Saako lestadiolaiset tanssia vanhojen tansseissa?
Kommentit (93)
Mä ihan kuvittelin ettei lestat käy ees lukiota kun on niin tärkeä saada lapset heti lisääntymään ja täyttämään maa ja likkojen koulutushan on sen takia täysin turhaa kun ne viettävät loppuelämänsä vatsa pystyssä ja lapset helmoissa.
vaikka tanssisikin niin meikata ei saa ,eikä hiuksia värjätä- Tästä muuten tunnistat aikuiset lestadiolaiset naiset. Harmaat hiukset 40v:aana.
Hiljaiseksi vetää.
t. oikeasti uskossa oleva
No se on kyllä totta että lestanaiset tunnistaa kilometrien päästä😁hoikkia, hyvin pukeutuneita ja naama kun petolinnut perse ja maantienväriset pitkät hiukset
Lestadiolaiset eivät tanssi noin ylipäätään, joten eivät sitten vanhojakaan.
kuinka moni lestadiolainen edes menee lukioon?
Vierailija kirjoitti:
Mihin ne sitten sinun mielestäsi menevät?
Eivät tanssi, mutta jotkut osallistuvat muuten. Laittavat mekon ja hiukset mutta eivät meikkiä tai esimerkiksi korvakoruja. Odottavat seinustalla tanssien ajan.
Lestadiolaiset voivat osallistua vanhojen päivään, vaikka eivät tanssi. On mekot ja kampaukset, mutta meikit ja korut puuttuvat. Yleensä osallistuvat siten, että hoitavat musiikkipuolen, siis painavat play-nappia oikeassa kohdassa tai toimivat juontajana.
Lukiossa ei paljon lestatyttöjä tosin näy. Suuntaavat yleensä amikseen lähihoitaja-, suurkeittiö-tai ompelijaopintoihin. Näistä aloista heille on myöhemmin siellä kotona hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
N.puolet lukioon ja puolet amikseen. Itse kävin lukion.
Ja en itse tanssinut vanhoja. Olin kyllä katsomassa.
Vierailija kirjoitti:
vaikka tanssisikin niin meikata ei saa ,eikä hiuksia värjätä- Tästä muuten tunnistat aikuiset lestadiolaiset naiset. Harmaat hiukset 40v:aana.
Hiljaiseksi vetää.
Meikkaaminen ja hiusten värjääminenhän se on elämän elinehto. Hui kauhea, kun lestadiolaiset ei sitä saa tehdä. Itse en ole ikinä värjännyt hiuksiani, enkä aio ikinä värjätä, mutta lestadiolainen en ole. Mieluummin maantienharmaan hiukset, kun jatkuva myrkyillä läträäminen.
Miksi on sallittua pukeutua kauniiseen pukuun ja laittaa hieno kampaus, mutta meikata ei saa?
Omassa koulussa muistan, että eräs lestadiolaistyttö toimi vanhojen tansseissa juontajana. Osallistui siis, mutta ei itse tanssinut.
Tottakai voi osallistua. Voi myös meikata ja lähteä vanhojenpäiväristeilylle
Hyvin kunnianhimoiset opiskelusuunnitelmat myös
Tämä todellinen perhe. Ei vanhoillinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiljaiseksi vetää.
Meikkaaminen ja hiusten värjääminenhän se on elämän elinehto. Hui kauhea, kun lestadiolaiset ei sitä saa tehdä. Itse en ole ikinä värjännyt hiuksiani, enkä aio ikinä värjätä, mutta lestadiolainen en ole. Mieluummin maantienharmaan hiukset, kun jatkuva myrkyillä läträäminen.
Ei, vaan oikeus omaan valintaan ois se juttu. Oikeus ilman yhteisön tuomiota.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
No se on kyllä totta että lestanaiset tunnistaa kilometrien päästä😁hoikkia, hyvin pukeutuneita ja naama kun petolinnut perse ja maantienväriset pitkät hiukset
Hyvää persettä unohtamatta :D
Noh, vakavasti puhuen hiukan säälittää että jotkut aivopestään nuoresta asti tuollaiseen ettei saa edes itseään kaunistaa ja hemmotella ilman helvettiin joutumista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi on sallittua pukeutua kauniiseen pukuun ja laittaa hieno kampaus, mutta meikata ei saa?
Hienoa kampausta ei saa ainakaan kestämään kovin kauaa, jos ei käytä muotoilutuotteita. Saako hiustuotteita käyttää, ovakto ne rinnastettavissa kosmetiikkaan?
Vierailija kirjoitti:
Omassa koulussa muistan, että eräs lestadiolaistyttö toimi vanhojen tansseissa juontajana. Osallistui siis, mutta ei itse tanssinut.
sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiljaiseksi vetää.
Niin mutta sinä saat valita vapaasti, he eivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiljaiseksi vetää.
Niin mutta sinä saat valita vapaasti, he eivät.
Tuossa puhuttiin että meikkaamattomuudesta ja värjäämättömistä hiuksista tunnistaa aikuisen lestadiolaisnaisen, ei tunnista. Myös muut kuin lestadiolaiset naiset voi olla meikkaamatta ja värjäämättä hiuksia, ei se ole mikään lestadiolaisten juttu. Jos tapaat kaupassa meikkaamattoman naisen maantienvärisissä hiuksissa, et voi tietää onko se sitä omasta vai yhteisön tahdosta.
En itse ainakaan saanut. Vanhemmat kielsivät.