Käytättekö pikkuhousunsuojaa aina?
Ystäväni ihmetteli eilen kun saunottiin että miksi käytän suojaa pikkareissa...en tykkää siitä tunteesta kun pikkuhousut on jatkuvasti märät. Vain nukkuessa olen ilman.
Minulla on ollut aina paljon valkovuotoa. Olen kyllä kokeillut olla ilman pikkuhousunsuojaa.
En voi olla ilman.
Kommentit (92)
Aina sama virsi. "Suoja lisää vuotoa, aiheuttaa tulehduksia, on epähygieeninen, lopetat vaan sen käytön, läpäläpä."
Ei, minulla ei ole tulehduksia. Koskaan. Yhden ainuttakaan elämäni aikana.
Ei, en käytä suojaa pelkästä tottumuksesta. Tarvitsen sitä.
Ei, alapääni ei ole epähygieeninen tai haiseva. Se on vain niin sanotusti aina valmis.
Ei, vuoto/kosteus ei katoa sillä että lakkaa käyttämästä suojia. Kokeiltu on ja pitkään. Siihen ei vaikuta sheivaaminen tai sen lopetus, alkkareiden materiaali tai mikään muukaan. Jos sinun vuotosi loppui sheivaamattomana luomupuuvillahousuissa liihotellessa, hyvä sulle. Osalle meistä ei siitä ole mitään hyötyä.
Ugh.
Mulla on kans valkovuoto ärsyttävän runsasta kokoajan ja aina oon märkänä.
Ilman pikkuhousunsuojaa ei pysty menemään minnekkään ja senkin saa vaihtaa melkein joka vessakäynnillä.
Mulla tää on aina ollu yhtä runsasta ja tosi ärsyttävää välillä...
En käytä jatkuvasti. Niiden käytöstä saattaa tulla kierre, koska niitten kemikaalit voivat olla vuodon aiheuttajiakin. Näin kerran sanoi eräs terveydenhuollon henkilö minulle ja kehoitti pitämään taukoja suojien käytössä.
En enää käytä, koska gynekologi sanoi että ei suosittelee niiden jatkuvaa käyttöä. Minulle tulee suht helposti vaginoosi, ja silloin pikkuhousunsuojat ylläpitävät kiertoa.
Normaali hygienia, pikkuhousut puuvillasta toimii minulla.
En todellakaan käytä pävittäin! Hirveää tuhlausta eikä ole terveellistäkään. Alushousut vaihdan joka päivä.
Mä oon käyttäny jo teiniajoilta asti päivittäin, mulla on sen verran kostea alapää aina(normaalia mutta runsasta valkovuotoa), että jos en käytä, niin pikkarit on märät kokoajan ja tulee parhaimmillaan läpi farkuistakin. Vaihdan suojaa usein 3-6 krt/pv Pikkarinsuojista ei ole tullut mitään ongelmia ikinä, joten miksipä en käyttäisi, kun olo tuntuu sillai mukavan raikkaalta.
Käytän päivittäin Aina kun lähden kotoa laitan pikkuhousuihin suojan, mulla on "aina valmis" alapää muuten kastuis pikkarit läpimäräks päivän aikana.
Kyllä käytän niitä melkeen aina paitsi öisin. Mulla valkovuoto on aina runsasta ja joskus on tullut märkä läntti ihan päällyshousuihin asti! Inhoon sitä tunnetta ku housut ihan märkinä. Vaihdan suojaa useesti päivässä ettei haudo liikaa.
Kyllä. Ihan n. 17-vuotiaasta lähtien joutunut käyttämään. Sitä ennen oli aina pöksyt märkänä ja mua ärsytti. Varsinkin julkisilla paikoilla ja töissä ahdistaa olla ilman. Kotona en käytä, mutta kotona vaihdan pikkuhousut usein. Aiemmin luulin, että johtuu huuhteluaineesta, mutta ei auta, vaikka siitä luovuin.
Vierailija kirjoitti:
Käytän päivittäin Aina kun lähden kotoa laitan pikkuhousuihin suojan, mulla on "aina valmis" alapää muuten kastuis pikkarit läpimäräks päivän aikana.
Tätä en ymmärrä. Mäkin olen ns. aina valmis, eli pimppi on märkänä jatkuvasti eikä pikapanot tuota ongelmia jne. En silti ole koskaan tarvinnut pikkuhousunsuojia. Olen märkä kyllä, mutta ei se sieltä ulos valu.
