Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perustoimeentulotuki kyssäri (kuva mukana)

Vierailija
16.02.2018 |

Ensiksi, ens tarvitse syyllistämistä, jouduin pakon edessä hakemaan kun eivät varat enää riitä. Kysymykseen siis.
16.2 saakka pystyi toimittamaan liitteitä, tänään siis tullut tuo uusin maksu. Koska päätös on luettavissa? Ei näkynyt vielä. Ja miksi tuossa lukee että asian käsittely on kesken, kun maksu on jo muodostettu helmikuulle.
Summa on kyllä vähän outo, sillä perheessä 2 alle 10v lasta, puolison käteen jäävät tulot 1100e, omat 850e, lapsilisä 199e. Asumismenot (sähkö, vesi, vuokra) 1000e, sairaalalaskut 225e ja työmatkakulut 44e. Päiväkotilaskua ei huomioida, se hoidetaan itse.

https://aijaa.com/zAsV1Y

Onko siis niin, ettei päätöstä helmikuulle olekaan vielä? Liitteitä en enää voi toimittaa ja maksu on muodostunut tänään.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensiksi, ens tarvitse syyllistämistä, jouduin pakon edessä hakemaan kun eivät varat enää riitä. Kysymykseen siis.

16.2 saakka pystyi toimittamaan liitteitä, tänään siis tullut tuo uusin maksu. Koska päätös on luettavissa? Ei näkynyt vielä. Ja miksi tuossa lukee että asian käsittely on kesken, kun maksu on jo muodostettu helmikuulle.

Summa on kyllä vähän outo, sillä perheessä 2 alle 10v lasta, puolison käteen jäävät tulot 1100e, omat 850e, lapsilisä 199e. Asumismenot (sähkö, vesi, vuokra) 1000e, sairaalalaskut 225e ja työmatkakulut 44e. Päiväkotilaskua ei huomioida, se hoidetaan itse.

https://aijaa.com/zAsV1Y

Onko siis niin, ettei päätöstä helmikuulle olekaan vielä? Liitteitä en enää voi toimittaa ja maksu on muodostunut tänään.

Olisiko (spekulointia) näin että joku lasku huomioitu ja siitä tehty päätös helmikuulle, mutta asian käsittely kesken vielä muilta osin. Aika omituisesti ratkaistu eli kannattaa soittaa ja kysyä, aika epämääräinen juttu kyllä.

Vierailija
2/5 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin kuin 2. Että on joku kiireellinen lasku huomioitu ja itse päätös tulee vähän myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikiä toki lisää, kun et pysty edellistäkään itse huolta pitämään.

Vierailija
4/5 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätös näkyi tänään, tässä päätöksessä oli huomioitu myös helmikuun tulo (luulin että otetaan huomioon ensi kuun hakemuksessa ja tässä tammikuun tulot) ja laskuista tulee erillinen päätös. Yleensä laskut on huomioitu ensimmäisessä päätöksessä mutta ehkä systeemi on muuttunut.

Vierailija
5/5 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, en ole hakenut tai saanut, mutta kyllähän te varmasti saatte vielä hyvän asumistuen tuohon päälle.