Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Esimies antaa nykyään ohjeet kirjallisena

Vierailija
15.02.2018 |

Minulla ja esimiehellä on työhön ja sen tekoon liittyviä erimielisyyksiä ja esimies alkoi laittamaan ohjeet minulle kirjallisena työpaikan sähköpostiin. Onko tämä työpaikkakiusaamista?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on vain hyvä juttu - jää ns. mustaa valkoiselle, vaikkakin bitteinä. Sieltä on hyvä tarkastaa jälkikäteen, mitä ohjeita annettiin ja mitä sovittiin.

Oma esimieheni on semmoinen mulkku, että hoidan kaikki asiat hänen kanssaan vain kirjallisesti sähköpostitse tai toimistomesellä - jää joku jälki siitä, mitä on puhuttu ja tulee ne vittuilutkin jäävät talteen.

22/29 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjalliset ohjeet on tehtävä jos työntekijä ei muuten ymmärrä annettuja ohjeita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä pomo laittaa erinäisiä infoja whatsappiin. Ei ole vielä tullut kyseistä sovellusta hommattua.

Onko tämä ok?

Onko sulla käytössä firman maksama puhelin & liittymä? Jos kyllä, ei ole OK. Jos on omat, sitten on OK, vaikka tuolla vaikeutatkin vaan omaa elämääsi et muiden.

Pitäisi liittyä ryhmään, jossa suurin osa jotain häröviestejä? En muutenkaan osaa käyttää ko. sovellusta, lisäksi puh. tuuttaa koko ajan, myös yöllä!

Ylemmällä kastilla on firman puh. Duunareilla omat.

Alkuviikosta olisi pitänyt tulla poikkeuksellisesti iltavuoroon, tulin sitten normaalisti seiskaksi, kun ei kukaan ilmoittanut, oli vain laitettu sinne "whatsappiin".

Vierailija
24/29 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, meillä esimies lupaa suullisesti yhtä sun toista, ja kun niitä lupauksia laitetaan käytäntöön, niin sanookin, ettei ole luvannut yhtään mitään koskaan mistään. Kirjallisissa ohjeissa on puolensa, ja esimies päättää, miten pyyntönsä esittää.

Vierailija
25/29 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä pomo laittaa erinäisiä infoja whatsappiin. Ei ole vielä tullut kyseistä sovellusta hommattua.

Onko tämä ok?

Onko sulla käytössä firman maksama puhelin & liittymä? Jos kyllä, ei ole OK. Jos on omat, sitten on OK, vaikka tuolla vaikeutatkin vaan omaa elämääsi et muiden.

Pitäisi liittyä ryhmään, jossa suurin osa jotain häröviestejä? En muutenkaan osaa käyttää ko. sovellusta, lisäksi puh. tuuttaa koko ajan, myös yöllä!

Ylemmällä kastilla on firman puh. Duunareilla omat.

Alkuviikosta olisi pitänyt tulla poikkeuksellisesti iltavuoroon, tulin sitten normaalisti seiskaksi, kun ei kukaan ilmoittanut, oli vain laitettu sinne "whatsappiin".

Kuten sanoin, vaikeutat vain omaa elämääsi.. P.S. ne viestiäänet saa pois siitä puhelimesta vain yöksi tai ihan koko ajaksi. P.P.S. Kun näköjään osaat käyttää jotain nettiselainta, wa ei ole kyllä ole kovinkaan vaativa siihen nähden. Mutta seuraavia YTeitä odotellessa, arvaa kenen nimi on listalla ensimmäisenä? 

Vierailija
26/29 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap saakohta pokut. Jos minun alaiseni alkaisi vänkäämään että annan ”vääriä tehtäviä ja turhia asioita” tehtäväksi niin olisi nopeasti entinen alainen.

En sina edes jaksa varoitusmenettelyä - siinä menee pahimmillaan vuosi pari ennenkuin niitä on tarpeeksi. Helpompaa on antaa potkut ja maksaa se 5-6kkn palkka vahingonkorvauksena. Se menee liiketoiminnan kuluihin poistona. Problem solved.

Ap on taatusti kuntapuolella, vain siellä voi nakella niskojaan esimiehen ohjeille.

Ei voi antaa potkuja kun haen kylmän rauhallisesti saikkua kun esimies alkaa jyräämään päälle. Eipä ole niin asiani kuinka määräyksensä toteuttaa kun olen saikulla.

Vierailija
27/29 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap saakohta pokut. Jos minun alaiseni alkaisi vänkäämään että annan ”vääriä tehtäviä ja turhia asioita” tehtäväksi niin olisi nopeasti entinen alainen.

En sina edes jaksa varoitusmenettelyä - siinä menee pahimmillaan vuosi pari ennenkuin niitä on tarpeeksi. Helpompaa on antaa potkut ja maksaa se 5-6kkn palkka vahingonkorvauksena. Se menee liiketoiminnan kuluihin poistona. Problem solved.

Ap on taatusti kuntapuolella, vain siellä voi nakella niskojaan esimiehen ohjeille.

Ei voi antaa potkuja kun haen kylmän rauhallisesti saikkua kun esimies alkaa jyräämään päälle. Eipä ole niin asiani kuinka määräyksensä toteuttaa kun olen saikulla.

Millä perusteella haet sairaslomaa? Kun niitä on muutama kertynyt, pääset tarkempiin tutkimuksiin työkunnosta. Ja ehkä osa määräyksistä on sellaisia, jotka sinä toteutat sen jälkeen kun palaat sairaslomalta?

Vierailija
28/29 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ja esimiehellä on työhön ja sen tekoon liittyviä erimielisyyksiä ja esimies alkoi laittamaan ohjeet minulle kirjallisena työpaikan sähköpostiin. Onko tämä työpaikkakiusaamista?

Apina yritti tuotakin. Vastasin etten saa mitään tolkkua hänen ohjeistaan. Ne olikin täyttä p.sk.. kun ohjeiden mukaan asiat olisi hetkessä solmussa. Antaisi edes potkut mutta ei siitä ole siihenkään. Tänään alkoi taas niin kyrsiä etten mennyt ruokatunnin jälkeen takaisin. Laitoin tekstarin että teen loppuviikon etänä.

Paljon helpompaa ja nopeampaa hoitaa hommat kotona. Saa ryypätäkkin työajalla kun pysyy himassa.

Apinalla on jostain syystä työkone usein jumissa. Hah, hah se on amatööri. On se kumma kun tuolta ei saa potkuja vaikka tahallaan yrittää?

Vierailija
29/29 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimies saa järjestellä työt haluamallaan tavalla. Tämä voi olla myös sinun etusi.

Hyvä esimies kertoo, mitä haluaa tehtävän, huono kertoo myös, miten haluaa tehtävän.

Esimieheni teettää minulla turhia asioita. Minun pitäisi kai saada lisää palkkaa jos joudun tekemään toimenkuvastani poikkeavia asioita huonolla palkalla. Sen lisäksi esimieheni määräämä tapa on mielestäni turhaa nipottamista. Vähempikin riittäisi. Hän syytti minua niskuroinnista.

Ota yhteyttä ay-vastaavaan ja voitte käydä asian läpi että onko jotain vääryyttä. Ei saa alkaan riitelemään pomon kanssa.