Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen jo toisen kerran tämän vuoden puolella flunssassa ja syksylläkin olin kaksi kertaa..

Vierailija
15.02.2018 |

Alkaa todella nolottaa työpaikalla. Kukaan tiimistä ei ole ollut tänä aikana pois töistä.

Työ on sellaista, että muut todellakin tekevät minunkin työt tällä aikaa. Ja kiirettä pitää :(

Niin huono omatunto, vaikka järki sanoo, ettei tälle vain yksinkertaisesti voi mitään tällä hetkellä. Elän ihan terveellisesti, mutta jotain nyt on. Miltei koko ajan olen ollut puolikuntoinen ja joka hemmetin virus iskee.

Tänäänkin olisi ollut erittäin kiireinen päivä ulkomaalaisvieraiden takia. Suunniteltiin etukäteen roolit, että vieraista huolimatta päivä pyörii normaalisti. Nyt sitten yksi puuttuu.

Kuumetta melkein 39 ja ääni poissa, en pystynyt edes ibuproreenin voimalla lähtemään. Yritin kyllä.

Lohduttakaa tai haukkukaa, kumpaakin ota vastaan.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla miehen kanssa sama homma (asutaan Englannissa). Aiemmin homeelle altistuneena, asunnot joissa edes hiukan hometta saa terveyden tasapainon järkkymään. Minun tapauksessani muutto uuteen asuntoon sai sairastelemaan ja nyt viimeisen puoli vuotta on tullut sairasteltua useamman vuoden edestä (,muutetaan pois heti, kun määräaikainen soppari menee umpeen).  Voisiko sinulla olla joku syy siihen että vastustuskykysi on maassa?

Toki, jos olet jatkuvasti sairaslomalla, monissa duuneissa alkavat ihmiset spekuloimaan onko kyse oikeasta sairastelusta vai motivaatiosta. Pidä huoli, että käyt lääkärin vastaanotolla vaikket tarvitsisi sairaslomatodistusta ensinmäisestä päivästä tai kahdesta. 

Vierailija
2/7 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut samaa koko talven, aina kun tuntuu että on viimein parantunut, taas sama tauti päällä. Kuin nykyään jäisi taudit helpommin pyörimään elimistöön, eikä parane kunnolla.

Ajattele ennen kaikkea omaa terveyttäsi ja jaksamistasi, lepää tarpeeksi, ja ihan oikeasti, vaikka kuinka tuntuu, että tarvitaan. Yritä olla stressaamatta. Anna kehon ja mielenkin toipua sairastelusta. Myös stressikin voi sairastuttaa helpommin. Ota aikaa itsellesi.

Voimia ja halauksia, kohta olet taas kunnossa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi hometta, niin luulisi muidenkin oireilevan?

Mitään viitteitä ei ole ollut siihen suuntaan. Tietysti, jos olen joku herkistä herkin tälle asialle. On homekin tullut tietysti mieleen. 

Meillä saa olla kolme päivää pois omalla ilmoituksella. Poissaoloja on nyt syksyltä viisi päivää 3+2 ja tammikuussa 3 putkeen. 

Epäilyttävältä tietysti näyttää. Kertaakaan en ole käynyt lääkärissä. Tavallisia flunssaoireita siis ovat. Ehkä kuvittelen pääni sisässä vain muiden epäilevän. Ovat olleet nähdäkseni ihan myötätuntoisia ja mitään vinoja ilmeitä en ole nähnyt. 

Olen melko uusi, vuoden 2017 aloittanut, että sekin vielä. Alkuvuosi meni terveenä kyllä. 

Vierailija
4/7 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ollut samaa koko talven, aina kun tuntuu että on viimein parantunut, taas sama tauti päällä. Kuin nykyään jäisi taudit helpommin pyörimään elimistöön, eikä parane kunnolla.

Ajattele ennen kaikkea omaa terveyttäsi ja jaksamistasi, lepää tarpeeksi, ja ihan oikeasti, vaikka kuinka tuntuu, että tarvitaan. Yritä olla stressaamatta. Anna kehon ja mielenkin toipua sairastelusta. Myös stressikin voi sairastuttaa helpommin. Ota aikaa itsellesi.

Voimia ja halauksia, kohta olet taas kunnossa!

Kiitos kauniiista sanoista!

-ap

Vierailija
5/7 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu olevan aika paha flunssa liikkeellä.

Minulla kesti yli 2vk, aluksi luulin jo parantuneeni kun 4 kuumepäivän jälkeen säryt helpottivat. Jäljelle jäi vain kuiva yskä.

Sitten meni toiset 4 päivää (ehdin käydä töissä perjantaina ja maanantaina) ja kuume tuli takaisin vieden äänen ja lopulta oli jo rankka keuhkoputkentulehdus joka lähti vasta antibiooteilla pois.

Nyt olen pitkästä aikaa töissä ja olo on sellainen, että tahtoisin kulkea huomaamattomasti. Yli 2vk sairastelu on lopulta aika pitkä :(

Vierailija
6/7 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ole käynyt lääkärissä???

Vierailija
7/7 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi hometta, niin luulisi muidenkin oireilevan?

Mitään viitteitä ei ole ollut siihen suuntaan. Tietysti, jos olen joku herkistä herkin tälle asialle. On homekin tullut tietysti mieleen. 

Meillä saa olla kolme päivää pois omalla ilmoituksella. Poissaoloja on nyt syksyltä viisi päivää 3+2 ja tammikuussa 3 putkeen. 

Olen melko uusi, vuoden 2017 aloittanut, että sekin vielä. Alkuvuosi meni terveenä kyllä. 

Omailmoituskäytäntö vähentää varmasti turhia lääkärissä käyntejä ja säästää aikaa, vaivaa ja rahaa, molemmilta sinulta ja firmalta. Tämän sanottuani, huomasin että poissaolot olivat juuri sen 2-3 päivää minkä saa olla omalla ilmoituksella. Kuitenkin kuten tässä jo muutamat ovatkin kommentoineet, kun sairaus iskee niin pitää yrittää vähentää stressiä ja ottaa se tarvittu aika paranemiseen. :) Eli yrittäisin tukea sinua hakeutumaan sinne lääkäriin jos oireet eivät lähde pois siinä omailmoitusajalla.  Lääkärissä varmasti  osaavat konsultoida sinulle niitä oikeita keinoja kasvattaa vastustuskykyä. Saatttaahan se olla ettei hometta (tai muuta taudinaiheuttajaa) sinun tapauksessasi ole, mutta kannattaa kuitenkin muistaa että jokainen reagoi eritavalla ympäristöön, oli se stressiperäistä tai vain heikentynyt vastustuskyky. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan