Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Esimies antaa nykyään ohjeet kirjallisena

Vierailija
15.02.2018 |

Minulla ja esimiehellä on työhön ja sen tekoon liittyviä erimielisyyksiä ja esimies alkoi laittamaan ohjeet minulle kirjallisena työpaikan sähköpostiin. Onko tämä työpaikkakiusaamista?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tapa on erittäin fiksu, koska sinulla on selkeät työohjeet.

Minä en pahastuisi.

Vierailija
2/29 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Hän ehkä haluaa vaan varmistaa, että on todisteet, että olet saanut toimintaohjeet. Jos et sitten toimi niin varoitus ja mahd potkut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimies varmistaa vain selustansa. Onko teillä käynyt niin, että olet aikaisemmin vedonnut jossain tilanteessa siihen, että et ole saanut ohjeita johonkin työsuoritukseen ja se on sitten mennyt pieleen tai jäänyt tekemättä?

Ei ole kiusaamista.

Vierailija
4/29 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 jatkaa.

Ja esimiehellähän siis on määräysvalta sinuun. Olkoonkin sitten se sinun tapasi järkevämpi tai ei.

Vierailija
5/29 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on se hyvä puoli, että sinulla on nyt kaikki kirjallisena ja säilyvät todistusaineistona.

Vierailija
6/29 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimies saa järjestellä työt haluamallaan tavalla. Tämä voi olla myös sinun etusi.

Hyvä esimies kertoo, mitä haluaa tehtävän, huono kertoo myös, miten haluaa tehtävän.

Vierailija
7/29 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pomo laittaa erinäisiä infoja whatsappiin. Ei ole vielä tullut kyseistä sovellusta hommattua.

Onko tämä ok?

Vierailija
8/29 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia erimielisyyksiä ja mistä asiasta teillä oli?

Esimies voi ihan hyvin ohjeistaa haluamallaan tavalla, ei siis ole lähelläkään kiusaamista.

Vierailija
9/29 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun meillekin annettaisi kirjallisena työtehtävät/ohjeet. Jos esimies on ollut aamuvuorossa ja itse menee iltaan, niin siinä saattaa tulla suullisesti kunnon litania, että hei voisit tehdä tuon, sitten voisit laittaa nuo tuonne ja nuo tuolta tuonne. Ja varastossa on sellainen ja sellainen mitkä voisi laittaa esille, kun minä en ehtinyt.

Noista sitten muistaa ehkä just ja just jotain ja muuten onkin ihan että niin pitiköhän nämä nyt laittaa tuonne vai tuonne ja mitähän vielä...

Vierailija
10/29 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimies saa järjestellä työt haluamallaan tavalla. Tämä voi olla myös sinun etusi.

Hyvä esimies kertoo, mitä haluaa tehtävän, huono kertoo myös, miten haluaa tehtävän.

Esimieheni teettää minulla turhia asioita. Minun pitäisi kai saada lisää palkkaa jos joudun tekemään toimenkuvastani poikkeavia asioita huonolla palkalla. Sen lisäksi esimieheni määräämä tapa on mielestäni turhaa nipottamista. Vähempikin riittäisi. Hän syytti minua niskuroinnista.

Vierailija
11/29 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä pomo laittaa erinäisiä infoja whatsappiin. Ei ole vielä tullut kyseistä sovellusta hommattua.

Onko tämä ok?

Onko sulla käytössä firman maksama puhelin & liittymä? Jos kyllä, ei ole OK. Jos on omat, sitten on OK, vaikka tuolla vaikeutatkin vaan omaa elämääsi et muiden.

Vierailija
12/29 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain saikkua eikä hän voi pakottaa siten minua tekemään haluamiaan töitä.

Vierailija
13/29 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap saakohta pokut. Jos minun alaiseni alkaisi vänkäämään että annan ”vääriä tehtäviä ja turhia asioita” tehtäväksi niin olisi nopeasti entinen alainen.

En sina edes jaksa varoitusmenettelyä - siinä menee pahimmillaan vuosi pari ennenkuin niitä on tarpeeksi. Helpompaa on antaa potkut ja maksaa se 5-6kkn palkka vahingonkorvauksena. Se menee liiketoiminnan kuluihin poistona. Problem solved.

Ap on taatusti kuntapuolella, vain siellä voi nakella niskojaan esimiehen ohjeille.

Vierailija
14/29 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin työlista ma-su valmiina, jokaiselle työtehtävät päivittäin lueteltuna.

Erittäin hyvä systeemi, helppo tarkistaa, muistinko tehdä kaikki.

Eikä ole mitenkään tiukka aikataulu, hyvin ennättää ne tehdä.

Vierailija
15/29 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi olisi vielä saada ne rautalangasta väännettynä.

Vierailija
16/29 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa, että valmistelee potkuja. Paras nyt noudattaa niitä saamiasi toimeksiantoja.

Vierailija
17/29 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä työpaikkakiusaamista?

Miten tämä nyt voisi millään tavalla olla työpaikkakiusaamista? Tuohan on erittäin hyvä systeemi. Molemmat voivat tarkastaa mitä on sovittu. Ei tarvitse muistella, että kuka sanoi ja mitä. 

Kyllä meilläkin projektissa aina viikkopalaverissa katsotaa mitä pitää tehdä ja kuka on vastuussa hommista. Kaikki tiedot löytyvät järjestelmästä. Mielestäni tämä on hyvä käytäntö.

Vierailija
18/29 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimieheni teettää minulla turhia asioita. Minun pitäisi kai saada lisää palkkaa jos joudun tekemään toimenkuvastani poikkeavia asioita huonolla palkalla. Sen lisäksi esimieheni määräämä tapa on mielestäni turhaa nipottamista. Vähempikin riittäisi. Hän syytti minua niskuroinnista.

WOW. Nyt varovasti. Kuulostaa siltä, että olet aika hankala työntekijä ja esimiehesi valmistautuu tilanteeseen, jossa sinua aletaan irtisanomaan.

Vierailija
19/29 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeästi kiusaamista kun pomo teettää työntekijällä töitä!

Anna mun kaikki kestää.

Vierailija
20/29 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, se joko on vain vastaus sun omiin tekemisiisi tai sitten pomo vain vittuilee sulle. Kaikki tällänen kirjallisena lähettäminen ja lisäohjeiden pyynti mailitse mene usein toimistopolitikoinnin eli vittuilun puolelle.