Teen lapseni koulukiusaajista kesällä lastensuojeluilmoituksen
Koulu ei saa mitään aikaiseksi, joten kesäloman alettua teen kolmesta oppilaasta lasun.
Kommentit (10)
Miksi sä kesään sen kanssa odotat?
Onko ne vai sinun lapsesi vaarassa?
Miksi odottaa kesään? Lasu nyt ja jos ei koulu ole puuttunut asiaan niin kuin kuuluu niin aluehallintovirastolle asiasta kantelu.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä kesään sen kanssa odotat?
Tätä minäkin ihmettelen.
Eipä siitäkään aina ole vastaavaa hyötyä. Aikoinaan lapseni koki yläasteikäisenä rajua kiusaamista ja kaikki keinot yritettiin, tuloksetta. Kiusaaminen jatkui koko yläasteajan ja lapseni koulumatkatkin olivat yhtä tuskaa + välitunnit. Lisäksi kiusaajat jollain konstilla olivat niin hyviä suustaan että käänsivät tilanteen AINA jollain tavalla lapseni syyksi. Ja kun lapseni yritti puolustautua jotenkin, niin joka kerta kiusaajat saivat sitten hänet näyttämään pahikselta. Ja kun tein lasun, hekin tekivät.
Kierre oli hirveä, niin hirveä että sattuu jopa kirjoittaa siitä. Otin yhteyttä kaikkiin mahdollisiin tahoihin, mutta aina kiusaajat tekivät itsestään uhrin ja lapseni tahdonvoimalla kävi yläasteen loppuun hyvin arvosanoin. Koimme aivan sanoinkuvaamattoman suurta vääryyttä ja taistelimme tuulimyllyjä vastaan. Ja tosiaankin tiedän miten asiat ovat, sillä eräs kiusaajista uhkaili jopa minua ja koko perhettä. Toivon todella paljon että kiusaamisjuttuihin puututtaisiin entistä tiukemmin ja kaikkia osapuolia kuunneltaisiin, ei vain sitä joka osaa parhaiten selittää, näytellä ja puolustella itseään. Tuolloin ajattelin että lähden mukaan johonkin kiusaamisvastaiseen juttuun, mutta mikä se olisi, en tiedä.
Tiedän että joku teistä tylyttää minua jotenkin tästä kirjoituksesta, mutta kirjoitan vain tämän tähän enkä käy lukemassa tätä ketjua sen jälkeen, tylytykset sattuvat liikaa.
Sympatiat sulle, kutonen!
Mä vihaan yli kaiken niitä ihmisiä, joilla on röyhkeä asenne ja "valta" muiden yli. Sivusta on helppo huudella, mutta oisin teitä uhkailleelle pennulle sanonut, että sitä peliä voi kaksikin pelata.
Toivottavasti lapsesi pääsi muualle jatko-opintoihin ja sai apua trauman purkuun.
T:itse yläasteella "vain" syrjitty
Lasu ilmoitus tehdään lapsesta, josta on huoli ja joka jotenkin kärsii jostain. Eli sinun täytyy tehdä ilmoitus kiusatusta lapsesta ja juuri silloin kun huoli on.
Aallonmurtajat sarjassa hoidettiin hyvin koulukiusaamis tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Eipä siitäkään aina ole vastaavaa hyötyä. Aikoinaan lapseni koki yläasteikäisenä rajua kiusaamista ja kaikki keinot yritettiin, tuloksetta. Kiusaaminen jatkui koko yläasteajan ja lapseni koulumatkatkin olivat yhtä tuskaa + välitunnit. Lisäksi kiusaajat jollain konstilla olivat niin hyviä suustaan että käänsivät tilanteen AINA jollain tavalla lapseni syyksi. Ja kun lapseni yritti puolustautua jotenkin, niin joka kerta kiusaajat saivat sitten hänet näyttämään pahikselta. Ja kun tein lasun, hekin tekivät.
Kierre oli hirveä, niin hirveä että sattuu jopa kirjoittaa siitä. Otin yhteyttä kaikkiin mahdollisiin tahoihin, mutta aina kiusaajat tekivät itsestään uhrin ja lapseni tahdonvoimalla kävi yläasteen loppuun hyvin arvosanoin. Koimme aivan sanoinkuvaamattoman suurta vääryyttä ja taistelimme tuulimyllyjä vastaan. Ja tosiaankin tiedän miten asiat ovat, sillä eräs kiusaajista uhkaili jopa minua ja koko perhettä. Toivon todella paljon että kiusaamisjuttuihin puututtaisiin entistä tiukemmin ja kaikkia osapuolia kuunneltaisiin, ei vain sitä joka osaa parhaiten selittää, näytellä ja puolustella itseään. Tuolloin ajattelin että lähden mukaan johonkin kiusaamisvastaiseen juttuun, mutta mikä se olisi, en tiedä.
Tiedän että joku teistä tylyttää minua jotenkin tästä kirjoituksesta, mutta kirjoitan vain tämän tähän enkä käy lukemassa tätä ketjua sen jälkeen, tylytykset sattuvat liikaa.
Kiusaaminen ja kiusaajat on helvetistä.
Tässä toteutuu Suomen malli eli syyllisiä ja rikollisia hellitään, uhrit jätetään kärsimään, vaihtamaan koulua, nuolemaan haavoja jopa loppuiäkseen. Pääasia että kiusaajaa ymmärretään. Tästä johtuu, ettei kiusaamista saada loppumaan. Käytössä ei ole oikeasti järeitä keinoja.
Tsemppiä kiusatuille! Tälle on vain pakko saada loppu. Keinot löytyy, jos on tahtoa.
Muista tehdä. Uskallan sanoa näin, koska minun lapseni se ei varmasti ole.