Lahjaksi saatu arpa ja voitto - miten toimisit?
Ihan mielenkiinnosta kysyn, miten toimisit jos saisit lahjaksi arvan, jolla voittaisit huomattavan summan rahaa, esim vaikka 100000€? Kertoisitko lahjan lahjoittajalle voitosta tai antaisitko hänelle esim. osan voittorahoista? Kuinka suuren summan? Ja vaikuttaisiko pätökseesi jos lahjan antaja olisi
A) oma mummo
B) läheinen ystävä
C) anoppi
D) työkaveri
E) omat vanhemmat
Kommentit (7)
Kertoisin, ja antaisin osuuden 😊 Työkaverille ehkä 2tuhatta, noille läheisimmilleni verottajan rajoissa 4999e
Vierailija kirjoitti:
En kertoisi. Ihmiset on kateellisia. Rahat kuitenkin käyttäisin läheisteni hyväksi.
Miten niin kateellisia? Ainakin mulle on ainakin aivan se ja sama ajatko sä Porchella vai et
Noista vaihtoehdoista minulla on vain oma äiti ja anoppi jäljellä. Lahjaveroahan siitä joutuu maksamaan, jos antaa liikaa. Maksaisin äidin autolainan pois, anopille maksaisin uudet lattiat hänen asuntoonsa. Ne on sellasia asioita mitä tarvitsevat. Loput tuhlaisin mieheni kanssa ihan mihin halutaan. Ei rahasta kannata pitää meteliä, ongelmia tulee.
Kai sitä kaverin kanssa saa ostaa arvan kimppaan, jos haluaa voiton laittaa puoliksi, tekee vain sopimuksen niin ei tarvitse lahjaveroja maksaa.
A) oma mummo
kertoisin ja tarjosin apuasi ihan millä summalla halusisi
B) läheinen ystävä
kertoisin ja antaisin osan, ehkä muutaman tonnin
C) anoppi
en kertoisi enkä antaisi mitään
D) työkaveri
Ostaisin sille arvan 😂
E) omat vanhemmat
Kustantaisin rempan lapsuudenkotiini
Antaisin varmaan 5-10tuhatta. Ilman sitä arpaa ei minulla olisi niitä rahoja, joten helposti voisi antaa tuon.
En kertoisi. Ihmiset on kateellisia. Rahat kuitenkin käyttäisin läheisteni hyväksi.