Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako lestadiolaiset tanssia vanhojen tansseissa?

Vierailija
17.02.2018 |

Kun eikös tanssiminen oo syntiä...

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut osallistuvat, jotkut eivät. Jotkut tulevat kyllä koululle, mutta eivät tanssi. Mutta olen nähnyt myös sen, että jotkut tytöt ovat tanssineet. Riippunee siitä, kuinka tiukassa RKL:n talutusnuorassa vanhemmat ovat. Tiedän myös liikunnanopettajan, joka vakaumuksestaan huolimatta valmensi oppilaat vanhojentansseihin. En tiedä, olisiko saanut kieltäytyä, mutta ei sitä tehnyt. Heidän perheensä ei ole tiukkapipoisin muutenkaan. Omat lapsetkin ovat tanssineet.

Vierailija
22/93 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vaikka tanssisikin niin meikata ei saa ,eikä hiuksia värjätä- Tästä muuten tunnistat aikuiset lestadiolaiset naiset. Harmaat hiukset 40v:aana.

Hiljaiseksi vetää.

t. oikeasti uskossa oleva

Meikkaaminen ja hiusten värjääminenhän se on elämän elinehto. Hui kauhea, kun lestadiolaiset ei sitä saa tehdä. Itse en ole ikinä värjännyt hiuksiani, enkä aio ikinä värjätä, mutta lestadiolainen en ole. Mieluummin maantienharmaan hiukset, kun jatkuva myrkyillä läträäminen.

Lestoja ei ne myrkyt paljoa haittaa, muistan kun heille oli ok antaa 12 vuotiaan poltella ja muitakin ”rohkaistiin”.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ne soittaa taustalla viulua

Vierailija
24/93 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä puhu paskaa! Minun perheeni on lestadiolainen ja äitini on erittäin hyväpalkkainen erikoislääkäri ties vaikka sinunkin hengen vielä joskus pelastaa. Sisaruksia mulla on 8. Väittäisin että lestadiolaisnaiset on keskimäärin jopa hyvätuloisempia kuin ei-lestadiolaiset naiset.

Vierailija
25/93 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu paskaa! Minun perheeni on lestadiolainen ja äitini on erittäin hyväpalkkainen erikoislääkäri ties vaikka sinunkin hengen vielä joskus pelastaa. Sisaruksia mulla on 8. Väittäisin että lestadiolaisnaiset on keskimäärin jopa hyvätuloisempia kuin ei-lestadiolaiset naiset.

mitä mesoat?

Vierailija
26/93 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vaikka tanssisikin niin meikata ei saa ,eikä hiuksia värjätä- Tästä muuten tunnistat aikuiset lestadiolaiset naiset. Harmaat hiukset 40v:aana.

Hiljaiseksi vetää.

t. oikeasti uskossa oleva

Uskontoko värjää hiukset harmaaksi ?

Vierailija
27/93 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellareissa on eri haaroja myös samoin lahkoja toisessa on korut ok mutta toisessa ei ja toisessa pidetään värjättyjä peruukkeja toisessa ei saa pitää väriä. Nämähän on ulkokultaa. Muistuu mieleen eräs nainen jonka kimppuun kävi joukko hellareita. Punaisista hiuksista tuli harmaita. Toivotaan että on päässyt pois sieltä jo. Arabimiehet käyttää hennaa. Se on halvempaa kuin värit.Kysehän on rahasta mitä mikin maksaa. Siksi tietyt uskonnot varastaa ettei saa maksaa mistään mitään. 

Vierailija
28/93 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
29/93 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreitä on kaikissa uskonnoissa ja lahkoissa myös naisia. Siksi ette ehkä saa lääkkeitä jos joku lahko vihaa toista. 

Vierailija
30/93 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokia herätyksen homopapin vaimokin lääkäri luterilainen ja hellareissa on naislääkäreitä päästään vähän piipaa outoja. Hellareiden homopastorit on useimmat yrittänyt heterosuhdetta. Lääkkeet kuuluu määrätä riippumatta uskonnosta tai naamasta. 

Vierailija
31/93 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se on kyllä totta että lestanaiset tunnistaa kilometrien päästä😁hoikkia, hyvin pukeutuneita ja naama kun petolinnut perse ja maantienväriset pitkät hiukset

Miltä muuten itse näytät saunapuhtaalta? Itse olen aika kaunis, itseasiassa nuorekkaampikin näin.

Vierailija
32/93 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väreillä tehdään työtä kampaamossa ja tehtaissa ne työllistää naisia ja miehiä. Vähän kuin autotehtaat tai automaalit talomaalit ja huonekalu maalit. Ei pidä tuomita ketään sanoo Jeesus. 

Vierailija
33/93 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks sitten ei-uskovat ovat ilman meikkiä ja lisäkkeitå rumempia kuin uskovat! Tätä ihmettelen!

Vierailija
34/93 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jehovilla on omat säännöt myös maailman loppua odotellessa. Helluntailaisuus vapaamuurareita on hammaslääkäreinä. 

Vierailija
35/93 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestoissa on samoin VAPAAMUURARI LOOSSIT. 

Vierailija
36/93 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi on sallittua pukeutua kauniiseen pukuun ja laittaa hieno kampaus, mutta meikata ei saa?

Taitaa niissä puvuissakin olla rajoituksia, liian paljastavaa ei varmasti saa olla.

Vierailija
37/93 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juust. Minä olen hoikka, en meikkaa enkä värjää hiuksia. En silti ole lestadiolainen, en edes kuulu luterilaiseen kirkkoon. Erikoisella logiikalla ihmiset vetää johtopäätöksiä muista.

Vierailija
38/93 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuinka moni lestadiolainen edes menee lukioon?

Kyllä monet lestadiolaiset (varsinkin tytöt) menevät lukioon, mutta eivät todellakaan tanssi.

t. Yläkoulun ja lukion opettaja

Vierailija
39/93 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuinka moni lestadiolainen edes menee lukioon?

Käytännössä samassa suhteessa kuin kaikki muutkin. Piia Ristikankare meni amikseen, mutta hänen ystävänsä Piia Ristimäki kävi lukion, kauppakorkeakoulun ja on nyt tällä hetkellä kirjanpitäjänä.

Vierailija
40/93 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tansseista en tiedä, mutta hyvin hyvin harva lestadiolainen on työtön taikka sossun asiakas. Ja 100% yksikään lestadiolais tyttö/nainen ei ole kapinen yyhhoo, sillä niin alas he eivät koskaan voisi vajota.