Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naikkarin kauhujen synnytyslääkäri. Tiedän vain etunimen, miten saan sukunimen selville?

Vierailija
16.02.2018 |

Tiedän tämän lääkärin etunimen ja ei oo ihan tavallisimmasta päästä mut mitään tietoa en vaan löydä googlettamalla ja julkiterhikistäkään ei mitään apua kun siihen pitää syöttää sukunimikin.

Mitään vinkkiä miten voisin saada tietoon tällä hetkellä Naistenklinikalla työskentelevän synnytyslääkärin sukunimenkin pelkän etunimen perusteella?

Ulkonäön kyllä tiedän mut sillä ei nyt pitkälle pötkitä.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae gynekologian erikoislääkäri + etunimi

Vierailija
22/71 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tämän mekin haluamme tietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu ap

24/71 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein ymmärrä, miksi sitä etunimeä ei voi tässä mainita?

Vierailija
25/71 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potilasasiamieheltä voisit saada apua lääkärin nimen selvittämiseen. Kanta ei ole sama kuin se lokitiedot eli aivan varmasti kyseinen lääkäri on katsonut jotain tietoja sinusta jos on hoitanut synnytystäsi ja silloin jää jälki lokitietoihin. Pyydät lokitiedot tällä lomakkeella http://www.soite.fi/sivu/media/tiedonhallintapalvelun_lokitietopyynto__…

Vierailija
26/71 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mikä sitten meni pieleen että tarvitset lääkärin nimen?

Päädyit hätäsektioon jonka toinen lääkäri määräsi tarpeelliseksi, mutta mitä se toinen lääkäri teki tai jätti tekemättä?

Yritti liian kauan imukuppisynnytystä? Jotain oli jo pahasti pielessä kun lääkäri oli kutsuttu paikalle mutta ei kai siinä vaiheessa jos asiat on huonosti tehdä vuoronvaihtoa keskenkaiken? Vai tälläinenkö on lääkäreiden taso nykyään? Tavallisessa synnytyksessä yleensä ei ole paikalla kuin 1-2 kätilöä ja mahdollisia harkoittelijoita.

Vierailija
27/71 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

En mäkään. Itsekin luulen kyseisen lääkärin tietäväni, mutta en viitsi kertoa omaa epäilystäni "kauhujen synnytyslääkäriksi", jos kuitenkin mielessäni on väärä ihminen, sillä olen naikkarilla ollut töissä enkä halua turhaan syyttää väärää entistä työkaveria. Täällä ois varmaan monta, jotka sen sukunimen vois kertoa, jos ap kertois etunimen.

Vierailija
28/71 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tämä ”kauhujen synnytyslääkäri” on tehnyt jotta häntä siksi sanotaan. Esimerkkejä. Jos pn pikeasti aivan kauhea, onko edelleen töissä? Töykeä käytöksinen vai hoitovirheitä? Ja miksi ei ole valitettu enemmänkin kyseisestä henkilöstä, jos on edelleen töissä.

Vierailija
29/71 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan?

Vierailija
30/71 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

En mäkään. Itsekin luulen kyseisen lääkärin tietäväni, mutta en viitsi kertoa omaa epäilystäni "kauhujen synnytyslääkäriksi", jos kuitenkin mielessäni on väärä ihminen, sillä olen naikkarilla ollut töissä enkä halua turhaan syyttää väärää entistä työkaveria. Täällä ois varmaan monta, jotka sen sukunimen vois kertoa, jos ap kertois etunimen.

No, jos on erikoinen etunimi niin eiköhän joku Neiti Marple sen kohta kaivele esille.

Vierailija
31/71 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen ketju. Toivottavasti Ap ja vauva on kunnossa.

Vierailija
32/71 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tämä ”kauhujen synnytyslääkäri” on tehnyt jotta häntä siksi sanotaan. Esimerkkejä. Jos pn pikeasti aivan kauhea, onko edelleen töissä? Töykeä käytöksinen vai hoitovirheitä? Ja miksi ei ole valitettu enemmänkin kyseisestä henkilöstä, jos on edelleen töissä.

Vastasyntyneiden tehohoitajana voin sanoa että usein raivostuttaa ettei ole tehty sektiota. Asenne on jääkaudelta. Ja samoin kollegiaalisuus. Joillakin ammattitaitokin.

Vierailija
33/71 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mulla oli riskisynnytys ja se oli silloin kun vielä kättärikin oli elossa ja ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin synnyttää naikkarilla koska ei ollut sitä 34 viikkoa täynnä.

Lääkärin etunimi on sen verran erikoinen että en uskalla sitä julkisesti sanoa ettei tule kunnianloukkausta.

Luojan kiitos lääkärille tuli vuoronvaihto ja se uusi lääkäri kyllä haukkui sen sektiota pihdanneen lääkärin perinpohjaisin. Myös kätilö haukkui.

Siinä synnytyskertomuksessa mikä on mulla paperilla ja myös omakannassa on vaan mainittu naisen nimet eikä ollenkaan sitä ekaa miespuolista lääkäriö jonka nimeä metsästän.

Huomenna laitan tilaukseen kaikki lokitiedot.

Ap

Vierailija
34/71 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta helvetissä ihmisellä on oikeus saada tietää itseään hoitaneen (tai "hoitaneen") lääkärin nimi! Lääkäreiden toiminnan pitää olla läpinäkyvää ja arvioitavissa olevaa.

