Rinnekoti-Säätiön toimintakeskus työpaikkana?
Onko jollain täällä kokemusta, millaisia paikkoja Rinnekoti-Säätiön toimintakeskukset ovat työpaikkoina? Työilmapiiri, työtehtävät jne.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Aika hankala kysymys, sillä Rinnekodilla on useita toimipisteitä joissa on vielä monta eri työosastoa.
Haluaisitko tarkentaa?
Ajattelin kysyä kokemuksia, millaisia työpaikkoja ne yleensä ovat. Toki joka toimipiste on erilainen, eikä kokemuksista välttämättä voi tehdä yleistyksiä. Olen pk-seudulta ja vaihtamassa työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Aika hankala kysymys, sillä Rinnekodilla on useita toimipisteitä joissa on vielä monta eri työosastoa.
Haluaisitko tarkentaa?
Rinnekoti-Säätiön kehitysvammaisten työ- ja päivätoimintapaikat siis kiinnostavat.
No jos olet työskennellyt aiemmin jossain muussa kehitysvamma-alan työpaikassa, huomaat pian kuinka paljon haluat pois Rinnekodista.
Vierailija kirjoitti:
No jos olet työskennellyt aiemmin jossain muussa kehitysvamma-alan työpaikassa, huomaat pian kuinka paljon haluat pois Rinnekodista.
En ole ap, mutta minuakin kiinnostaa. Miksi näin?
Hakeako vai eikö kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta minuakin kiinnostaa. Miksi näin?
Itse olen tykännyt olla töissä päivätoiminnassa. Hyvä työporukka ja kivat palvelunkäyttäjät. Töitä on ma-pe 8-16. Palkka voisi olla paljon parempi, mutta sen toki tiesin kun tänne hain töihin.
Vastikään olleet yt neuvottelut ovat vaikuttaneet ilmapiiriin, mutta nyt suunta tuntuu olevan taas parempaan päin.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tykännyt olla töissä päivätoiminnassa. Hyvä työporukka ja kivat palvelunkäyttäjät. Töitä on ma-pe 8-16. Palkka voisi olla paljon parempi, mutta sen toki tiesin kun tänne hain töihin.
Vastikään olleet yt neuvottelut ovat vaikuttaneet ilmapiiriin, mutta nyt suunta tuntuu olevan taas parempaan päin.
Saako udella, paljonko on palkka?
t. 5
Vierailija kirjoitti:
En voi suositella.
Miksi?
Olen huomannut, että paikka hakee jatkuvasti työntekijöitä. Onko vaihtuvuus niin suurta vai mistä johtuu?
Kyllä tämän säätiön arvot ja puheet ulospäin ovat aivan muuta kuin toiminta. Ei ole ihmisillä mitään arvoa, ei työntekijöillä, eikä asiakkailla.
Rinnekodin päivä-ja työtoimintapaikat ovat kuin yö ja päivä. On hyviä ja on huonoja. Ja riippuuhan se itsestäkin mistä tykkää. Muutoksia on paljon ja kehittymisen tahto korkea. Eri asia osaako kukaan johtaa oikeaan suuntaan...
Säätiössä raha ratkaisee. Työ-ja päivätoiminnoissa henkilökuntamitoitus on liian alhainen asiakkaiden tarpeisiin nähden, joten jossain yksiköissä tyydytään perushoitoon ja säilöntään. Ehdottomasti kannattaa kokeilla. Rinnekodissa kannattaa käydä työurallaan kääntymässä, niin oppii arvostamaan tulevia työpaikkojaan, toisten työnantajien palveluksessa.
Rinnekoti on valitettavasti aika mielivaltainen työnantaja. Etenkin viime aikoina ilmapiiri on koventunut. Tehdään muutoksia muutosten takia. Koko ajan supistetaan henkilökuntaa ja lisätään työtehtäviä. Ihmisiä siirrellään ja pompotetaan kuin shakkinappuloita. Hyvinkin kieroutuneita käytäntöjä henkilökunnan suhteen. Työntekijää ei oikeastaan arvosteta ollenkaan. Outoa kun ajattelee, että vaihtuvuus on suuri ja aina työntekijöitä haussa.
Ja jos jostain ongelmia tulee ei apua saa ainakaan tylösuojelusta eikä luottarilta. Sama muija ja ajaa vaan omaa etuaan.
Ehdottomasti suosittelen kokeleimaan, niin on mitä vanhana muistella ja kannattaa suositella kavereille kanssa. Rinnekoti jättää jälkensä työntekijöihinsä. Kun siellä piipahtaa niin ymmärtää, mitä työkseen haluaa tehdä ja miten. On sanonta, että paras oppi tapahtuu kantapään kautta ja Rinnekoti on se kantapää.
Haluaisitko tarkentaa?