Siis eikö kauppoihin enää riitä kotimaisia pakastemansikoita? Pitääkö ulkomaiset mansikat kuumentaa?
Pakkauksessa ei lue mitään kuumentamisesta.
Pakkauksessa ei myöskään lue suomeksi mansikoiden kotimaasta kuin "fremstilled i Tyskland". Ei myöskään kuumennuskehotusta.
Koskeeko kuumennus vain mustikoita ja vadelmia?
En todellakaan lähde keittämään, eihän sellaisesta mössöstä ole mitään iloa.
Kommentit (11)
Joissakin maissa kasteluun käytetään ns.harmaita vesiä. Ne keittäisin kyselemättä.
Vierailija kirjoitti:
Joissakin maissa kasteluun käytetään ns.harmaita vesiä. Ne keittäisin kyselemättä.
Mutta mansikathan menee sitten ihan käyttökelvottomaksi mössöksi?
Haluan syödä mansikoita, en vetistä mössöä.
Ap
Mikset osta mansikoita kesällä ja pakasta itse niin kuin muutkin ihmiset?
Kumpi, noro vai keitetyt mössöt mansikat?
Vierailija kirjoitti:
Vaikka niin tekisikin, ei ne riittäisi juuri alkuvuotta pidemmälle. Lisäksi pakastintilani on hyvin rajallinen.
Ap
Lähinnä ihmettelen, miksei pakkauksessa lue kuumentamisesta mitään?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka niin tekisikin, ei ne riittäisi juuri alkuvuotta pidemmälle. Lisäksi pakastintilani on hyvin rajallinen.
Ap
Kyllä riittää kun lopetat niiden jatkuvan syömisen. Todella keskinkertanen marja terveydelle. Syö herukoita vaikka ne on suomalaisia
Evira suosittelee kaikille ulkomaisille marjoille kuumentamista mm. noroviruksen takia. Parin minuutin keittäminen riittää. Prismoissa, Sittareissa ja K-supermarketeissa on ainakin suomalaisia mansikoita. Google olisi nämäkin asiat selvittänyt.
Kas mokomaa, olen asunut monessa eri maassa yli 10 vuoden kuluessa ja aina syonyt kotimaisia (maan itse tuottamia) marjoja ja hyvin on mennyt.
Up