Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

”Miehiltä ei vaan voi vaatia... ” WTF?

Vierailija
17.02.2018 |

Tuntuu, että vieläkin on vähän vallalla sellainen ajatus, että mieheltä ei vaan voi vaatia samanlaista suoriutumista kodin- ja lastenhoidossa kuin naiselta. Toki virallisesti kaikissa perheissä ollaan tasa-arvoisia, mutta kuten tältäkin palstalta saa lukea vähintään sivulauseissa, se ei todellakaan pidä paikkaansa. Edelleen etenkin vanhemmalla väellä on ajatus että nainen hoitaa ja huolehtii, kun ei se mies kuitenkaan pysty tai että se nyt vaan on naisen rooli.

Minun exäni jätti kaiken kotiin ja lapsiin liittyvän minun harteilleni. Aikani sitä katselin, kunnes otin ja lähdin. Elintaso laski, mutta onnellisuus ja elämänlaatu parani 100 %.

Miksi sinä joka koet ettei miehesi ”kykene”, jäät sellaiseen liittoon?

Kysymys ei minullakaan ollut siitä, että olisin vaatinut jotain leikkaussalisteriiliä kotia. Ihan perus roskien ja pullojen vientiä, pyykinpesua, imurointia ja tavaroiden järjestelyä.

Tämä aihe nousi taas mieleen, kun lapsen luokka järjesti kahvilan koulun tapahtumassa. Ketkä siellä puuhasivat ja sopivat, suunnittelivat sähköpostiringissä yötä myöten, leipoivat ja lopulta seisoivat kahvilassa myymässä lasten kanssa. Aivan oikein, äiditpä tietenkin. Ihan yhtä vaativien töidensä ohessa kuin mitä miehilläänkin on.

Mitä hemmettiä oikeasti?

Kommentit (781)

Vierailija
381/781 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies hoitaa keittiön, eli kokkaukset ja tiskaukset yms, koska hän tykkää kokata ja laittaa ja siivota kaapit siihen järjestykseen kun hänelle sopii. Minun homma on pyykkäys ja imurointi, kun tuntuu ukolle olevan kovin haastavaa imuroida myös sieltä, mihin ei nää ja pyykinpesu on kuin rakettitiedettä. Hyvin paikataan toistemme puutteet. Muut hommat hoidetaan yhdessä.

Vierailija
382/781 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesukone pesee pyykit itsestään.

=kerätään likaiset vaatteet pyykkikoriin, myllätään paskaiset vaatteet käsin värin ja pesuohjeen mukaisesti koneeseen, kone pesee, tyhjennetään kone, ripustetaan pyykit, korjataan pyykit kuivumasta, paritetaan sukat, silitetään/mankeloidaan, viikataan ja kannetaan ympäri taloa oikeaan vaatekaappiin ja pinotaan/ripusteaan paikalleen.

Niinpä. Ja kaikki tämä vain yhtä nappia painamalla. :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/781 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisista naisista on tullut säälittäviä ruikuttajia. Ei ihme, ettei sitä seksiä oikein ole, koska kuka normaali mies syttyisi natkuttavasta ja laiskasta ämmästä.

Vierailija
384/781 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisista naisista on tullut säälittäviä ruikuttajia. Ei ihme, ettei sitä seksiä oikein ole, koska kuka normaali mies syttyisi natkuttavasta ja laiskasta ämmästä.

Ja silti jostain syystä ne, jotka enemmän kärsivät parisuhteen seksittömyydestä ja kumppanin haluttomuudesta, ovat miehiä. Jännä. 

Vierailija
385/781 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahaa... Nyt suomalaismiesten läskistyminen ja erektiovaivatkin johtuvat siitä, ettei nainen tee työpäivän päätteeksi nurkumatta kaikkea. :D Mielenkiintoinen tulkinta!

Vierailija
386/781 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et anna miehen päättää kodin säännöistä ja ruokailusta ja aikataulusta? Näin alkaa toimimaan, mutta ettehän te naiset halua asua sellaisessa kodissa kun ette saa kiukutella ja komennella

Ei muuten ihan tasan mene noin! Jos mies saa päättää, ei se mitenkään automaattisesti johda vastuun kantoon päätetyistä asioista. Mies voi ihan hyvin haluta lapsia, muttei sitten hyvita hoitaa, haalia kotiin lemmikeitä ja kasveja, joita ei hoida, tehdä sisustusratkaisuja, joiden ylläpitoon ei halua nähdä vaivaa... Siis halutaan päästä päättämään ja delegoidaan seuraukset muille. Kyllä se vastuunkanto on luonne- ja asennekysymys, eikä riipu siitä, kenen idea alunperin oli.

