Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yhtäkkiä alkanut järkyttävä yö hikoilu

Vierailija
15.02.2018 |

Voiko tämä olla jotain vakavampaa?
Olen ollut nyt pahassa flunssassa ja kuumeessa 2-3 päivää( kolmantena ei luultavasti kuumetta ). Hengitys ajoittain hyvin vaikeaa ja vinkuu tai korisee. Yskiminen sattuu julmetusti ja yskän mukana tulee paksua keltavihreää limaa.
Kuumeessa ihan normaalia että yöllä hikoilee mutta nyt neljäntenäkin yönä olen herännyt 2 tai 3 kertaa ihan läpimärkänä! Ainoa vaate mikä päällä eli paita aivan luttamärkä ja samoin lakanat. Tämä tapahtui viimeyönä 3 kertaa.
Huomiona vielä, en normaalisti ikinä hikoile epänormaalisti.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodet.

Vierailija
2/20 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin siitä näpyttelemästä:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei neljä päivää vielä mitään hälyyttävää ole. 

Varmaan yöllä kuume heittelee ja hikoilet sen laskuvaiheessa. Vai mittaatko jatkuvasti yölläkin kuumetta? Voit nukkua nousuvaiheessa ja heräät hikoiluun. 

En minä tuon takia -- yksi yö hikoilua -- mihinkään päivystykseen lähtisi. 

Vierailija
4/20 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan lämpö heittelee yöllä. Ei muuten huolestuttavaa mutta hengitysvaikeuksien vuoksi kävisin lääkärissä.

Vierailija
5/20 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on loppunut, kun on ollut vähän viileämpää.

Vierailija
6/20 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko tämä olla jotain vakavampaa?

Olen ollut nyt pahassa flunssassa ja kuumeessa 2-3 päivää( kolmantena ei luultavasti kuumetta ). Hengitys ajoittain hyvin vaikeaa ja vinkuu tai korisee. Yskiminen sattuu julmetusti ja yskän mukana tulee paksua keltavihreää limaa.

Kuumeessa ihan normaalia että yöllä hikoilee mutta nyt neljäntenäkin yönä olen herännyt 2 tai 3 kertaa ihan läpimärkänä! Ainoa vaate mikä päällä eli paita aivan luttamärkä ja samoin lakanat. Tämä tapahtui viimeyönä 3 kertaa.

Huomiona vielä, en normaalisti ikinä hikoile epänormaalisti.

Kyseinen hikoilu kertoo maksassa olevasta häiriöstä. Kuume + kyseinen oire puolestaan kertoo mahdollisesta epstein barr tulehduksesta. Hop hop lääkäriin ja labraan. 

Vierailija
7/20 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime keväänä meni viikkoja että heräsin aina yöllä hiestä märkänä. Arvelisin että kyse oli ylikuormituksesta, tuli treenattua silloin aika lailla ja stressiäkin saattoi olla. Meni aikoinaan ohi.

Meneekö jotkut lääkäriin näin pienistä jutuista?

Vierailija
8/20 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 21 niin tuskin vaihdevuodet.

Eikä kyse yhdestä yöstä vaan kolmena tätä ollut. En ole mitannut kuumetta kun mittari rikki.

Vierailija
9/20 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan koko perhe sairastettu influenssaa ja minä ja mieheni ollaan kärsitty just noista yöhikoilukohtauksista, vaikka kuumeilu on jo loppunut. Eiköhän sullakin liity vain tuohon sairastamaasi tautiin, joka saattaa olla influenssa.

Mä heräsin viime yönä siihen, että olin aivan jonkun aineen peitossa ja kesti hetken aikaa tajuta, että hikeähän tämä.

Vierailija
10/20 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nieleminen sattuu ja kurkussa katteita niin voi olla mononukeloosi. Googlaa.

Vierailija
11/20 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä kyse yhdestä yöstä vaan kolmena tätä ollut. En ole mitannut kuumetta kun mittari rikki.

