Millainen ihminen rakastuu toiseen vaikka on naimisissa?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sitä ihastua tai rakastua voi kuka vaan. Teot on sitten eri asia. Se, minkä arvon antaa omille lupauksilleen ja sitoumuksilleen. Rakentaako elämänsä tunteiden vuoristoradan vai pysyvämpien arvojen varaan.
Juuri näin!
Jokainen, joka ei elä täysin umpiossa, varmasti ihastuu useampiinkin kanssaihmisiin pitkän, toimivan ja onnelisenkin, avioliiton aikana. Mutta pointti on siinä, että nämä ihastumisentunteet pitää vain omana tietonaan (ei siis ilmaise niitä ihastuksen kohteelle) eikä lähde toimimaan niiden viemänä.
Pettäminen ja omasta mielestäni myös jättäminen siitä syystä, että sattui vaan ihastumaan toiseen, on itsekkyyttä ja moraalittomuutta.
Ihastumisia tulee ja menee, onhan maailma täynnä eri tavoin puoleensavetäviä ihmisiä ja niitä, joiden kanssa tuntee synkkaavan aivan erityisesti. Tämä on täysin ok, kunhan sen ei anna johtaa mihinkään.
Hyi kamala, jos olisi exän kanssa pitänyt loppuelämä viettää. Ahdistava, kylmä suhde. Laskujen maksajaksi kelpasin, en kainaloon.
Helppo tuomita toiset, kun ei tiedä mitä toisen elämä on.
Ihminen joka ei enää rakasta puolisoaan eikä puoliso häntä. Ollaan yhdessä esim lasten ja isojen lainojen takia. En usko että kukaan rakastuu toiseen vahingossa vaan tällainen ihminen alitajuisesti ainakin etsii rakkautta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ollut parisuhteessani ongelmia, mutta rakastuin kuitenkin erääseen mieheen. Taistelin tunteen kanssa ja annoin sen hiipua, aika teki tehtävänsä ja pahin kärki rakastumisesta taittui. Toki ajattelen häntä yhä.
Koetko sä rakastavasi omaa miestäsi? Onko teidän suhteessanne isompia ongelmia, vai onko se perusteiltaan hyvä?
Vierailija kirjoitti:
Varmaan sellainen joka ei rakasta puolisoaan. En usko että on mahdollista rakastaa romanttisessa mielessä enempää kuin yhtä kerrallaan.
Nyt oli jo pakko kommentoida tätä. Osui ja upposi. Kyllä voi rakastaa kahta! Asiasta jo vuosia ja vieläkin osuu tunteisiin asti. Eli olin/olen naimisissa. Avioliittomme on muotoutunut niin että kuvailisin miestäni parhaaksi ystäväksi,todella rakkaaksi kiintymyksen tasolla. Mutta yhteinen tekeminen ja romanssi puuttuu hyvin pitkälti. Saunaan valitsen kaveriksi enemmin lasin viiniä ja musiikin 🤔 Tapasin ihmisen kenet olin tuntenut jo aijemmin ja tapasimme eri syiden takia vähällä ajalla monesti. Rakastuminen tapahtui kyllä aivan varkain, eikä ollut yksipuolista.Ja minä kilttinä (lue aivopestynä) laitoin pisteen tälle kaikelle ja valitsen koulutetusti avioliiton. Ja vieläkin monen vuoden päästä valinta sattuu ja sanaakaan en ole tänä aikana toisen kanssa vaihtanut. Ja kaiken olen miehelleni kertonut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ollut parisuhteessani ongelmia, mutta rakastuin kuitenkin erääseen mieheen. Taistelin tunteen kanssa ja annoin sen hiipua, aika teki tehtävänsä ja pahin kärki rakastumisesta taittui. Toki ajattelen häntä yhä.
Koetko sä rakastavasi omaa miestäsi? Onko teidän suhteessanne isompia ongelmia, vai onko se perusteiltaan hyvä?
Rakastan omaa miestäni hurjan paljon, ei meillä ollut mitään ongelmia, eikä ole vieläkään. Perusteet ok, mutta siltikin rakastuin toiseenkin mieheen. Tunne oli HIRVEÄ, kun rakastin kahta miestä. Kun olisin vain saanut heidät kummatkin! Tuumailin tilannetta. Tämän toisen kanssa elämä ei olisi voinut millään toimia, ei sitten millään. Annoin tosiaan tunteen hiipua, ei mitään yhteyttä toiseen mieheen enää, ei vastauksia hänen viesteihinsä, ei mitään (tietenkin selitin kaiken hänelle ja että ei meistä millään voisi tulla mitään). Pakkotilanne, sillä oman miehen kanssa kaikki tosiaan hyvin ja hänkin tahollaan naimisissa ja perheellinen. Kaksi perhettä olisi siis tuhoutunut meidän vuoksemme, eikä mitään takeita mistään olisi ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan sellainen joka ei rakasta puolisoaan. En usko että on mahdollista rakastaa romanttisessa mielessä enempää kuin yhtä kerrallaan.
Nyt oli jo pakko kommentoida tätä. Osui ja upposi. Kyllä voi rakastaa kahta! Asiasta jo vuosia ja vieläkin osuu tunteisiin asti. Eli olin/olen naimisissa. Avioliittomme on muotoutunut niin että kuvailisin miestäni parhaaksi ystäväksi,todella rakkaaksi kiintymyksen tasolla. Mutta yhteinen tekeminen ja romanssi puuttuu hyvin pitkälti. Saunaan valitsen kaveriksi enemmin lasin viiniä ja musiikin 🤔 Tapasin ihmisen kenet olin tuntenut jo aijemmin ja tapasimme eri syiden takia vähällä ajalla monesti. Rakastuminen tapahtui kyllä aivan varkain, eikä ollut yksipuolista.Ja minä kilttinä (lue aivopestynä) laitoin pisteen tälle kaikelle ja valitsen koulutetusti avioliiton. Ja vieläkin monen vuoden päästä valinta sattuu ja sanaakaan en ole tänä aikana toisen kanssa vaihtanut. Ja kaiken olen miehelleni kertonut.
Näin juuri!
nro 21 + 26
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin kommentillani nimenomaan romanttista rakkautta. Sitä että ajattelet/haluat/kaipaat toista lähelle. Ilmeisesti sinun kohdalla ei ollut näin vaan rakkaus oli enemmän ystävyyspohjaista.