Tässä on syy miks meille ei tule lapsia. Lukemattomia kertoja oon pienimmillään viherkasvien, pahimmillaan useamman lemmikin kohdalla nähnyt tän saman kaavan. Mies on aluksi oikein tunnollinen, ulkoilutti koiraa, tyhjensi hiekkistä ja kasteli niitä rahapuitaan. Noin kuukauden päästä rahapuu alkoi vähitellen näivettyä, minä olin se joka vei ovella ulvovan koiran pissalle aamu viideltä ja hoidin kissan hiekkikset. Olen vieläkin. Kaikki eläimet on paperilla miehen, mutta se ei niiden hoidosta tiedä mitään, makaa vaan illalla koira kainalossa sohvalla ja antaa sille välillä makkaraa. Kissojakin vain rapsuttelee. Kissat alkaa olla kiintyneempiä minuun ja koira tulee pyytämään minulta ulkoilua ja ruokaa.

Oon miehelle sanonut, että kun todistaa näillä eläimillä, että pystyy sitoutumaan elollisen olion, jonka itse väkisin on halunnut ja multa kysymättä taloon tuonut, hoitoon voin lapsiasiasta keskustella. Oon tällä hetkellä keuhkokuumeessa enkä sais hengästyä tai oikeastaan edes mennä ulos, koska pakkasta on -17 astetta, mutta se olin tänäänkin minä, joka on jo kerran lenkittänyt koiran, kun miestä nukutti.

Vierailija
387/781 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et anna miehen päättää kodin säännöistä ja ruokailusta ja aikataulusta? Näin alkaa toimimaan, mutta ettehän te naiset halua asua sellaisessa kodissa kun ette saa kiukutella ja komennella

Ei muuten ihan tasan mene noin! Jos mies saa päättää, ei se mitenkään automaattisesti johda vastuun kantoon päätetyistä asioista. Mies voi ihan hyvin haluta lapsia, muttei sitten hyvita hoitaa, haalia kotiin lemmikeitä ja kasveja, joita ei hoida, tehdä sisustusratkaisuja, joiden ylläpitoon ei halua nähdä vaivaa... Siis halutaan päästä päättämään ja delegoidaan seuraukset muille. Kyllä se vastuunkanto on luonne- ja asennekysymys, eikä riipu siitä, kenen idea alunperin oli.

Tässä on syy miks meille ei tule lapsia. Lukemattomia kertoja oon pienimmillään viherkasvien, pahimmillaan useamman lemmikin kohdalla nähnyt tän saman kaavan. Mies on aluksi oikein tunnollinen, ulkoilutti koiraa, tyhjensi hiekkistä ja kasteli niitä rahapuitaan. Noin kuukauden päästä rahapuu alkoi vähitellen näivettyä, minä olin se joka vei ovella ulvovan koiran pissalle aamu viideltä ja hoidin kissan hiekkikset. Olen vieläkin. Kaikki eläimet on paperilla miehen, mutta se ei niiden hoidosta tiedä mitään, makaa vaan illalla koira kainalossa sohvalla ja antaa sille välillä makkaraa. Kissojakin vain rapsuttelee. Kissat alkaa olla kiintyneempiä minuun ja koira tulee pyytämään minulta ulkoilua ja ruokaa.

Oon miehelle sanonut, että kun todistaa näillä eläimillä, että pystyy sitoutumaan elollisen olion, jonka itse väkisin on halunnut ja multa kysymättä taloon tuonut, hoitoon voin lapsiasiasta keskustella. Oon tällä hetkellä keuhkokuumeessa enkä sais hengästyä tai oikeastaan edes mennä ulos, koska pakkasta on -17 astetta, mutta se olin tänäänkin minä, joka on jo kerran lenkittänyt koiran, kun miestä nukutti.

Mullakin oli tuollainen mies. Olisi pitänyt kokeilla rahapuulla, mutta meillä mies halusi lapsen. Suostuin pitkän jankutuksen jälkeen yhteen. Hänen hoitonsa ei sitten miestä kiinnostanutkaan (tai mikään muukaan), joten lähdin lapsen kanssa 4 vuotta myöhemmin. Ei sillä, iskä on osallistunut sitten elareilla. Avioiduin uudelleen onnistuneemmin.

Vierailija
388/781 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja silti jostain syystä ne, jotka enemmän kärsivät parisuhteen seksittömyydestä ja kumppanin haluttomuudesta, ovat miehiä. Jännä. 

