Kysymys muille yhden esiteinin yh-ädeille - olenko ihan hullu jos edes harkitsen
parisuhdetta miehen kanssa, joka on leski, ja lapsia 4; 8-, 6-, 4-, ja 2-vuotiaat? Mä olen omani kasvattanut yh:na alusta lähtien ja kova kaipuu useamman lapsen vanhemmaksi (ei tarttis olla biologisia välttämättä, ikää jo 36v mulla) mutta tää oli aika ylläri kun mies lapsimääränsä lopulta kertoi.. Mulle siis ok, mutta mietin tuota mun 12-v ainokaista, joka, suoraan sanottuna on tottunut ihan muuhun. Luopuisitteko lapsen takia jo ilman edes yritystä? lapseni on tottakai maailman ihanin, mutta tottunut olemaan se ainokainen silmäterä ja vissiin vähän hemmoteltukin kai.
Kommentit (40)
Onpa surullista, että lasten äiti on kuollut noin nuorena, lapset yhä pieniä.
En suosittele en!
T yh 40
Lapset nyt 22 ja 15
Asuuko kaikki lapset miehen kanssa?
No varmaan kannattaa ainakin hitaasti ajan kanssa pikku askelin totutella - sekä sinä että erityisesti poikasi uusiin tilanteisiin. Ei sulla ole varmaan kiire mitään ratkaisuja nyt juuri tehdä puoleen tai toiseen. Otat ihan rauhassa ja kuulostelet tilannetta. Luota sydämesi ääneen.
Se on kova paikka sun esiteinille. Mulla on melkein sama tilanne. Mun lapsi kanssa 12 ja olen yhdessä miehen kanssa, jolla kaksi pientä lasta ( joka toinen vklp miehellä). Olemme olleet yhdessä jo yli vuoden. En usko, että tulemme muuttamaan yhteen niin kauan kun mun teini asuu kotona. Kyllä hän hyväksyy nuo toiset lapset, mutta ei pidä siitä, että häntä häiritään. Ymmärrän hyvin häntä.
Vierailija kirjoitti:
Asuuko kaikki lapset miehen kanssa?
Asuu, kuten kirjoitin jo avaukseen mies on leski eli lasten äiti kuollut. Huono juttu tässä on se, että kun netissä tutustuimme, mies kertoi kyllä olevansa jo isä (mikä ei haittaa mitenkään koska olenhan itsekin jo äiti) mutta tuota leskeyttä ja lasten määrää "panttasi" niin kauan että jos en olisi ehtinyt jo ihastua, olisin varmaan alkumetreillä säikähtänyt ja lopettanut jutun alkuunsa - Tämän hän sanoi aavistaneensa ja siksi pimitti. Joten vähän loukussa ollaan nyt...
Sinuna keskustelisin lapseni kanssa. Omani on ainakin hyvin järkevä ja sopeutuvainen.
Jos on mahdollista järjestää teinille oma huone, ja pienemmille on selvää ettei sinne mennä, niin suurimmilta konflikteilta on mahdollista välttyä.
Olen 13-vuotiaan yh, ja uudessa suhteessa.
Parisuhde ok. Yhteen muuttaminen ei.
Miksi muuttaa yhteen. Itsellä ero takana ja lapset 12, 15 ja 17v. Elämässäni on ihana mies. Yhteen ei muuteta.
Oikeestiko kysyt? Kyllähän lapset ovat varmaan ihania ja suloisia, mutta....
Sinä ja lapsesi menettäisitte suht helpon elämän, rauha olisi mennyttä, ainainen meteli sotku ja lastentarhan meininki. Loppumaton urakka joka päivä, 24/7 vuoden ympäri. Ruoanlaitto pyykkivuoret, ajattele kun sairastutte, oksutaudit, täit, kihomadot. IIIIIIIIIIIIK!!
Älä ala kenenkään palvelijaksi.
Ajattelisin omaa lastani, enkä sotkisi rauhallista elämäämme.
Lähinä varmistin, että kaikki asuvat hänen kanssaan :) Olisihan vanhin/vanhemmat voineet olla edellisestäkin suhteesta, jos nopea toimissaan.
Mikä estää kokeilemasta? Riippuu niin paljon miehestä. Ja lapsista... Neljä rauhallista lasta versus vilkasta lasta... iso ero arkielämään.
Pikkuhiljaa... lastasi kuunnellen... en mä näe mitään syytä, että pitäisi juosta karkuun. Kun kerran lapsista tykkäät :)
Olet hullu. Koita nyt kestää se oman lapsen kasvatus ensin.
Meillä on teini ja sijaislapsia.
En näe mitään ongelmaa puolison lapsissa.
Riippuu paljon teinin luonteesta, miten suhtautuu. Jotkut teinit jopa pitävät lapsista ja elämästä ympärillä.
Vuosien harkinnan jälkeen, ehkä. Ei nopealla aikataululla.
Vierailija kirjoitti:
No varmaan kannattaa ainakin hitaasti ajan kanssa pikku askelin totutella - sekä sinä että erityisesti poikasi uusiin tilanteisiin. Ei sulla ole varmaan kiire mitään ratkaisuja nyt juuri tehdä puoleen tai toiseen. Otat ihan rauhassa ja kuulostelet tilannetta. Luota sydämesi ääneen.
Mistä keksit että lapsi on poika? Ap ei lapsensa sukupuolta maininnut.
Siis oletko ap jo muuttamassa yhteen vieraan miehen kansssa ja lapsia sotkemassa moiseen?! Jos miehellä noin kiire muuttaa niin hakee lastenhoitoapua.
Seurustelkaa, tutustukaa. Odottakaa lapsesi murrosiän ohi ja miten muut lapset suhtautuu sinuun ja lapseesi. Haastetta tulee oleen. Olet tottunut elämään itsellesi ja lapsellesi. Arki monen lapsen kanssa on aivan toista mitä nyt olet elänyt. Lisäksi aikaa pitää olla tutustua mieheenkin.
No eri asunnot pitää olla ainakin se 6 vuotta.
Auttaa voit ja yhdessä voitte olla koko porukka mutta kummallakin oma asunto.
Joudut hoitamaan 4 pientä lasta. Liian raskasta.
Lastenhoitajaa toi mies kaipaa.
Jos ajattelen itseäni lapsesi asemaan, olisin varmaankin tullut hulluksi. Vaikka lapsista pidänkin, niin arvostan omaa rauhaa enemmän, kuin mitään muuta.
*ÄIDEILLE