Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko lihavilla helpommat synnytykset kuin pienillä ja laihoilla naisilla?

Vierailija
17.04.2006 |

Jostain syystä mulla on se mielikuva, että läskit vain pullauttaa niitä vauvoja ilman sen kummempia tuskia.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ilman kivunlievitystä.

Vierailija
2/14 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en revennyt tms. :)

Eli mielikuvasi on väärässä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yks toisensa jälkeen kiireelliseen sektioon, kun synnytys on pitkittynyt, eikä vauvaa ole saatu ulos.

Vierailija
4/14 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lihava sektioäiti on koko henkilökunnalle aina melkoinen koitos.

T. läski sh

Vierailija
5/14 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lantion luiden asennolla on merkitystä synnytyksen helppoudelle, mutta siis lantion luilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, kuinka paljon läskiä siinä pinnalla on. Sillä sen sijaan on merkitystä, kuinka joustava kudostyyppi naisella on, ja missä kunnossa lihakset ovat.

Vierailija
6/14 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja synnytykset menneet ihan hyvin!!

eka kesti vajaa 6 h, ponnistusvaihe 15min...

kipulääkkeenä ilokaasu ja aquarakkulat.

toinen kesti vajaa 2 h, ponnistusvaihe muutaman minuutin...

mitään kivunlievitystä en kerinnyt saamaan.

siis hyvin meni molemmat!!!

Vierailija
7/14 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

näillä" läskeillä" on usein melko paljon pehmytosa vastusta, joutuu joskus leikkaamaan tai ottaa enemmän aikaa. Joka tapauksessa lihava synnyttäjä on aina karseeta hoitohenkilökunnalle.

Vierailija
8/14 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalipainoinen, säännöllistä elämää viettävä nainen, joka harrastaa liikuntaa vähän tai jonkin verran, on synnyttänyt nopeammin ja pitänyt synnytystään helppona verrattuna trimmattuihin hoikkiin naisiin, jotka harrastavat rankkaa liikuntaa päivittäin useampia tunteja (väh. 1,5 tuntia per päivä, joskus jopa 4) eläen tiukasti suunniteltua elämää, pitäen kropastaan hyvin huolta. He ovat kokeneet synnytyksen vaikeana, osalla imukuppisynnytyksiä, osalla jouduttu keisarinleikkaukseen pitkittyneen synnytyksen vuoksi ja osalla suuria repeytymiä synnytyksen jälkeen.

Liekö siis liika treenaaminen pahasta, lihakset ei jousta?

Vierailija
9/14 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kyllä hyvä fyysinen kunto varmasti on etu synnytyksessä ja siitä toipumisessa.

Itse olen hoikka, mutta en harrasta liikuntaa. Synnytys oli rankka johtuen lapsen hankalasta asennosta synnytyskanavassa.

Vierailija:

Liekö siis liika treenaaminen pahasta, lihakset ei jousta?

Vierailija
10/14 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri kyseli, että mitä ihmettä harrastan kun vatsalihakset eivät antaneet myöden ja olivat todella verevät. Jos lihakset eivät ole niin hyvässä kunnossa, ainakin sektio on kuulemma helpompi tehdä.

Olen kuullut myös, että treenatut vatsalihakset pidentävät avautumisvaihetta, koska eivät jousta. Synnyttäjä saattaa tietämättään hidastaa synnytystä kun jännittämällä vatsalihaksia taistelee avautumista vastaan. Tämä ei ole lääkäriltä kuultua.

Vierailija
11/14 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

näillä" läskeillä" on usein melko paljon pehmytosa vastusta, joutuu joskus leikkaamaan tai ottaa enemmän aikaa. Joka tapauksessa lihava synnyttäjä on aina karseeta hoitohenkilökunnalle.

Yleiskuntoni on hyvä, koska olen harrastanut koko elämäni kuntoliikuntaa - vielä lihottuanikin. Myös raskauksieni aikana olen tehnyt loppuun asti pitkiä kävely- ja pyöräilylenkkejä. Olenkin saanut kehuja hyvästä ponnistamisesta, vaikka ensimmäisessä synnytyksessäni jouduin ponnistamaan lähes ilman supistuksia, omin voimin. Eipä se ulkonäkö aina kerro, millainen synnyttäjä on. Tietysti, jos henkilö on koko elämänsä vain maannut sohvalla ja syönyt suklaata, kunto on varmasti heikohko ;) mutta ylipainoa voi olla muutenkin.

Vierailija
12/14 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitetaanko tällä sitten mallin vartaloa vai mitä?

Itselläni on tällainen " ihanteellinen" kroppa ja luusto. Lantioni on myös lääkäreiden mukaan tilava, jopa siten, että mahdollistaa lapsen virhetarjonnan: lapsi siis mahtuu vähän turhaankin liikuttelemaan päätään. Virhetarjonnasta johtuen synnytys pysähtyi (eikä se kyllä koskaan itsekseen alkanutkaan).

joka tapauksessa lähtökohdiltani olen alipainoinen ja raskausaikana kiloja tulee siten enemmän kuin keskimäärin, eli lähtökohtiin katsottuna olenkin yhtäkkiä läski (bmi pysyy silti normaalin puolella).. Sukulaiset ovatkin tulkinneet kiloni ongelmaksi synnytykselle, koskaan vaivautumatta kysymään, miten itse synnytys meni tai miksi.

En tunne lähipiiristäni yhtäkkiseltään yhtään " helppoa" synnytystä eivätkä synnyttäjät ole ainakaan olleet läskejä. Kaikki ovat kestoltaan yli 12h, puolet käynnistettyjä ja sittemmin sektioituja (käynnistyskin kohottaa komplikaatioiden todennäköisyyttä, kuten joku ehkä jo tietääkin).

Vierailija
13/14 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylety ympäri ja lihavien reisien välistä hankala nähdä tilannetta jne.

Tottakai myös iso riski ylipaino muutenkin kaikissa sairaala-tilanteissa.

Vierailija
14/14 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoikka, lenkkeilen, käyn salilla n. 5-6 kertaa viikossa. Synnytykset ovat sujuneet nopeasti ilman kivunlievityksiä ja olen palautunut nopeasti synnytyksistä.