Ei kai ketään ole varannut lippuja Norwegianilta? Yhtiöhän menee konkurssiin tänä vuonna
Julkinen salaisuus alalla. Long-haul low-cost ei toimi.
Harmi sinänsä, yhtiö oli kannattava kun kyse oli vain Euroopan mittaisesta lentämisestä.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
En usko konkurssiin. Voivat kyllä perua lentoja, jos tulee -taas- lentäjäpula, konepula.
Norski ei ole allekirjoittanut sopimusta EU-korvauksista lennon peruuntuessa tai myöhästyessä. Tuskin korvaukset koskisivatkaan Euroopan ulkopuolelle suuntautuvia lentoja.
Tällä hetkellä mulla on 3 lippua eri kohteisiin. Ostan ajoissa, kun lennot ovat halvimmillaan. Todennäköisesti ostan vielä lisääkin lentoja, etten jää reissun päälle, Norskin omalla kortilla ja/tai pisteillä.
Meinaat, että satojen koneiden tilaaminen onnistuu ihan tuosta noin vaikkei tee edes voittoa ja kassareservit ovat alhaiset?
Vierailija kirjoitti:
Mistä olet kuullut tämän julkisen salaisuuden? Jos on totta, niin harmi. Norwegianilla on loistava hinta-laatusuhde.
Ryanairin tj Michael O'Leary sanoi viime kesänä, että Monarch ja Norwegian ovat vaikeuksissa, eivätkä selviä talven yli (vaikeinta aikaa lentoyhtiöille).
Monarch kaatui jo.
Norwegian ei välttämättä kaadu vielä tänä keväänä, mutta en kyllä varaisi matkoja ensi talvelle Norwegianilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan, ei ketään. Et kuulosta kovin uskottavalta, jos kirjoitat typerästi väärin.
No niin, joku jo kerkesikin puuttumaan tähän äärettömän ärsyttävään väärinkirjoitustapaan, josta on jostain käsittämättömästä syystä tullut teinien kielenkäytössä vakiintunut tapa. Mistä ihmeestä tämä idioottimainen väärinkirjoittamisen käytäntö on peräisin, voisiko joku kertoa???
Osassa murrealuita käsittääkseni puhekielessä käytetään tuota. Varmaan aika selkärangasta tulee monilla tänne kirjoitettua. Tämä, kun ei mikään laatupaikka muutenkaan ole.
Voiko tää pitää paikkaansa? En usko!
Tästä(kään) syystä en ymmärrä tätä yksityistämisvimmaa. Itse ostan aina liput finskiltä tai muilta kansallisilta lentoyhtiöiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ihmettelin kun hain lentoja Bergeniin, niin ei tullut Norwegiania ollenkaan vaihtoehdoksi. Näköjään ei sinne lennä.
No hyvä niin, jos konkurssi häämöttää.
Finnair ja SAS lentää suoraan, Finnair halvempi taas.Siis häh? Totta helvetissä Norwegian lentää Bergeniin, kyseessähän on Norjan toiseksi suurin kaupunki ja maantieteestä johtuen Norjassa lennetään paljon kotimaan lentoja. Yksistään Bergenin lentokentällä oli viime vuonna YLI TUPLASTI matkustajia kuin koko Suomessa oli kotimaan sisällä.
Luonnollisesti Norwegian ei lennä suoraan Helsingistä Bergeniin (kuten ei myöskään SAS), koska kysyntää ei ole. Finnairkaan ei sinne lennä kuin Tukholman kautta välilaskulla, ja tänä kesänä alkavat suorat lennot lennetään yhteistyössä norjalaisen Widerøe -lentoyhtiön koneilla. Tämäkin avaus tehtiin vain aasialaisten turistien takia, jotka matkustavat enenevässä määrin Norjan kauniisiin maisemiin ja kaupunkeihin.
No nyt meni hermot jollakin. Kyllä mä tiedän, mikä ja millainen paikka Bergen on :D.
Mun olisi pitänyt kirjoittaa, että suoria lentoja. Sori siitä.
Norwegian ja SAS lentää välilaskulla. Ja mä en halua noin lyhyttä matkaa välilaskun kanssa.