Taidat olla hiukan yksinkertainen. Juurihan minä kirjoitin, ettei ole ihme, ettei miehiä kiinnosta seksi nalkuttavan naisen kanssa. Eli miehet kärsivät siitä, kun muija lietsoo itsensä siihen tilaan, että kykenee vain nalkuttamaan ja p*llukin on kuiva kuin beduiinin sandaali.

Vierailija
389/781 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä oletkin fiksumpi kuin mä, joka ne lapset kerkesin jo hankkia. Eipä siinä mitään, kovin rakkaita ovat. :) Onneksi olin tosi terve silloin kun lapset olivat pieniä, nykyisin osaavat jo itse noukkia itselleen vaatetta kuivaustelineeltä ja ruokaa jääkaapista, jos äiti ei jaksa nousta. -sama

Vierailija
390/781 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jokainen mies tekee kotona täsmälleen saman ajan töitä kuin vaimonsa.

Kun vaimo puuhaa, niin oma peba ei voi olla sohvalla.

Auto pestään, varataan ja imuroidaan päivittäin ja siihen on mentävä sama aika kuin kotitöihin.

Vierailija
391/781 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla hiukan yksinkertainen. Juurihan minä kirjoitin, ettei ole ihme, ettei miehiä kiinnosta seksi nalkuttavan naisen kanssa. Eli miehet kärsivät siitä, kun muija lietsoo itsensä siihen tilaan, että kykenee vain nalkuttamaan ja p*llukin on kuiva kuin beduiinin sandaali.

Eli kumpi? Kiinnostaako vai ei? Väität ettei miehiä kiinnosta seksi, mutta toisaalta sanota, että miehet kärsivät, kun naista ei enää kiinnosta. 

Vierailija
392/781 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

=kerätään likaiset vaatteet pyykkikoriin, myllätään paskaiset vaatteet käsin värin ja pesuohjeen mukaisesti koneeseen, kone pesee, tyhjennetään kone, ripustetaan pyykit, korjataan pyykit kuivumasta, paritetaan sukat, silitetään/mankeloidaan, viikataan ja kannetaan ympäri taloa oikeaan vaatekaappiin ja pinotaan/ripusteaan paikalleen.

Niin, tuolla tuo nainen taas puhisee kun kukaan muu ei tee mitään. Teinitytär vastasi sarkastisesti hyvin: "...se oli aika lailla iskän näköinen mies joka hoitanut ainakin kymmenen koneellista pyykkiä tämän viikonlopun aikana."

Annetaan anteeksi liioittelu, todellinen luku on seitsemän, yllä luetellun repertuaarin kera. Samaan aikaan kun nainen vietti laatuaikaa ystävättäriensä kanssa...

Pyykkejä laittaessani putosi sylistä yksi rääsy lattialle ja sitä kun nostin, silmäni osui sänkymme alla olevaan jäätävään karkkipaperivuoreen. Ei saatana minkälaisen emakon kanssa tullut pistettyä hynttyyt yhteen! Saapi pian ryömiä sängyn alle ja siivota jokaisen sinne kuulumattoman esineen...

"Kun kukaan muu ei tee täällä mitään" - my ass...

Vierailija
393/781 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoton kerrostalossa asuva mies joutuu tekemään puolet kotitöistä automaattisesti, koska mitään miesten töitä hänellä ei ole.

Vierailija
394/781 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa... Nyt suomalaismiesten läskistyminen ja erektiovaivatkin johtuvat siitä, ettei nainen tee työpäivän päätteeksi nurkumatta kaikkea. :D Mielenkiintoinen tulkinta!

Mitä sä olet vetänyt? Ei kukaan ole puhunut läskistyvistä ja erektiovaivaisista miehistä.

Naisethan ne paisuvat kuin pullataikina. Siihen mukaan tyypillinen vttumainen luonne ja nalkutus, niin aika fakiiri saa mies olla, että kikki vielä suostuu seisomaan. Kaiken kruunaa se, että se lihava, mlkkuluonteinen ja laiska *mmä vielä kertoo kyllillä, että mies on impotentti.

Kannattaisi vaikka kurkata tuonne netin syövereihin, koska sieltä löytyy esim videomatskua pilvin pimein, kun jopa erittäin lihavat ja vanhat miehet köyrivät kanki kovana nuoria ja kauniita thaikkunaisia.

Tunnen muutaman suomalaisen miehen, jotka ovat suoraan sanoneet, etteivät ilman sinisiä pillereitä kykenisi panemaan omia muijiaan, koska lihavia ovat nämä rouvat. Ulkomaanreissuilla sitten eivät tarvitse mitään lääkitystä. Jännä.