Juu ei siihen mitään lokitietoja tarvita. Niiden on luovutetta ap:lle koko synnytyskertomus tulostettuna, lääkäreiden tekstit ja kaikkien synnytyksen hoitoon osallistuneiden lääkäreiden ja kätilöiden nimet ihan pyynnön perusteella. Voi olla että haluavat kirjallisen pyynnön jos synnytyksestä on jo pitkä aika. Jos vasta muutamia viikkoja/kuukausia, voit soittaa synnytysosastolla tai lapsivuodeosastolle ihan osastonsihteerille ja pyytää tiedot.

Vierailija
35/71 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

potilasasiamies

Vierailija
36/71 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta helvetissä ihmisellä on oikeus saada tietää itseään hoitaneen (tai "hoitaneen") lääkärin nimi! Lääkäreiden toiminnan pitää olla läpinäkyvää ja arvioitavissa olevaa.

Juu ei siihen mitään lokitietoja tarvita. Niiden on luovutetta ap:lle koko synnytyskertomus tulostettuna, lääkäreiden tekstit ja kaikkien synnytyksen hoitoon osallistuneiden lääkäreiden ja kätilöiden nimet ihan pyynnön perusteella. Voi olla että haluavat kirjallisen pyynnön jos synnytyksestä on jo pitkä aika. Jos vasta muutamia viikkoja/kuukausia, voit soittaa synnytysosastolla tai lapsivuodeosastolle ihan osastonsihteerille ja pyytää tiedot.

Ja vinkkinä vielä että synnytyksen niinkuin muunkin jatkuvaa seurantaa vaativan hoidon aikana ne potilastiedot on yleensä auki sillä hoitavalla kätilöllä/sairaanhoitajalla. Jos lääkäri haluaa katsoa tietoja, se yleensä katsoo niitä siitä potilaan vieressä olevalta koneelta joka on auki sen kätilön/hoitajan tunnuksilla. Ei siitä mitään lokitietoja silloin jää.

T: muualla HUS:ssa töissä oleva

Vierailija
37/71 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai siitä jokin merkintä on oltava että ko. Lääkäri osallistui synnytykseen usean tunnin ajan. Heti kun lääkäri vaihtui niin oli jo hätä enkä edes ymmärtänyt mistä kyse ja mut nukutettiin ja mieskään ei päässyt leikkaukseen mukaan. Ei sillä että olisimme edes lasta saaneet nähdä koska ei ollut kovin hyvissä voinneissa kiitos sektiopihtauksen ja tietysti keskosuudenkin. Mutta heräämössä sitten kävi se leikannut lääkäri ja kätilö juttelemassa ja haukkuivat sen edellisen mieslääkärin maan rakoon.

Itse en ollut edes siinä ennen leikkausta ymmärtänyt että oltiin hengenvaarallisessa tilassa.

Olen kuvaillut muille tutuille ja tuntemattomille tätä synnytystarinaani ja monet ovat ilman mitään kuvailua lääkäristä heti osanneet arvata kuka oli tämä sektiota pihdannut lekuri. Hänellä sen verran erikoinen ulkonäkö että ei voi erehtyä. Mutta kukaan ei oo osannut kertoa sukunimeä eikä etunimeäkään. Etunimi mulla jäänyt vaan muistiin.

Ap

Vierailija
38/71 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

No, jos on erikoinen etunimi niin eiköhän joku Neiti Marple sen kohta kaivele esille.

Varmaan kaivelee, itsekin jo löysin sieltä työntekijän, jolla ei oo ihan perus Pirkko nimenä, mutta eri asia on kannattaako julkisesti alkaa arvailla.

Vierailija
39/71 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin lastensairaanhoitajana oksettaa synnytyslääkärien asenne ja valta. Siihen ei pääse puuttumaan mitenkään.

Vierailija
40/71 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai siitä jokin merkintä on oltava että ko. Lääkäri osallistui synnytykseen usean tunnin ajan. Heti kun lääkäri vaihtui niin oli jo hätä enkä edes ymmärtänyt mistä kyse ja mut nukutettiin ja mieskään ei päässyt leikkaukseen mukaan. Ei sillä että olisimme edes lasta saaneet nähdä koska ei ollut kovin hyvissä voinneissa kiitos sektiopihtauksen ja tietysti keskosuudenkin. Mutta heräämössä sitten kävi se leikannut lääkäri ja kätilö juttelemassa ja haukkuivat sen edellisen mieslääkärin maan rakoon.

Itse en ollut edes siinä ennen leikkausta ymmärtänyt että oltiin hengenvaarallisessa tilassa.

Olen kuvaillut muille tutuille ja tuntemattomille tätä synnytystarinaani ja monet ovat ilman mitään kuvailua lääkäristä heti osanneet arvata kuka oli tämä sektiota pihdannut lekuri. Hänellä sen verran erikoinen ulkonäkö että ei voi erehtyä. Mutta kukaan ei oo osannut kertoa sukunimeä eikä etunimeäkään. Etunimi mulla jäänyt vaan muistiin.

Ap

Nyt sun juttu vähän haiskahtaa. Eikö ne lukuisat tutut ja tuntemattomatkaan tiennyt lääkärin sukunimeä?