Käytättekö pikkuhousunsuojaa aina?
Ystäväni ihmetteli eilen kun saunottiin että miksi käytän suojaa pikkareissa...en tykkää siitä tunteesta kun pikkuhousut on jatkuvasti märät. Vain nukkuessa olen ilman.
Minulla on ollut aina paljon valkovuotoa. Olen kyllä kokeillut olla ilman pikkuhousunsuojaa.
En voi olla ilman.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Jos käyttää hormonaalista ehkäisyä niin ei tule niitä normaaleja ovulaatioajan vuotoja. Silloin ei ehkä ymmärrä tarvetta.
En ole koskaan syönyt pillereitä eikä ole ehkäisykapselia tai kierukkaa. En tiedä milloin ovuloin, koska en eritä mitään extravuotoa silloin. Kuukautiset on aina olleet säännölliset. Eli ei, en käytä pikkuhousunsuojia.
N37
Mulla tulee tiettyinä päivinä sen verran paljon valkovuotoa et pitäis olla muutamatkin pikkuhousut töissä mukana jos ei käyttäis pikkuhousunsuojia... Plus menkkojen loppuvaiheessa tulee niin vähän vuotoa ettei tarvi sidettä, vaan ph-suoja on kätevämpi. Mun mielestä mitä näppärin keksintö!
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni ihmetteli eilen kun saunottiin että miksi käytän suojaa pikkareissa...en tykkää siitä tunteesta kun pikkuhousut on jatkuvasti märät. Vain nukkuessa olen ilman.
Minulla on ollut aina paljon valkovuotoa. Olen kyllä kokeillut olla ilman pikkuhousunsuojaa.
En voi olla ilman.
En käytä ikinä, koska ei ole tarvetta.
Mulla jotenkin valuu koko ajan kirkasta limaa ja tuntuu että paikat on märät aina. Varmaan oon vaan niin kosteena koko ajan... ;) ilman suojaa pikkarit on märkänä enkä kestä sitä tunnetta. Suojan kanssa ei tunnu märältä kun vaihtaa kuivan suojan tarpeeks usein.
Käytän ph-suojia esim. töissä, treeneissä ja viihteellä. Kotona en käytä. Olen kokeillut olla välillä kokonaan ilman, eikä valkovuodon määrässä ole ollut mitään muutosta. Mieluummin suoja kun märät pöksyt.
Käytän melkein ainoastaan menkkojen loppuvaiheessa.
Muutaman kerran elämässä on käynyt niin että olen kokenut tarpeelliseksi muulloinkin. Sitten päätin, että miehen ei tarvitse laueta sisääni vaikka syönkin pillereitä, ja ongelma ratkesi.
Toki joskus sotken pikkuhousut limaisiksi asti, mutta se ei ole niin jatkuvaa tai yleistä että tuolle tarvitsisi tehdä muuta kun vaan vaihtaa ne.
Käytän pikkuhousunsuojia satunnaisesti ns. kiihotus-suojana. Kostun kiihottuessani aina paljon, jos tiiän joutuvani tilanteeseen missä kiihotun, esim jos lähen baariin. Yleensä aina tanssin siellä miesten kanssa on suoja silloin tarpeen olla pikkareissa.
Juuri koskaan en ole käyttänyt. Mies vaan ostaa niitä paketteja kaupassa käydessään kun pitäisi ostaa terveyssiteitä.
Käytän vessapaperia alushousuissa. Kaksi arkkia taitettuna kaksinkertaiseksi. Helppo vaihtaa uuteen aina kun käy pissalla. Ei haudo kuten pikkuhousunsuojat. Toimii minulla!
Ilman suojaa alushousut olisivat märät alta aikayksikön. Runsas valkovuoto alkoi jo ihan esiteini-iässä.
Käytän aina liikkeelle lähtiessä, koska kärsin lievästä virtsankarkailusta. Kotona ollessa ei karkaile housuun asti kun pystyy käymään vessassa milloin haluaa.
Ennen läytin kun tuli niin paljon valkovuotoa. Sitten lopetin ja vuotokin niukkeni reilust. Tähän meni n. 6kk mutta nyt ei enää juurikaan vuotoa. Nuo suojat sai vuotamaan enemmä..
En käytä kokoajan, kotona oon ilman sillon ei haittaa jos pikkarit on kosteet.
Töissä käytän ja yleensäkin kodin ulkopuolella viihteellä yms. On paljon helpompi vessassa käydessä vaihtaa kuiva suoja jos on tarvis.
Olen mieluummin pöksyt kuivana pikkuhousunsuojan avulla kuin vaihdan esim. työpäivän aikana pikkuhousuja.
Vierailija kirjoitti:
Käytän aina liikkeelle lähtiessä, koska kärsin lievästä virtsankarkailusta. Kotona ollessa ei karkaile housuun asti kun pystyy käymään vessassa milloin haluaa.
Ja valkovuotoa minulla ei tule housuun asti koskaan. Ilmeisesti niin vähäistä minulla.
Pakko käyttää kun kierukan asennuksen jälkeen neljän kuukauden jälkeenkin tiputtelee:(
Kyllä täysin "normaali ja terve pillu" erittää valkovuotoa täysin yksilöllisiä määriä. Mulla on aina ollut runsasta valkovuotoa ja näköjään kahdella teini-ikäisellä tyttärelläkin.
Pidän pikkuhousunsuojia ihan hygieniasyistä. Märkä läntti pikkareissa on inhan tuntuinen. Joudun vaihtamaan uuden aina kun käyn vessassa, en todellakaan vetäise enää samaa suojaa ihooni kiinni. Jos en käyttäisi suojia, ei olisi paljon vaihtoehtoja ellen haluaisi vaihtaa pikkuhousuja n. 5 kertaa päivässä.
Tuleehan siitä roskaa paljon kun on kolme naista taloudessa mutta helpottaa elämää kummasti.
Minulla on myös niin kosteat paikat, että päällihousut saan nykyisin laittaa pesuun joskus jopa vaan päivän pitämisellä jos en käytä pikkuhousunsuojia, joten pakkoväline mulle vaikka välillä ärsyttää niitä hautojia pitää.
Mie käytän päivittäin mulle se on pakkoväline aina muualla kun kotona usein pidän kyllä kotona ollessakin, mulla valuu aina niin paljon että pikkuhousut märkänä jos suojaa ei oo. Valkovuoto on ollu aina mulla todella runsasta ja vaihtamaan joutuu usein kuivan/puhtaan suojan.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata käyttää noin paljon, jossain vaiheessa iho herkistyy siteen muoville niin paöjon ettei pysty käyttämään muita kuin paksumpua Vuokkoset tyyppisiä siteitä.
Hengittämättömät muoviset pikkuhousunsuojat voivat myös ylläpitää runsasta valkovuotoa.
ootkohan nyt viimiseeen kymmeneen vuoteen kokeillut Vuokkosia? :D Ne ei kyllä ole mitään kovin paksuja.. Täällä lukee ainakin että 1,5 mm (https://vuokkoset.fi/fi/tuotteet/normal-wings/).
Ite oon suosinut niitä ja nidien pikkuhousunsuojia koska niissä ei ole mitään kemikaaleja tai hajusteita, jolloin sopii käytettäväksi päivittäin! Itellä on todella runsas valkovuoto ja pakko käyttää pikkuhousunsuojaa...
Ovulaation aikaan pakko käyttää. Housut on muuten märät ja perseessä läntti. Muuten en tarvitse.