Oletkohan muuttanut liian varhain pois kotoa? Jos tämä asia tuottaa suurtakin huolta. 

Kuumeeseen kuuluu hikoilu laskuvaiheessa. Flunssassa kuume voi olla koko ajan nousussa ja laskussa. 

Eli tässä on 99-prosenttisella varmuudella kyse siitä, että kuumeen laskuvaiheessa hikoilet. Etkö koskaan ennen ole ollut tavallisessa flunssassa? 

Vierailija
12/20 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet siis kipeänä ja flunssassa kuume laskee kun lepää. Pelkkä hikoilu ei ole aihe huoleen, suurempi syy mennä lääkäriin jos hengitys on vaikeaa ja yskiminen sattuu, voi olla keuhkokuume. Hopi hopi lekuriin tarkistamaan keuhkot jos olet jo kolme päivää ollut jo kipeänä.

Vierailija
13/20 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olet siis kipeänä ja flunssassa kuume laskee kun lepää. Pelkkä hikoilu ei ole aihe huoleen, suurempi syy mennä lääkäriin jos hengitys on vaikeaa ja yskiminen sattuu, voi olla keuhkokuume. Hopi hopi lekuriin tarkistamaan keuhkot jos olet jo kolme päivää ollut jo kipeänä.

Nyt on influenssaa liikkeellä. Aikamoista hätävarjelun liioittelua mennä kolmen päivän jälkeen lääkäriin.

Vierailija
14/20 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin?

Mutta yhdestä yöstä epäilet, ettei kuumetta. Hikoilu on täysin normaalia, jos on kuumetta ja se vähänkin laskee. 

Vierailija
15/20 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssa?

Vierailija
16/20 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on influenssaa liikkeellä. Aikamoista hätävarjelun liioittelua mennä kolmen päivän jälkeen lääkäriin.

Ap sanoi että hengitys vinkuu ja korisee, SE ei ole hätävarjelun liioittelua käydä tarkistuttamassa keuhkot sillä ei influenssassa tai flunssassa hengitys vingu. Lisäksi jos yskiminen sattuu voi se johtua myös muustakin kuin että on yskinyt paljon ja lihakset on kipeänä.

Vierailija
17/20 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipeänä voi myös hikoilla vaikka kovaa kuumetta ei olisikaan. Kun elimistö ei ole vielä terve, ruumiinlämmön lasku esim 37,3 takaisin normilukemiin takaisin voi aiheuttaa hikoilun. Kannattaisi hankkia kuumemittari kun tervehdyt, hyödyllinen kapine.

Vierailija
18/20 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumeen laskiessa käy just noin, hikoilet. Henkeä ahdistaa ja yskä - lääkäriin. Hengenahdistus voi kertoa keuhkokuumeesta ja siihen on hyvät antibiootit.

Vierailija
19/20 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta nostan koska kärsin samasta vaivasta YLI 2 KUUKAUTTA, enkä todellakaan ole vaihdevuosi-ikäinen. Pelkäsin jo tosissaan, että sairastan jotain syöpää tms. kun heräilin yöpaita, liinavaatteet, petivaatteet aivan likomärkänä, siten että joutui yöllä heräilemään ja vaihtamaan niitä. Päivisin puhti täysin poissa. Imusolmukkeet todella turvoksissa.

Syyksi paljastui lopulta mononukleoosi. Kannattaa pyytää lääkäriä ottamaan EBV-verikokeet, koska mononukleoosin pikatesti ei ole aina luotettava. Lääkärihän ei taudille mitään voi, mutta ainakin saa mielenrauhan kun tietää mikä pielessä. Ja toipumisessa kestää myös pitkään- voi olla puolikuntoinen kuukausia aikuisiällä sairastetun mononukleoosin jälkeen.

Vierailija
20/20 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yölliset rytmihäiriöt