastaa vaimoaan, ei siivota, vaihtaa vaippoja, jne.
Ja kyllä ihan naimisiin asti olen päässyt ja näitä periaatteita seuraten meillä toimitaan.
Jatkakaa vaan samaan malliin niin avioero ja pettämistilastot jatkaa nykyistä trendiään eli molemmat kasvaa kasvamistaan ja samaan aikaan ihmiset ja varsinkin miehet vastustavat lasten saamista yhä enemmän. Huvittavinta on se, että te ihmettelette miksi miehet ei halua lapsia kun samaan aikaan te haluatte miehistänne naisia hoitamaan lapsia/kotia.
Älkääkä nyt käsittäkö väärin, että nämä on vähempi arvoisia tehtäviä, sillä ne eivät ole. Äidit (mikäli lapsia ei tungeta muille hoidettaviksi), määräävät pitkälti minkälainen seuraava sukupolvi tulee olemaan ja väitän, ettei tätä suurempaa tai tärkeämpää tehtävää ole. Se vaan kun ei ole miehen tehtävä eikä sovellu miehelle psyykkisesti. Miehet ja naiset kun eivät ole psyykkisesti samankaltaisia keskenään.
MUTTA KUN TE ETTE ELÄTÄ KETÄÄN! Harvan miehen palkka riittää siihen, että maksaa koko perheen menot eikä vaimo tienaa mitään. Ettekä te edes halua elättää ketään, kun haukutte lompakkoloiseksi jopa äitiyslomalla olevaa ja vastasyntynyttä hoitavaa naista. Parhaat teistä ovat ehdottaneet täälläkin monta kertaa, että kahden kuukauden ikäinen vauva pitäisi laittaa kokopäivähoitoon ja nainen töihin.
Yh-äityli nyt ottaa ihan vähän kierroksia alemmas, vaikka sitten elareilla ostetulla sidukalla krapulaista pääkoppaansa helpottaakseen. Jotta jaksaa sitten illalla lähteä laulamaan karaokea lähiräkälään kun lapset ovat eri isillään viikonloppua viettämässä.
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan kaltaiset yyhoot päätyy yyhoiksi juuri sen takia, koska ovat joka käänteessä vaatimassa miehiltään OMAN MIELENSÄ mukaista kodinhoitoa ja elämää.
Siinä sitten itkeä tuherratte yyhoina lapsen koulun myyjäisiin mokkapaloja leipoen.
Minä en ainakaan ole itkeä tuhertanut eron jälkeen yhtään kertaa, paitsi sen takia, että lapset eivät saa isänsä luona ollessaan kunnollista ruokaa, heidän läksyjään ei ole viitsitty tarkistaa ja he myöhästyvät koulusta ja menevät sinne likaisilla vaatteilla. Kun lapset ovat minun luonani, en ole kertaakaan itkenyt, että "voi kun ei ole kukaan nyt hakkaamassa parvekkeelta lunta tai hoitamassa tärkeitä soitinasioita tai järjestämässä varastoa".
Vierailija kirjoitti:
En ole yyhoo. Lapset ovat puolet ajasta isällään ja syövät pinaattilettuja ja leipää, pitävät samoja vaatteita kun ei ole puhtaita, pelaavat yömyöhään, soittelevat ikävissään kun isi nukkuu puoleenpäivään tai on harrastamassa ym. Kämppä on kuin kaatopaikka.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yh-äityli nyt ottaa ihan vähän kierroksia alemmas, vaikka sitten elareilla ostetulla sidukalla krapulaista pääkoppaansa helpottaakseen. Jotta jaksaa sitten illalla lähteä laulamaan karaokea lähiräkälään kun lapset ovat eri isillään viikonloppua viettämässä.
Kai tiedät, että sun yh-äitifantasia vain vahvisti tuon, että iso osa teistä miehistä ei elä todellisuudessa.
Et ole itsekään miettinyt, että te ette tosiaan elätä yhtään ketään, monia teistä elättää yhteiskunta, ja se vaimokin isossa osassa.