Finnair lentää todellakin suoraan ja on silti halvin noista kolmesta. Nopeasti vielä illalla tsekkasin, mm. Ebookers ja Supersaver tarjoaa halvinta lentoa ja se on suora lento Finnairilla.
Ei tarvi räyhätä niin kovasti.
Bank Norwegian on mun käsittääkseni kuitenkin todella vakavarainen yritys.
Jännästi sinne vaan vuoden alussa haettiin haettiin uusia lentoemäntiä ja stuertteja. Jopa niinkin, että kouluttavat hommaan. Tuskin vararikossa oleva yritys niin tekisi.
No voi voi. Elämä on.
Kesälomaliput on odottamassa, mutta voihan sitä vaikka neliraajahalvaantua sitä ennen eikä lähdöstä tule mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko konkurssiin. Voivat kyllä perua lentoja, jos tulee -taas- lentäjäpula, konepula.
Norski ei ole allekirjoittanut sopimusta EU-korvauksista lennon peruuntuessa tai myöhästyessä. Tuskin korvaukset koskisivatkaan Euroopan ulkopuolelle suuntautuvia lentoja.
Tällä hetkellä mulla on 3 lippua eri kohteisiin. Ostan ajoissa, kun lennot ovat halvimmillaan. Todennäköisesti ostan vielä lisääkin lentoja, etten jää reissun päälle, Norskin omalla kortilla ja/tai pisteillä.Meinaat, että satojen koneiden tilaaminen onnistuu ihan tuosta noin vaikkei tee edes voittoa ja kassareservit ovat alhaiset?
Norwegian on tehnyt voittoa kymmenen vuotta putkeen. Vuoden 2017 loppu on ollut huonompi, mutta sitä ennen teki ennätystuloksensa. Ehkä he nyt selviävät tuosta yhdestä laihasta puolivuotisesta.
Kuukauden päästä menossa Berliiniin. Liput ostetaan aina luottokortilla.
Ostin kaverinkin lipun kun ei hänellä ole luottokorttia. Aina varminta.
Ryanairiin en kyllä itse rahojani satsaisi. Ryynärillä meno on aivan epätoivoista. Kytätään ettei kenelläkään vain ole käsimatkatavaran lisäksi esim. käsilaukkua ja rahastetaan ripottelemalla samaa seuruetta keskipaikoille (toimitusjohtaja itse myöntänyt että tekevät näin tarkoituksella). Mikä vakavarainen yhtiö pilaa asiakastyytyväisyytensä tuollaisella nappikaupalla? Ryynärin johtajan puheet Norwegianista voi melkein kuitata sillä että happamia sanoi kettu.
Mielummin liput Norwegianilta kuin Finnairilta :)
Vierailija kirjoitti:
Ketä, joka oli menossa konkurssiin, oli varannut lippua Norwegiasta ja saanut halvalla.
Sain halvalla, venäläiseltä.
Onkohan norskille vielä se haku käynnissä.. vai onkohan jo loppunut? en ole seurannut tilannetta, mutta isoa määrää porukkaa just haki.. että se siitä konkasta.
Norwegianilta ei ole mahdollista varata lippuja. Yhtiön nettisivuilta on kyllä mahdollista ostaa lippu haluamalleen lennolle.
Uudet koneet ja korkea velanotto, alhainen kassareservi, öljyn hinta nousussa, talousjohtajan "yllättävä" eroaminen viime vuonna ja niin edelleen. Kyllä lentoyhtiöllä haasteita on tuossa hurjassa kasvussaan mitä tekevät. Voivat onnistua jos ei tule yllätyksiä. Mutta seuraava iso kriisi maailmantaloudessa niin Norwegianin taru voi ilman suurempia uudelleen järjestelyitä olla ohi. Tämä olisi suuri harmi.
Apuva. Kesän reissut olisi norjalaisella.
Tällä hetkellä mulla on 3 lippua eri kohteisiin. Ostan ajoissa, kun lennot ovat halvimmillaan. Todennäköisesti ostan vielä lisääkin lentoja, etten jää reissun päälle, Norskin omalla kortilla ja/tai pisteillä.