Kerro jotain kivaa kissastasi - vain kissanystäville!
Kissatalon ketjun innoittamana, piristäkää mun ja muiden kissarakkaiden iltaa. Olen jo katsellut kissavideoida. En voi valitettavasti omaan kämppään kissaa ottaa perheenjäsenen pahan allergian vuoksi ja ei tuo mieskään ole yleensä mistään lemmikistä oikein innostunut.
Kommentit (46)
Sillä on sellainen hassu tapa että se nousee takajaloilleen seisomaan kun se kuulee jonkun mielenkiintoisen äänen 😄
Lähtiessäni kotoa ainakin yksi kissa tuijottaa minua. Palatessani kotiin ainakin yksi kissa on vastassa.
t. Kaksi kissaa, joista toinen pitää vielä enemmän nukkumisesta
Meidän kissa rämppää postiluukkua, ja huutelee asioitaan rappukäytävään. <3
Aamulla vähän ennen kuutta heräsin kun mies vieressä sätkytteli jalkojaan, ihmettelin mistä on kyse. No kissa oli pureksinut kevyesti miehen varpaita. Mies oli menossa poikkeuksellisesti tuntia myöhemmin töihin , kissa varmaankin luuli miehen myöhästyvän ja päätti herättää.
Päivällä puin kissalle valjaat ja lähdettiin pihalle. Ei kauaa viihtynyt ravisteli vuoroin jalkojaan , kylmä ressukalla taisi olla. Otin syliin ja koitin lämmitellä tassuja, mutta ovea kohti vain kissa minut johdatti, tunki pienestä oven raosta sisälle. Ulkoilu kesti noin kaksi minuuttia.
Kissani eksyy tosi usein pieneen asuntoomme. Se menee nukkumaan ja jos ei herätessään näe minua, alkaa kova miukuminen. Rauhoittuu vasta kun käyn näyttäytymässä tai kutsun sitä.
Ja ei ole enää pentu, vaan 10 vuotias herra. "Eksymiseen" riittää se, että on herätessään selin minuun, eikä siis näe minua 😒
"kissa varmaankin luuli miehen myöhästyvän ja päätti herättää"
Ethän ole tosissasi?
Yksi kissoistamme tulee iltaisin nukkumaan tyynyn viereen. Viime yönä kisu laittoi päänsä tyynylle viereeni ja nukahdimme nenät vastakkain. <3
Vierailija kirjoitti:
Kissani eksyy tosi usein pieneen asuntoomme. Se menee nukkumaan ja jos ei herätessään näe minua, alkaa kova miukuminen. Rauhoittuu vasta kun käyn näyttäytymässä tai kutsun sitä.
Ja ei ole enää pentu, vaan 10 vuotias herra. "Eksymiseen" riittää se, että on herätessään selin minuun, eikä siis näe minua 😒
Oletko varma ettei se ole sairas? 😯
Meidän pentu juoksee aamulla käytävällä vastaan ja aamupalan jälkeen kömpii syliin. Kehrää ja leipoo tassuillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma ettei se ole sairas? 😯
Kissa on terve, koko ikänsä on pitänyt tuota etsimistä. En tiedä johtuuko siitä, että tuli minulle aikoinaan varmasti alle luovutusikäisenä. Kissa löytyi pentuna harhailemassa yksin erään navetan liepeiltä. Emosta ja mahdollisista sisaruksista ei mitään tietoa. Oli melko huonossa kunnossa, mutta saatiin hoidettua kuntoon.
Pentuna leimaantui vahvasti silloiseen paimenkoiramixiini, joka piti aina tarkkaa lukua siitä, että koko lauma on koossa.
Jälleen voisi lisätä muistutuksen kissojen leikkauttamisen tärkeydestä ☹
Toinen kissaa osaa avata vaatekaapin oven ja kömpii sinne aina unille. Sama kissa rakastaa yli kaiken hiuslenkkejä ja on äärettömän taitava varastelemaan niitä niin laukuista kuin pöydiltäkin. Joudun välillä kiireessä lainaamaan kissan kätköstä hiuslenkin :D
Toinen kissa on taas rakastaa kaikkia juustoja ihan mahdottomasti. Ei tarvii kun avata juustopaketti, niin kissa on sillä sekunnilla vieressä.
Mun kissa leikkii hippaa. Tulee läpsäyttämään tassulla, lähtee karkuun. Sitten kun se saadaan kiinni, juoksee kissa perässä.
Meidän söpöllä kissanpennulla on todella kova, mörisevä ja robottimainen miukumisääni. Kuulostaa epävireiseltä lelukissalta :D ja se on myös todella puhelias <3
Yksi kissoistani noutaa pieniä paperipalloja. Heti jos rapistelen jotain paperia esim. avaan kirjekuoren, kissa säntää luokseni odottamaan, että rytistän paperin palloksi ja heitän sen sille. Kissa ryntää hakemaan pallon ja tuo sen minulle uudelleen heitettäväksi.
Kerron jokaisesta kissastani kivoja puolia:
1. Heti aamulla kun menen vessaan juoksee kisu luokseni ja vaatii rapsutuksia. Tulee muutenkin aina syliin jos on mahdollisuus ja sitä voisi rapsutella kokoajan.
2. Yksi on hulluna leipäpussin sulkijoihin, hyppii ja menee ympäri kämppää sen perässä, mönkii mattojen alla yms.
3. Kolmas on näihin kahteen verrattuna erakko ja ei oikein viihdy seurassa, se on kuitenkin todella helppo kissa, se aukaisee aina itse saunan oven ja menee sinne omaan rauhaan köllimään.
Vierailija kirjoitti:
Mun kissa leikkii hippaa. Tulee läpsäyttämään tassulla, lähtee karkuun. Sitten kun se saadaan kiinni, juoksee kissa perässä.
Vähän samaan tapaan meidänkin kissa tassuilee, ihmisen pitää olla sohvan takana piilossa kissa löytää sitten selkänojan päällä istuen ja tassulla läpsasten. Sitten juostaan peräkanaa, kissa menee oven taakse piiloon , sieltä se pitää tietyn kaavan ja hakemisen kautta muka yllättyneenä löytää.
Meidän kissa istuu joskus toinen suupieli vinosti ylempänä kuin toinen .Ihan kuin pohtisi vähän kyllästyneenä jotakin. Ehkä pohtiikin.
Tulin töistä kaikin puolin ahdistuneena ja masentuneena. Kotona ensimmäisenä oli kissa vastassa ja tuli syliin. ❤