Tulee käytettyä nykyisin päivittäin lähinnä sen takia kun käyn kuumana työkaveriin, sen pelkkä ajattelu saa mut valumaan mahlaa pöksyihin saati sitten kun juttelen sen kans jne..
Vuoto voi olla merkki ongelmasta, siteet voi pahentaa ongelmaa jne kyllä kaikki nuo tietää. Te, joilla ei ole ongelmaa vuodon kanssa, olkaa onnellisia, mutta ei se tarkoita sitä että muiden alapää toimisi "väärin" ja teidän "oikein".
Vuodan välillä aika runsaasti, yleensä lähellä ovulaatiota. Kuukautiset ei aivan päivän tarkat ole, joten niiden lähellä tarvii myös sidettä. Karkeasti ehkä puolet kuukaudesta menee siteen kanssa.
Huolehdin hygieniasta kyllä, vaihdan joka tapauksessa pikkarit ainakin kerran päivässä, mutta on ilmeisesti joillekin täysin mahdotonta käsittää, että se ei riitä? Jos on oikein märkä luonnostaan, niin ne housut voi kastua 10min ja sitten kun se istuessa hautoo niin ei ole kiva. Kovin monia varapikkareita ei viitsi laukussakaan kantaa.
Ja voi kauhistus kun sheivaankin alapäätä. En ole aina sheivannut ja mitenkään se ei ole alapään toimintaan vaikuttanut. Tiedän, että voi vaikuttaa, mutta lienee jokaisen oma asia arvioida se.
Jos käyttää hormonaalista ehkäisyä niin ei tule niitä normaaleja ovulaatioajan vuotoja. Silloin ei ehkä ymmärrä tarvetta.
Vain jos käytän valkoisia housuja muita materiaaleja missä kangas on ohut. Vihaan kun alakerta erittää niin paljon. :(
"Maijat®-pikkuhousunsuoja on mukava ja pehmeä suoja itsestään ja luonnosta välittävälle naiselle!
Pikkuhousunsuojan luonnonkuituiset materiaalit ovat hengittäviä ja ne voivat estää hiiva yms. ongelmia.
Pikkuhousunsuojan pinta on ihoystävällistä bambupuuvillaa, imuosassa on pehmoinen ja imukykyinen kotimainen bambufleece. Kosteussulkuna on hengittävä PUL br -kangas. Maijat®-siteiden alapuoli on puuvillaa, joka pitää yhdessä nepparikiinnityksen kanssa siteet hyvin paikoillaan.
Pikkuhousunsuoja on mukavan pehmeä ja riittää niukkaan vuotoon. Se on myös hyvä lisä kuukautiskupin kanssa käytettäväksi. Pikkuhousunsuojan pituus noin 16 cm."
https://www.myllymuksut.com/bambu-p-321.html
Oho! Onpas yleistä että noita pidetään koko ajan. Mua ajatus jatkuvasta "hautomisesta" ällöttää, vaikka tajuan kyllä jos on pakko pitää.
Vierailija kirjoitti:
Tulee käytettyä nykyisin päivittäin lähinnä sen takia kun käyn kuumana työkaveriin, sen pelkkä ajattelu saa mut valumaan mahlaa pöksyihin saati sitten kun juttelen sen kans jne..
Mulla ihastuksen kohteena on uusi pomo, kostun aina jo kun nään hänet ja esim. palaveria pidettäessä usein tunnen tulvahduksen. Pikkuhousunsuojia käytän kyllä päivittäin muutenkin.
Mä käytän pikkuhousunsuojia joka päivä silloin, kun olen töissä tai liikun ihmisten ilmoilla, kun niin on mukavampaa. Ei mulla ainakaan ole siitä valkovuoto lisääntynyt mitenkään. Tietyn aikaa ennen menkkoja tulee runsaammin ja tiettyinä aikoina ei melkein mitään. Yöllä en tietenkään käytä. Joskus kyllä kutittaa ihoa, että ehkä se on ärtymistä... en vain halua luopua noista suojista,koska on todella inhottavaa olla housut kosteina.
Käytän kyllä aina, mutta otan suojan pois sillon kun tuun "lopullisesti" kotiin niin etten enää oo lähössä mihinkään enkä siis nukkuessä käytä tai jos oon koko päivän kotona.