Silloin on turha vaatia vanhanaikaisia malleja, kun ette itse täytä sitä osaa, joka teille olisi tuossa tilanteessa, eli ette pysty edes elättämään teidän perheitä (tai no sulla ei palstaulina ole perhettä, mutta koskee niitä miehiä, joilla on).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi nyt vaan arvon av-mammat. Miesten työt on nykyään vaihtuneet teknisimmiksi ja paljon aikaa vievimmiksi. Nykyään pitää päivitellä kaikenmaailman älylaitteita, jotka muka pitäisi olla itsestään päivittyviä. Helposti niiden hoitamiseen saa upotettua aikaa tuntikausia, koska niitä ei alunperinkään ole suunniteltu huollettavuus 1 prioriteettina. Minullakin on tuttavapiirissä lukuisa naisia, jotka eivät ymmärrä teknisistä vempaimista mitään ja ovat ensimmäisenä kysymässä mikä siihen ja siihen tuli kun tuli lappua ruutuun ja mä vaan suljin sen.
Huutista :D
Oletko jostakin maalaispaikasta?
En tunne yhtään naista, joka ei huolla omaa konettaan ja puhelintaan itse, aika iso osa naisista osaa myös koodata niin kuin kaikki normaalit ihmiset.
Kyllä ne loppujen lopuksi sitten vaan kaatuu miehen niskaan ne laitteet kun tulee tiukka paikka. Eihän naiset isona ryhmänä ymmärrä tekniikasta mitään. Myönnä pois. Ja todella pieni joukko naisia osaa koodata. Toki niitäkin löytyy mutta tuskin suuressa mittakaavassa. Se, että sinä et tunne yhtään ei ole mikään tiedon tae.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan ole itkeä tuhertanut eron jälkeen yhtään kertaa, paitsi sen takia, että lapset eivät saa isänsä luona ollessaan kunnollista ruokaa, heidän läksyjään ei ole viitsitty tarkistaa ja he myöhästyvät koulusta ja menevät sinne likaisilla vaatteilla. Kun lapset ovat minun luonani, en ole kertaakaan itkenyt, että "voi kun ei ole kukaan nyt hakkaamassa parvekkeelta lunta tai hoitamassa tärkeitä soitinasioita tai järjestämässä varastoa".
Taas katkeran yyhoon miesvihaista propagandaa.
Läksyt ovat lasten vastuulla eikä niitä tarvitse "tarkistaa".
En ihmettele jos tuollaisella hysteerikolla ei ole miestä enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä yleistä. Olen tuon viestin kirjoittaja, jota lainasit. Elätän vaimoni ja lapseni täysin. Tai no vielä pari kuukautta vaimo saa hurjat 300-350e kuussa (joka on noin puolet meidän vuokrasta + sähköstä). Tuon jälkeen me eletään 100% töistäni saaduilla ansiotuloilla, enkä ole valittanut kertakaan tästä, koska näin sovittiin jo vuosia sitten ennen kuin naimisiin mentiin tai lapsia hommattiin. Sopimus oli, että minä elätän ja vaimo pitää huolen lapsesta ja kodista (myös sen jälkeen kun lapsi täyttää 3v).
Ps. meillä on yhteinen tili ja ei ole riitoja rahasta tai kotitöistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet eronnut ja vieläkin jaksat narista miehen asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai tiedät, että sun yh-äitifantasia vain vahvisti tuon, että iso osa teistä miehistä ei elä todellisuudessa.
Et ole itsekään miettinyt, että te ette tosiaan elätä yhtään ketään, monia teistä elättää yhteiskunta, ja se vaimokin isossa osassa.
Silloin on turha vaatia vanhanaikaisia malleja, kun ette itse täytä sitä osaa, joka teille olisi tuossa tilanteessa, eli ette pysty edes elättämään teidän perheitä (tai no sulla ei palstaulina ole perhettä, mutta koskee niitä miehiä, joilla on).
Miesvihaulinasi on lähinnä säälittävää, toisaalta puhdasta komiikkaa.
Mistä miesvihasi ja katkeruutesi kumpuaa? En ihmettele jos mies on tuollaisen katkeron jättänyt.
Jotkut tekee kieltämättä noin.
Mutta voiko tuostakin vain miehenä kieltäytyä? Siis ettei ota vastaan mitään valitusta siitä miten kaikki on niin väärin? Itse en suostuisi ikinä kuuntelemaan omassa kodissani tuollaista, ja ehdottaisin sille valittajalle esim. terapiaa, kognitiivista vaikka, koska tuo on käytöshäiriö.
Mietin tuota, kun näin eräässä paikassa perheen, kaksi lasta, äiti ja isä, se äiti alkoi haukkua sitä perheen isää julkisesti ja tosi kammottavalla tavalla, koska se otti jotenkin ruokaa väärässä järjestyksessä (??). Mietin silloin ettei tuohon kannatta suostua, tuollainen on henkistä väkivaltaa.