Miksi miehet eivät haaveile lapsista?
Miehet eivät tavallisesti tee aloitetta puolesta tai vastaan, eivätkä aina osaa pukea sanoiksi tukeaan lasten hankkimiselle. Tällä tavalla miehet omalta osaltaan lykkäävät lasten hankintaa.
Monesti käykin niin, että pariskunnat ikään kuin roikkuvat pitkiäkin aikoja tilanteessa, jossa ei varsinaisesti tehdä sen enempää ratkaisua hankkia lapsi kuin olla hankkimattakaan.
Kommentit (17)
Karttelevat vastuuta ja sitä työmäärää.
koska naisia ei enää kiinnosta hoitaa niitä.
Mä luulen et tääkin on alkanu muuttua. Itse tunnen ainakin 5 miestä, jotka haaveilee/on haaveillu lapsen saamisesta. Samoin tunnen 2 pariskuntaa, joissa mies on ollu se joka haluaa enempi lapsia ja nainen on suostunu asiaan pääasiassa miehen takia. Omassa lähipiirissä on kyllä monta naista, jotka ei halua lapsia ollenkaan ja sitten kavereina on paljon miehiä, joten vähän saattaa vääristää mun näkemystä, mutta kuitenkin.
Mielestäni kukaan normaali ei haaveile lapsista, se on vain pelkkä työleiri, sen tietää kyllä, jos on hoitanut lapsia.
Mutta tunnen enemmän miehiä, jotka haaveilee lapsista kuin naisia. Niille kaikille on käynyt on vanhanaikaiset.
Eli ne on tehneet niitä lapsia ja jättäneet perheensä, koska perhe-elämä olikin "raskasta", eikä sitä unelmaa.
Nuo kaikki painosti vaimonsa tekemään ne lapset, joita ne vaimot nyt hoitaa yksin. Itse en ikinä luottaisi mieheen, joka "haaveilee" lapsista.
Minä olen halunnut pitkään jo lapsen mutta naisille en kelpaa.
Kun sanot että "miehet eivät haaveile lapsista" niin tarkoitat sillä että "ne miehet mitä minä valitsen eivät haaveile lapsista".
Yleensä naisten miesmaku on sellainen aika pelimiesmäisen menevä ja eihän he tietenkään ole ensimmäisenä lapsentekoa ehdottamassa kun haluavat juosta juoksujaan.
Suunnatkaa katseenne niihin kunnollisempiin rauhallisempiin kotihiirimiehiin.
Vierailija kirjoitti:
Kun sanot että "miehet eivät haaveile lapsista" niin tarkoitat sillä että "ne miehet mitä minä valitsen eivät haaveile lapsista".
Yleensä naisten miesmaku on sellainen aika pelimiesmäisen menevä ja eihän he tietenkään ole ensimmäisenä lapsentekoa ehdottamassa kun haluavat juosta juoksujaan.
Oletko harkinnut vaimon etsimistä jostakin Suomea vanhoillisemmasta maasta? Ulkomailla naiset ovat perinteisempiä kuin Suomessa, heille koti ja perhe ovat tärkeitä arvoja.
Jopas! Omassa lähipiirissä kun taas on todella paljon niitä miehiä, jotka ovat olleet aloitteellisia lasten hankinnassa (esim. minun mieheni), ja paljon myös sellaisia, jotka haluaisivat enemmän lapsia kuin vaimo.
Aika moni homo menee pitkälle saadakseen lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Jopas! Omassa lähipiirissä kun taas on todella paljon niitä miehiä, jotka ovat olleet aloitteellisia lasten hankinnassa (esim. minun mieheni), ja paljon myös sellaisia, jotka haluaisivat enemmän lapsia kuin vaimo.
Suomen heikko syntyvyys johtuu siis naisista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen heikko syntyvyys johtuu siis naisista?
Mä en käy tällaisia keskusteluja ihmisten kanssa, joilla ei ole mitään älyllistä sanottavaa tai edes uteliaisuutta. Pahoittelen. Oon ollut tässä nyt lähes viikon influenssan kourissa, joten en jaksa haaskata aikaani lapselliseen vänkäämiseen.
Voisiko olla niin, että miehille lapset ovat naisia useammin ennemminkin ns. suvun jatkajia eivätkä "kaikki kaikessa"? Ei tietenkään läheskään aina näin, varmasti on päinvastaisiakin tapauksia, mutta tuli vain mieleen.
Jaa mun lähipiirissä melkein järjestään mies on tehnyt sen aloitteen. Meillä mies haaveili puolesta tusinasta, mutta saatiin 2 lasta ja 4 keskenmenoa.
Kun aloin seurustella mieheni kanssa, hän teki kyllä selväksi, että toivoi ja oletti meidän saavan lapsia. Itselläni ei siihen mennessä ollut ollut mitään ajatuksia tästä asiasta. Ei puolesta eikä vastaan. Ajattelin kyllä tähän mieheen sitoutumisen sisältävän tämän lasten saamisenkin. Meillä on kolme lasta ja mies on hoitanut isän roolinsa kiitettävästi.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni halusi paljon enemmän lapsia kuin minä vaikka hän ei ole kotihiirityyppiä :)
Lapsirakas aviomies on aarre ja lottovoitto vaimolleen. Kun miehestä kuoriutuu Mies hän yleensä haluaa vakiintua ja saada jälkikasvua aikaiseksi
Minunkin mies oli se joka halusi lapsia. Itse en ollut ihan varma, mutta mies sai ylipuhuttua. Loistoisä onkin, rakastaa lapsiamme ja ovat tärkeysjärjestyksessä ykkösenä.
Ei taas kannata tehdä tuollaisia yleistyksiä, että "kaikki miehet/naiset sitä tai tätä..." Jotkut miehet ovat aktiivisempia isyystoiveiden kanssa kuin toiset.