Mitä lahjaksi 60-vuotiaalle naiselle?
Lahjaideoita 60-vuotiaalle naiselle? Budjetti n. 50 e.
Tautatietoa:
-ei käytä alkoholia juurikaan, ei tupakoi
-koruja on entuudestaan paljon
-ei hyväntekeväisyyslahjoja
-aktiivinen
-ei tule mieleen mitään, mitä puuttuisi
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Jotain itse tehtyä: villasukat (jotain sukanvarteen), neulotut säärystimet, kiva hartiahuivi tms.
Tämä taas on sellainen, mitä minä en haluaisi. Villasukkia on, kuka enää käyttää säärystimiä, jos et ole tanssija ja huiveja on joka lähtöön.
Pointtini on, että ideoita voi kerätä, mutta hirveän vaikea ulkopuolisen ehdottaa lahjaa, jossei yhtään tunne lahjan saajaa.
Vierailija kirjoitti:
Me olemme harrastaneet brunssilahjakortteja. Klaus K:n brunssilahjakortti on kyllä must!
Miksi ei yhdessä sinne brunssille, miksi lahjakortti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna 60e, vaikka punaisina kymppeinä, kun kerran täyttää 60.
Jonkun muun välillä tuo ehkä toimisi, mutta ei meidän välillä. Hän antaisi ne minulle takaisin jossain vaiheessa. Meidän välillä tuo tuntuisi käytännössä siltä kuin en muistaisi häntä ollenkaan. Ap
Siinätapauksessa, tyylikäs lahja on pieni pakkaus laadukasta suklaata tai muuta makeisia. Siis ei mitään sellaista jota vois mässyttää paljon. Etkä pyydä maistiaisia. Lahjasta voi tehdä hienon, kauniilla pakkauksella. Esim maalaat lahjapaperin. Tai väkerrät lein, karkkiaskeista ja värikkäistä kääreistä. Itsetehty lahja on hieno, vaikka olisi miten vaatimaton tahansa.
Lei on siis eräänlainen suuri kaulakoru, värikkäillä nauhoilla nuo karkkiaskihelmet nauhaksi.
Kukkalahjakortti esimerkiksi Plantageniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain itse tehtyä: villasukat (jotain sukanvarteen), neulotut säärystimet, kiva hartiahuivi tms.
Tämä taas on sellainen, mitä minä en haluaisi. Villasukkia on, kuka enää käyttää säärystimiä, jos et ole tanssija ja huiveja on joka lähtöön.
Pointtini on, että ideoita voi kerätä, mutta hirveän vaikea ulkopuolisen ehdottaa lahjaa, jossei yhtään tunne lahjan saajaa.
Nimenomaan ulkopuolisten ehdotukset ovat usein hyviä, koska niissä tulee esille eri näkökulmia. Sellaisia, joita ei ehkä muuten osaisi ajatella. Kyllä se lahjan antaja osaa sitten miettiä sitä kontekstiin sopivuutta.
Museokortti, jos on vaan yhtään sen sorttinen ihminen ja on mahdollisuus käydä näyttelyissä. Itse tykkäisin! Tämän voisi hankkia jonkun kanssa kimppaan, niin ei budjetti ylittyisi. Mukaan mahtuisi vielä kukkakimppu.
Jostakin suklaapuodista yksitellen valittuja, laadukkaita suklaakonvehteja kauniissa rasiassa + kukkakimppu. Suklaa toimii aina (jos ei ole joku nuiva himolaihduttaja).
60-vuotias ei yleensä enää toivo mitään tavaraa. Paras lahja on jotakin syötävää, juotavaa tai joitakin elämyksiä tai palveluita. Kukatkin pelkästään sopivat.
Lahjakortti johonkin (yhteiseen) tekemiseen: keilaamaan, retkiluistelemaan, tanssitunnille, laulutunnille, curling-kentälle, korukurssille tai vaikka kalakukkokurssille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jalkahoidon lahjakortti. On toiminut usean kohdalla. Miehilläkin ja olleet kiitollisia.
Tästä on pakko sanoa, että aika harva tykkää. Usea osaa kyllä näytellä tykkäävänsä.
Itse sain kerran tuollaisen jalkahoitolahjakortin ja esitin iloisesti yllattynytta ja kiittelin. En olisi voinut sitä kayttää, koska minulla on ongelmajalat, joita hoitaa vain tietty "oikea" jalkahoitaja.
Olen 60 v nainen. En saanut mitään lahjoja syntymäpäivänä. En tosin pitänyt juhliakaan. Pari ihmistä onnitteli whatsappilla. Minusta ihan ok, kun en itsekään tehnyt asiasta numeroa.
Luulenpa, että esim. lapseni eivät kertakaikkiaan osanneet keksiä mitään finsua annettavaa. Joululahjoja saan heiltä kyllä, eivät nekään mitään kallista tai erikoista.
Tämmöistäkin voi olla, ja kaikki silti ok. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna 60e, vaikka punaisina kymppeinä, kun kerran täyttää 60.
Jonkun muun välillä tuo ehkä toimisi, mutta ei meidän välillä. Hän antaisi ne minulle takaisin jossain vaiheessa. Meidän välillä tuo tuntuisi käytännössä siltä kuin en muistaisi häntä ollenkaan. Ap
Siinätapauksessa, tyylikäs lahja on pieni pakkaus laadukasta suklaata tai muuta makeisia. Siis ei mitään sellaista jota vois mässyttää paljon. Etkä pyydä maistiaisia. Lahjasta voi tehdä hienon, kauniilla pakkauksella. Esim maalaat lahjapaperin. Tai väkerrät lein, karkkiaskeista ja värikkäistä kääreistä. Itsetehty lahja on hieno, vaikka olisi miten vaatimaton tahansa.
Lei on siis eräänlainen suuri kaulakoru, värikkäillä nauhoilla nuo karkkiaskihelmet nauhaksi.
Et kai ole tosissas? Karkkipapereista väännetty lei voi tappaa ihmisen nauruun tai ainakin naurun myötä voi tulla sankarilla pissat pöksyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jalkahoidon lahjakortti. On toiminut usean kohdalla. Miehilläkin ja olleet kiitollisia.
Tästä on pakko sanoa, että aika harva tykkää. Usea osaa kyllä näytellä tykkäävänsä.
Miksi arvele niin?
Hän on köyhä, joten ihana jalkahoito on kokematta?
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse sain kerran tuollaisen jalkahoitolahjakortin ja esitin iloisesti yllattynytta ja kiittelin. En olisi voinut sitä kayttää, koska minulla on ongelmajalat, joita hoitaa vain tietty "oikea" jalkahoitaja.
Onneksi lahjakortin voi antaa jollekin toiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi arvele niin?
Hän on köyhä, joten ihana jalkahoito on kokematta?
ohis
Ap sanoi jo alussa, että sankarilla ei ole rahasta puutetta.