Miksi monet pehmeitä arvoja kannattavat ihmiset ovat niin epäkohteliaita?
On olemassa suuri joukko ihmisiä, jotka kannattavat humaaneja arvoja, kannattavat esim eläinoikeuksia, puhuvat rauhan puolesta ja vastustavat monenlaista syrjintää.
Ei aina, mutta hyvin usein, nämä ihmiset ovat välinpitämättömiä tai jopa töykeitä muita ihmisiä kohtaan. Heidän seurassaan monet tuntevat olonsa ei-toivotuksi. Miten nämä töykeät humanistit luulevat, että heidän sanomansa menisi perille, kun heidän olemuksensa ei heijasta inhimillisyyttä lainkaan?
Tuntuu, että he vaativat maailmalta välittämistä ja rakkautta, mutta eivät itse ole valmiita sitä antamaan. Eikö ihmiset ikinä oivalla sitä, että oma olemus kertoo enemmän kuin yksikään saarna?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Sana kirjoitti:
Olen huomannut samaa. Arvoiltaan konsevatiiviset tapaavat usein olla kohteliaampia ja lähtökohtaisesti ystävällisempiä tuntemattomalle kuin "pehmeiden arvojen kannattajat" kuten ap. ilmaisi.
Ei se tietenkään aina noin ole, mutta huomattavan usein. Mistä mahtaa johtua?
vau, se että mä oon mielisairas sen takia että tykkään miehistä ja naisista ja sietäisin tulla raiskatuks koska mun mielestä ihmisiä pitäis auttaa jos pystytään kuulostaa kyl paljon kivemmalta kun sen sanoo lempeällä äänensävyllä joo :) ihan sama mitä ihmiset sulle sanoo jos ne oikeesti vaa haluu sun kuolevan ja palavan "helvetin" liekeissä.
En tiedä, millaisia ihmisiä olet tavannut, mutta tietenkään tuollainen ei ole hyväksyttävää käyttäytymistä, mitä kuvailit (raiskatuksi joutumisen toivominen yms.). Ihmisiä tulee myös auttaa mahdollisuuksien mukaan.
Uskon että kaikki ihmiset ovat ansainneet kadotustuomion tekojensa perusteella, mutta että Jumala tarjoaa pelastusta kaikille ihmisille.
Koska niillä humaaneilla ihmisillä on itsellään niin pahoja ongelmia. He eivät osaa olla sovussa itsensä kanssa, ja siksi heidän täytyy tehdä itsensä tarpeellisiksi kailottamalla koko maailmalle kuinka he kannattavat kaikkea hyvää ja vastustavat pahaa.
Kokoomuksen äänestäjä
Helsingissä humanistiset järjestöt ovat jotain niin vastanmielisiä ja feikkejä. Kauheasti kiusaamista ja ulkopuolelle jättämistä.
Vierailija kirjoitti:
Koska he ovat empaattisia, niin he kokevat että heidän empaattisuuttaan käytetään hyväksi. Tylyydellä he laittavat stopin muiden harjoittamalle hyväksikäytölle. Jos ei olisi tyly niin pahaa oloa tuova kitinä ja säälin kerjääminen jatkuisi pidempään, kun eihän empaattinenkaan voi jokaiseen hyvään asiaan revetä.
Oikeastaan puhun vain itseni puolesta että miksi itse olen tylyn looginen.
En ole tavannut koskaan loogista puna-viher-humanistia, kaiken maailman ideologian jauhajia kyllä mahtuu 72 tusinaan.
Jaksaa silti aina jotenkin yllättää.
En edes ole erityisen konservatiivinen. Eikä aloitukseni ollut puolustuspuheenvuoro konservatiivisuuden puolesta. Toin vain esille havaitsemani asian, joka häiritsee minua aika lailla. Esim Orwell, joka oli sosialisti, kritisoi voimakkaasti monia sosialisteja. Pidän tuollaisesta rehellisyydestä.
Ap