Missä päin Suomea ette haluaisi asua?
Kommentit (59)
Vihaan Helsinkiä, ruma likainen, harmaa kaupunki. Julkisilla pääsee kyllä, mutta matka-ajat älyttömän pitkiä. Ahdistaa myös se ihmismäärä.
Haaveena olisi Lappi tai jokin muu rauhallinen paikka. Valitettavasti joudun kuitenkin kehä3:sen sisäpuolella vielä toistaiseksi asumaan.
Missään päin Satakuntaa! Semmoinen juorukellojen, paskanpuhujien ja kateellisten kolhoosi, että hyi helvata!
En haluaisi asua pääkaupunkiseudulla, enkä varsinkaan Vantaalla. Valitettavasti asun silti Vantaalla, koska työpaikka on Hellsingissä eikä ole varaa asua kalliimmalla alueella.
Missään missä naapurit on näköetäisyyden päässä.
En ikinä tahtoisi asua kaupungissa en siis missään vaikka kuinka joku kehuisi.
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan näissä en:
Savo: liaallinen kulttuuriero ilmaisussa. Asuin vuoden, oli oikeasti uuvuttavaa, kun edes työmaapalavereissa en oikeasti ollut varma, sovittiinko jotakin ja jos sovittiin, niin mitä. Suattaapi olla, en kehtoo ja antaapi kattoo...
Pääkaupunkiseutu: kaikki kalliimpaa, kuin muualla. Päivittäin kului liikaa aikaa siirtymisiin paikasta A paikkaan B.
Pohjois Suomi: en kestäisi pitempää pimeää vuodenaikaa
Suomessa olen asunut pohjanmaalla, keskisuomessa, pääkaupunkiseudulla, pirkanmaalla ja savossa. Nyt Tampereella. Itselleni sopivan kokoinen ja viihdyn, ihmiset rentoja.
Mulla on valitettavasti samankaltainen kokemus tuosta ensimmäisestä paikasta.
Vierailija kirjoitti:
SAVOSSA!
Tänne ei kaltaisianne halutakaan. Pthui!
Raahe-Oulu-Kokkola sekä Kainuun pikkukunnat. Olen asunut Kajaanissa ja se menetteli just ja just, mutta takaisin en kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan näissä en:
Savo: liaallinen kulttuuriero ilmaisussa. Asuin vuoden, oli oikeasti uuvuttavaa, kun edes työmaapalavereissa en oikeasti ollut varma, sovittiinko jotakin ja jos sovittiin, niin mitä. Suattaapi olla, en kehtoo ja antaapi kattoo...
Pääkaupunkiseutu: kaikki kalliimpaa, kuin muualla. Päivittäin kului liikaa aikaa siirtymisiin paikasta A paikkaan B.
Pohjois Suomi: en kestäisi pitempää pimeää vuodenaikaa
Suomessa olen asunut pohjanmaalla, keskisuomessa, pääkaupunkiseudulla, pirkanmaalla ja savossa. Nyt Tampereella. Itselleni sopivan kokoinen ja viihdyn, ihmiset rentoja.
Mulla on valitettavasti samankaltainen kokemus tuosta ensimmäisestä paikasta.
Syntyjään savolainen kaverini sanoi että savolaisen kanssa puhuessa vastuu on kuulijalla. ;)
Itse asun Sallassa, enkä koskaan haluaisi asua pääkaupunkiseudulla. Ihan vain siksi, koska en viihdy niin isoissa kaupungeissa, kun on liikaa ihmisiä ja liikennettä.
En myöskään haluaisi asua Pohjanmaalla, koska siellä on paljon uskovaisia (minulla ei heitä vastaan toki ole muuten mitään, mutta ovat yleensä kauhean ahdasmielisiä ja kyttääjiä) ja jossain Pohjanmaan maakunnan kaupungeissa on liikaa ruotsinkielistä väestöä esim. Kristiinankaupunki. En haluaisi asua sellaisessa, koska en voi sietää ruotsin kieltä.
Espoossa hintelien putkiaivoinsinöörien keskellä (keski-iässä piképaidan läpi pömpöttävä maha) 😂
Espoossa, älyttömät liikennejärjestelyt ja sekava miljöö
Oikeastaan en missään päin Suomea. Jos pakko olisi, kai se olisi muutettava Turun keskustaan.
SAVOSSA!