Psykiatrin tapaaminen ahdistaa
Tapasin psykiatriani aamulla, ja hän suositteli että ottaisin vastaan sairaalahoitoa. En tähän suostunut, sillä en halua sairaalaan. Psykiatri sitten ilmoitti, ettei nyt voi minua sairaalaan pakottaakaan, mutta että "hyvin lähellä sitä kyllä jo ollaan". Ahdistuin tästä tosi paljon, enkä tiedä uskallanko nyt enää mennä ensi viikon tapaamiselle.
Kommentit (20)
Ootko masentunut vai onko myös harhoja?
terapeutti kirjoitti:
tiedätkö mitä on lobotomia?
lobotomiassa mielisairas psykiatri mutiloi potilaan aivoja mekaanisesti
Olen masentunut ja itsetuhoinen ja lisäksi valvon välillä useita vuorokausia putkeen, kun unilääkkeetkään ei vaan saa mua nukahtamaan. Tämä unettomuuden ja itsetuhoisuuden yhdistelmä on ilmeisesti psykiatrin mukaan huono juttu.
Eikös osastolle voida kirjata vaan, jos on akuuttia psykoottisuutta tai pelko, että on vaaraksi itselleen tai muille.
Kyllä sinun kannattaisi harkita vakavasti sitä sairaalahoitoa. Siellä saadaan paremmin kartoitettiin kokonaistilanteesi ja minkälaista apua ja tukea tarvitset kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Eikös osastolle voida kirjata vaan, jos on akuuttia psykoottisuutta tai pelko, että on vaaraksi itselleen tai muille.
Tämä koskee vain tahdon vastaista hoitoa.
Eiköhän tuossa se pelko että on vaaraksi itselle täyty. Jos vielä valvoo monta päivää putkeen ja esim. lähtee ajamaan autolla, on myös vaaraksi muille.
Toisekseen on myös avo-osastoja, jonne voi mennä masennuksen takia ja tarkistamaan lääkityksen jne. Sinne ei tietenkään pakolla laiteta, vaan moni menee omasta halustaan.
Ei unettomuus ja itsetuhoisuus ole huono juttu, sehän on mitä loisteliain elämäntapa! Kyllä on lääkäri nyt ihan taitamaton.
Ehdittomasti kannattaa jatkaa kotona, mahtavalta kuulostaa!
Olisi kyllä järkevämpää hoidattaa itsensä nyt "nukkumakuntoon" ihan vapaaehtoisesti ennekuin sua viedään sinne saappaa edelllä pakosta. Pienempi paha tuo itse sinne meneminen olisi, oikeasti.
Tuo voi olla sinulle hyväksi? Älä ota ehdotusta pahalla. Saat lepoa, hoitoa ja taas voimia mennä eteenpäin.
joo mene vaan myrkyttätämään itsesi jollain antipsykoottisilla aineilla, jotka laittaa sinut ihan zomieksi ja sitten saat vieläkin vahvempia aineita, jolla sinut voidaankin luokitella täysin heittopussiksi ja pakottaa aktiivimalliin kuntoutumaan... virkkaamaan neliöitä vaikka 24h vrk.
käy yksityisellä, niin saat asiallista hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
joo mene vaan myrkyttätämään itsesi jollain antipsykoottisilla aineilla, jotka laittaa sinut ihan zomieksi ja sitten saat vieläkin vahvempia aineita, jolla sinut voidaankin luokitella täysin heittopussiksi ja pakottaa aktiivimalliin kuntoutumaan... virkkaamaan neliöitä vaikka 24h vrk.
käy yksityisellä, niin saat asiallista hoitoa.
Minä olen kyllä saanut parempaa hoitoa julkisella. Yksityisellä määräsi vain lääkkeitä lääkkeiden perään.
Ehkä sairaalassa saisit unesi kuntoon? Itse en nukkunut pariin kuukauteen kuin 1-2 tuntia yössä ja menin lopulta psykoosiin ja päädyin suljetulle. Jos sinne menee vapaaehtoisesti, sieltä yleensä pääsee poiskin silloin kun haluaa, älä anna asioidesi mennä pakkohoito-pisteeseen asti.
Mikä sinne sairaalaan menossa on niin vaikeaa, jos kuitenkin tiedostat itse että omin päin et pärjää kauaa todennäköisesti kuitenkaan?
Millainen ihminen määrätään suljetulle?
Olen rääkynyt lääkärillä silmät päästäni..mutta juttelun jälkeen aina rauhoittunut ja saanut voimia arkeen.
tiedätkö mitä on lobotomia?