Vierailija
395/781 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisättäköön edelliseen että pyykin viikkaamisesta soffalla voi tehdä kivaa: töllöstä joku hyvä sarja (saksalainen/ruotsalainen/englantilainen dekkari!), lasi/pari viskiä ja kasssss, pyykkien viikkaaminen on suorastaan juhlaa.

Vierailija
396/781 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kumpi? Kiinnostaako vai ei? Väität ettei miehiä kiinnosta seksi, mutta toisaalta sanota, että miehet kärsivät, kun naista ei enää kiinnosta. 

Yleensä pyrin vääntämään rautalangasta yksinkertaisimmillekin, mutta nyt on pakko luovuttaa.

Vierailija
397/781 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tuolla tuo nainen taas puhisee kun kukaan muu ei tee mitään. Teinitytär vastasi sarkastisesti hyvin: "...se oli aika lailla iskän näköinen mies joka hoitanut ainakin kymmenen koneellista pyykkiä tämän viikonlopun aikana."

Annetaan anteeksi liioittelu, todellinen luku on seitsemän, yllä luetellun repertuaarin kera. Samaan aikaan kun nainen vietti laatuaikaa ystävättäriensä kanssa...

Pyykkejä laittaessani putosi sylistä yksi rääsy lattialle ja sitä kun nostin, silmäni osui sänkymme alla olevaan jäätävään karkkipaperivuoreen. Ei saatana minkälaisen emakon kanssa tullut pistettyä hynttyyt yhteen! Saapi pian ryömiä sängyn alle ja siivota jokaisen sinne kuulumattoman esineen...

"Kun kukaan muu ei tee täällä mitään" - my ass...

No mikset sano sille naiselle jotain?! Onko tämä joku miesten juttu, että vaikka eläisi paskan keskellä ja toinen vain sotkee, ei saa sanoa mitään? 

Vierailija
398/781 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt miksi nainen viitsii asua miehen kanssa, elämä on paljon mukavampaa, kun samassa taloudessa ei ole toista aikuista vinkumassa, eikä vaatimassa tai tiellä ym. hevonpaskaa, kuka jaksaa, en minä ainakaan.

Vierailija
399/781 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä olet vetänyt? Ei kukaan ole puhunut läskistyvistä ja erektiovaivaisista miehistä.

Naisethan ne paisuvat kuin pullataikina. Siihen mukaan tyypillinen vttumainen luonne ja nalkutus, niin aika fakiiri saa mies olla, että kikki vielä suostuu seisomaan. Kaiken kruunaa se, että se lihava, mlkkuluonteinen ja laiska *mmä vielä kertoo kyllillä, että mies on impotentti.

Kannattaisi vaikka kurkata tuonne netin syövereihin, koska sieltä löytyy esim videomatskua pilvin pimein, kun jopa erittäin lihavat ja vanhat miehet köyrivät kanki kovana nuoria ja kauniita thaikkunaisia.

Tunnen muutaman suomalaisen miehen, jotka ovat suoraan sanoneet, etteivät ilman sinisiä pillereitä kykenisi panemaan omia muijiaan, koska lihavia ovat nämä rouvat. Ulkomaanreissuilla sitten eivät tarvitse mitään lääkitystä. Jännä.

Eri tyyppi täällä. Musta on jännä miten heikko libido noilla (nuorilla?) miehillä on. Oma mies on kroonisesti sairas, ja vaimokin sama vanha ja lihavakin vielä, ja silti seksi sujuu vuodesta toiseen ilman pillereitä. Mlkkukin on ihan muualla kuin luonteessa, kummallakaan.

Vierailija
400/781 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin sanoin mun miehelle heti, että me hoidetaan koti puoliksi, ja mä en ala yksin tekemään kaikkea.

Mies ei osannut aluksi paljon mitään. Opetin pesemään pyykkiä, miten vessa pestään, miten uuni ja hellan levyt pestään, ymmärrätte varmaan pointin. Imurointiakin piti opettaa, kun tämä vaan veteli menemään ilman että katsoi, onko niitä roskia vielä lattialla.

Ruoanlaiton opettaminen oli haastavampaa, ihan perunoiden keittämisestä lähdettiin. Nykyään osaa itse tehdä melkein mitä vaan, ja haluaa usein yksin tehdä jotain erikoista ruokaa ja yllättää minut. Opetin miehen myös leipomaan pullaa, ihanaa haistaa pullantuoksu eteisessä kun tulee kotiin!

Eli vaatikaa miehiltänne, jos he eivät osaa, opettakaa. Tehkää yhdessä, niin se on aina hauskempaa. Älkää te äidit paapoko liikaa poikianne, että osaisivat tehdä oma-aloitteisesti kotitöitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä