No jo oli syy poistaa kaveri Facebookissa :D
Vaikka mulla saattaa olla joitakin poliittisia ja maahanmuuttoon liittyviä mielipiteitä, en ole ikinä niitä julkisesti tuonut esille enkä ottanut kantaa suuntaan enkä toiseen somessa koska en jaksa kenenkään kanssa alkaa netissä vääntämän ja maahanmuuttoaihe tuntuu olevan niin älyttömän räjähdysherkkä. Enkä enää ihmettele miksi.. Kävi niin, että olin laittanut faceen kuvan lapsistani arkitouhuissa, kuvan alle oli sitten muiden kommenttien joukkoon yksi sukulaiseni heittänyt myös rasistisensuuntaisen kommentin liittyen kuvassa näkyvään kirjaan. Asian seuraavana päivänä huomattuani poistin koko kuvan aika pian, mihinkään mitään kommentoimatta, kun ajattelin en viitsi niin kärkeviä kannanottoja jättää seinälleni. Mutta eikö siinä vaiheessa yksi, ilmeisen toista ääripäätä edustava ihminen, jonka kanssa olen aina tullut ihan hyvin toimeen, jo ollut poistanut minut kavereistaan ilmeisesti SEN perusteella, että tämä hänelle täysin tuntematon face-kaverini oli neutraaliin kuvaani kommentoinut häntä ärsyttävällä tavalla. Sinänsä sama kun en ko. henkilön kanssa enää nykyään ole ollut tekemisissä, mutta jos reaktiot on näin kärkkäitä, niin en ihmettele että maahanmuuttokeskustelut hetkessä kärjistyvät kahden ääripään sekoiluiksi ja aiheesta tuskin ikinä päästään keskustelemaan järkevästi ja rauhallisesti.
Kommentit (17)
No jo oli outo poisto! Ja sanotaan vielä, että itse olen vihervasemmistoa, enkä todellakaan tuolla perusteella ketään kaverilistalta poistaisi.
Miten edes saman tien huomasit, että sinut on poistettu?
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin huomaan, koska kavereita on niin vähän ja muistan montako niitä on.
Sangen ikävää. Mitenköhän pääset tästä menetyksestä yli? Voimia sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin huomaan, koska kavereita on niin vähän ja muistan montako niitä on.
Tarkastatko siis joka päivä kaverimäärän? 😮
Miksi poistit täysin neutraalin kuvan etkä ainoastaan sitä rasistista kommenttia?
Mutta juu, en ymmärrä miksi tuon takia facesta kaverin poistaa. Itse olen vihervassari ja Facebookissa on kavereina maahanmuuttokriittisiä eikä kellään ole ollut ongelmia asian kanssa.
Mistä tiesit että juuri tämä oli syy kaverilistalta poistoon?
Siis häh? Ei siitä poistamisesta tule ilmoitusta, eli mistä huomasit?
Tasan 60 kaveria ollut jo pitkän aikaa niin pistäähän se heti silmään kun onkin yksi vähemmän. Ja en toki voi satavarmasti tietää onko tuo juttu poiston syy, mutta todennäköisesti, kun sattui saman vuorokauden sisään ja ko. henkilön vahvat suhtautumiset noihin asioihin on tiedossa.
Ap
gouza kirjoitti:
Tasan 60 kaveria ollut jo pitkän aikaa niin pistäähän se heti silmään kun onkin yksi vähemmän. Ja en toki voi satavarmasti tietää onko tuo juttu poiston syy, mutta todennäköisesti, kun sattui saman vuorokauden sisään ja ko. henkilön vahvat suhtautumiset noihin asioihin on tiedossa.
Ap
Sanoit, että ette ole enää tekemisissä muutenkaan, ehkä hän siivosi kaverilistaansa? Tai ei jaksa lapsikuvia seinällään. Kaukaa haetulta tuntuu tuo keksimäsi syy.
sun oikea luontosi oli paljastunut. Pihalle vaan sellainen "kaveri".
No mikä kirja se oli? Multa löytyy Mein Kampf, Satanic Bible ja musta raamattu, eikä mikään ole aiheuttanut mitään kummempia reaktioita. Kannattaa lukea nuo, niin tietää mitä ne ovat (hysteeristä vouhotusta, lapsellista jankutusta ja naiiveja satuja).
Et voi todella tietää miksi toinen on sinut poistanut ellet kysy häneltä itseltään. Turhaa on spekuloida erilaisia vaihtoehtoja ja lietsoa omia kuvitelmiaan..
Vierailija kirjoitti:
Et voi todella tietää miksi toinen on sinut poistanut ellet kysy häneltä itseltään. Turhaa on spekuloida erilaisia vaihtoehtoja ja lietsoa omia kuvitelmiaan..
Ehkä hänen tapansa muodostaa mielipiteitä on juuri tuo? Myös muissa asioissa.
Mä voisin poistaa, jos kokisin kommentin hyvin henkilökohtaisena ja ajattelisin kaverin jakavan postaajan kanssa saman ajatusmaailman.
Tuttu juttu!