Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako lestadiolaiset tanssia vanhojen tansseissa?

Vierailija
17.02.2018 |

Kun eikös tanssiminen oo syntiä...

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ainakaan saanut. Vanhemmat kielsivät.

Vierailija
2/93 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihan kuvittelin ettei lestat käy ees lukiota kun on niin tärkeä saada lapset heti  lisääntymään ja täyttämään maa ja likkojen koulutushan on sen takia täysin turhaa kun ne viettävät loppuelämänsä vatsa pystyssä ja lapset helmoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka tanssisikin niin meikata ei saa ,eikä hiuksia värjätä- Tästä muuten tunnistat aikuiset lestadiolaiset naiset. Harmaat hiukset 40v:aana.

Hiljaiseksi vetää.

t. oikeasti uskossa oleva

Vierailija
4/93 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on kyllä totta että lestanaiset tunnistaa kilometrien päästä😁hoikkia, hyvin pukeutuneita ja naama kun petolinnut perse ja maantienväriset pitkät hiukset

Vierailija
5/93 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestadiolaiset eivät tanssi noin ylipäätään, joten eivät sitten vanhojakaan.

Vierailija
6/93 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka moni lestadiolainen edes menee lukioon?

Vierailija
7/93 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin ne sitten sinun mielestäsi menevät?

Vierailija
8/93 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät tanssi, mutta jotkut osallistuvat muuten. Laittavat mekon ja hiukset mutta eivät meikkiä tai esimerkiksi korvakoruja. Odottavat seinustalla tanssien ajan.

Vierailija
9/93 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestadiolaiset voivat osallistua vanhojen päivään, vaikka eivät tanssi. On mekot ja kampaukset, mutta meikit ja korut puuttuvat. Yleensä osallistuvat siten, että hoitavat musiikkipuolen, siis painavat play-nappia oikeassa kohdassa tai toimivat juontajana.

Lukiossa ei paljon lestatyttöjä tosin näy. Suuntaavat yleensä amikseen lähihoitaja-, suurkeittiö-tai ompelijaopintoihin. Näistä aloista heille on myöhemmin siellä kotona hyötyä.

Vierailija
10/93 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N.puolet lukioon ja puolet amikseen. Itse kävin lukion.

Ja en itse tanssinut vanhoja. Olin kyllä katsomassa.

Vierailija
11/93 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vaikka tanssisikin niin meikata ei saa ,eikä hiuksia värjätä- Tästä muuten tunnistat aikuiset lestadiolaiset naiset. Harmaat hiukset 40v:aana.

Hiljaiseksi vetää.

Meikkaaminen ja hiusten värjääminenhän se on elämän elinehto. Hui kauhea, kun lestadiolaiset ei sitä saa tehdä. Itse en ole ikinä värjännyt hiuksiani, enkä aio ikinä värjätä, mutta lestadiolainen en ole. Mieluummin maantienharmaan hiukset, kun jatkuva myrkyillä läträäminen.

Vierailija
12/93 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on sallittua pukeutua kauniiseen pukuun ja laittaa hieno kampaus, mutta meikata ei saa?

Vierailija
13/93 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa koulussa muistan, että eräs lestadiolaistyttö toimi vanhojen tansseissa juontajana. Osallistui siis, mutta ei itse tanssinut.

Vierailija
14/93 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi osallistua. Voi myös meikata ja lähteä vanhojenpäiväristeilylle

Hyvin kunnianhimoiset opiskelusuunnitelmat myös

Tämä todellinen perhe. Ei vanhoillinen

Vierailija
15/93 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiljaiseksi vetää.

Meikkaaminen ja hiusten värjääminenhän se on elämän elinehto. Hui kauhea, kun lestadiolaiset ei sitä saa tehdä. Itse en ole ikinä värjännyt hiuksiani, enkä aio ikinä värjätä, mutta lestadiolainen en ole. Mieluummin maantienharmaan hiukset, kun jatkuva myrkyillä läträäminen.

Ei, vaan oikeus omaan valintaan ois se juttu. Oikeus ilman yhteisön tuomiota.

Ohis

Vierailija
16/93 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se on kyllä totta että lestanaiset tunnistaa kilometrien päästä😁hoikkia, hyvin pukeutuneita ja naama kun petolinnut perse ja maantienväriset pitkät hiukset

Hyvää persettä unohtamatta :D

Noh, vakavasti puhuen hiukan säälittää että jotkut aivopestään nuoresta asti tuollaiseen ettei saa edes itseään kaunistaa ja hemmotella ilman helvettiin joutumista.

Vierailija
17/93 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi on sallittua pukeutua kauniiseen pukuun ja laittaa hieno kampaus, mutta meikata ei saa?

Hienoa kampausta ei saa ainakaan kestämään kovin kauaa, jos ei käytä muotoilutuotteita. Saako hiustuotteita käyttää, ovakto ne rinnastettavissa kosmetiikkaan? 

Vierailija
18/93 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omassa koulussa muistan, että eräs lestadiolaistyttö toimi vanhojen tansseissa juontajana. Osallistui siis, mutta ei itse tanssinut.

sama.

Vierailija
19/93 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiljaiseksi vetää.

Niin mutta sinä saat valita vapaasti, he eivät.

Vierailija
20/93 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiljaiseksi vetää.

Niin mutta sinä saat valita vapaasti, he eivät.

Tuossa puhuttiin että meikkaamattomuudesta ja värjäämättömistä hiuksista tunnistaa aikuisen lestadiolaisnaisen, ei tunnista. Myös muut kuin lestadiolaiset naiset voi olla meikkaamatta ja värjäämättä hiuksia, ei se ole mikään lestadiolaisten juttu. Jos tapaat kaupassa meikkaamattoman naisen maantienvärisissä hiuksissa, et voi tietää onko se sitä omasta vai yhteisön tahdosta.