Viileäsävyiset meikkivoiteet aina liian punapohjaisia
Mulla on siis viileä ihon pohjasävy.
Viileät meikkivoiteet tekee naamastani vielä punaisemman!!
Ostin Lumenen jonkun Natural Glow Heleyttävä Meikkivoide sävyssä 0,5 light. Oon myös todella vaalea siis. Ranteen sisäpuolella sävy oli hyvä, mutta kasvoni ovat meikillä nyt todella punaiset.
Huoh.
Neutraalit ja lämpimät ovat sit liian oransseja.
Saa vinkata hyvää neutraalia meikkivoidetta, joka on kuulas ja sisältää jonkin spf-suojan (joo tiiän ei oo aurinkovoiteen veroinen, mut parempi kuin ei mikään.)
Kommentit (14)
Kun laitat punasta punasen päälle niin tulos on juuri tuo. Kokeilepa neutraalia sävyä niin voit yllättyä...
Itse sekoitan Shiseidon yhdestä meikkivoiteesta vaaleinta neutraalia ja sitten liian tummaa neutraalia sävyä. Olen myös hyvin vaalea (esim. hiihtäjä Iivo Niskanen) vaikka rusketun kyllä, sekoittamalla kahdesta eri sävystä saa aina täydellisen sävyn.
Ei sitä meikkivoidetta edes kuulu ranteeseen testata.
Minusta Lumenen CC-voide on hyvin neutraalin sävyinen. Olen tainnut käyttää light-sävyä.
Tarvitset neutraalin, siis oikeasti neutraalin sävyn! Vaikea usein löytää jopa kalliimmilta merkeiltä joten myös mun taktiikka on sekoittaa kahdesta eri putelista
Mulla on meikkivoiteissa se ongelma, että niissä on jotenkin liikaa väriä. Aina on joko liian oranssi tai punainen,vaikka kuinka yrittää ostaa neutraalia sävyä. Pieneen kohtaan testatessa näyttää ihan hyvältä, mutta koko kasvoissa on jotenkin liian voimakas.
Mihin sitä meikkivoidetta kuuluu sitten testata? Itse en ole käyttänyt ihomeikkejä, mutta nyt olen miettinyt jos alkaisin käyttämään välillä joidenkin asujen kanssa meikkivoidetta, jos siis löydän hyvän meikkivoiteen joka näyttää luonnolliselta (inhoan sellaista meikatun näköistä lookia ja nukkemaista ihoa/naamaa, eli pitäisi olla ELÄVÄN näköinen naama kuitenkin vaikka voisikin hieman peittää joitain satunnaisia näppyjä tai arpia).
Kävin katselemassa eri meikkivoiteita, ja ainakin Stockalla ja Kicksissä oli ihan hyviä valikoimia erilaisia, mutta vain joissain spf. Toi ois hyvä jos ois aurinkosuoja samassa, kun itse en ainakaan koskaan jaksa tai edes muista laittaa aurinkovoidetta ellen sitten rannalle mene. Jotenkin ne on ärsyttäviä ja rumia iholla. Samoin kyllä suurin osa meikkivoiteista, mutta jos löytyisi joku hyvä niin voisin käyttää. Joissain näkemissäni oli tosiaan spf 50, ja oli neutraalia sävyä, viileää sävyä ja lämmintä sävyä. Hirveästi eri sävyjä, mutta mistä niistä tietää mikä ois just se täydellinen, kannattaa varmaan testata suoraan kasvoille pieni läntti?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on meikkivoiteissa se ongelma, että niissä on jotenkin liikaa väriä. Aina on joko liian oranssi tai punainen,vaikka kuinka yrittää ostaa neutraalia sävyä. Pieneen kohtaan testatessa näyttää ihan hyvältä, mutta koko kasvoissa on jotenkin liian voimakas.
Minä sekoitan meikin kosteusvoiteeseen kämmenselällä.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan Shiseidolta tai joltain korealaiselta merkiltä löytäisit myös sopivan. Tosin monesti silti joutuu sekoittamaan tosiaan kahdesta sävystä, ellet ole aivan supervaalea.
Vierailija kirjoitti:
Minusta Lumenen CC-voide on hyvin neutraalin sävyinen. Olen tainnut käyttää light-sävyä.
Tää on tosi hyvä. Itse vaalea- ja viileäihoisena käytän just tota light-sävyä. Ei punerra eikä kellerrä.
Vierailija kirjoitti:
Kun laitat punasta punasen päälle niin tulos on juuri tuo. Kokeilepa neutraalia sävyä niin voit yllättyä...
En meinaa löytää tarpeeksi vaaleaa neutraalia. Kaikki vaaleimmat sävyt ovat viileitä.
MAC:lla on mun mielestä hyvät viileät sävyt. Siellä on siis NW- ja NC-koodila ne sävyt.
NW-koodilla löytyy ne punapohjaisemmat sävyt, jotka on kuitenkin hyvin neutraaleja, NC-koodilla taas on keltaisemmat sävyt.
Itselle täydellinen sävy on NW20 ja se on kuulemma Suomessa eniten myyty sävy MAC:lla.
🇺🇦🇮🇱
Käytä meikkivoiteen alla punaisen värin neutraloijaa.