Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saatko itse (+ puolisosi) laitettua lapsellesi synttärit ja muut kodin juhlat, vai pitääkö valjastaa koko suku avuksi?

Vierailija
13.02.2018 |

Ikäsi?

En ymmärrä muutamaa ystävääni kun he ottavat näistä jutuista niin suuret pultit että eivät sitten millään saa mitään aikaiseksi yksin, ei vaikka mies kuuraisi koko talon katosta lattiaan. Äidit ja siskot valjastetaan AINA leipomistalkoisiin mukaan ja jos eivät jostain syystä pääse, siitäpäs vasta haloo nouseekin kun ovat niin laiskoja etteivät viitsi tulla avuksi!!! Onko tämä joku nykytrendi, ei mun mielestä tämmöistä ollut kun omat lapset olivat pieniä. Vai...ovatko nämä ko. naiset joitain poikkeuksia?

Kokemuksia? Kommentteja?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kahdestaan on kaikki laitettu. Muuta sukua kun ei ole eikä ole tullut mieleenkään vaivata ystäviä moisella.

Vierailija
2/53 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo juuri näkynyt miestäkään apuna yleensä. Parikymmentä henkeä on pöydässä kolme kertaa vuodessa lasten synttäreillä, kaiken teen itse. Paitsi kakun, sen ostan, koska ei vaan nappaa tehdä itse... ei ole äitiä, anoppia, sisaria tai kälyjä. Tai siis sisar ja käly kyllä on, mutta heiltä saa apua johonkin siinä vaiheessa kun helvetti jäätyy. Vieraaksi tulevat ja pöydän antimet kyllä maistuvat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ollaan kaksistaan kaikki tehty järjestelyllä yhessä siivotaan, minä leivon ja mies järkkää jtn ohjelmaa kaverisynttäreille. Mutta tunnen myös noita, jotka ei saa ite mitään aikaseks ja kysellään tosiaan mummot avuks. Eihän siinä mitään, jos on mummo joka nauttii leipomisesta, mutta muuten kantsis käyä kaupan kautta, jos ei itekää jaksa leipoa.

Vierailija
4/53 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ollaan kaksistaan kaikki tehty järjestelyllä yhessä siivotaan, minä leivon ja mies järkkää jtn ohjelmaa kaverisynttäreille. Mutta tunnen myös noita, jotka ei saa ite mitään aikaseks ja kysellään tosiaan mummot avuks. Eihän siinä mitään, jos on mummo joka nauttii leipomisesta, mutta muuten kantsis käyä kaupan kautta, jos ei itekää jaksa leipoa.

Ai niin ja se ikä on 30 

Vierailija
5/53 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihan miehen kanssa yhdessä ollaan kaikki laitettu ja nautinkin siitä puuhasta. En myöskään ymmärrä tuota synttärinarinaa, pitääkö sitä kaikki laittaa niin äidin näytöstyyliin että uuvahtaa? Ovat kuitenkin sen lapsen juhlat eivätkä vieraat varmaankaan pane pahakseen jos synttäripöydässä on jotain ihan "vain" kaupasta ostettua eikä hahmopipareita jne pöydän notkollaan....Nää on just näitä äitejä jotka haluaa näyttää.

Vierailija
6/53 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin, mummot avuksi ja mikäli mummolla muuta niin johan on mammoilla naamat väärinpäin. Ärsyttävää kuultavaa! Ei mummolla ole mitään velvollisuutta tulla siivoamaan ja leipomaan tai lapsia kaitsemaan.

Vierailija
7/53 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En järjestä synttäreitä. En näe syytä miksi pitäisi eikä ole tarvetta koittaa päteä  kakun koolla.

Vierailija
8/53 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan pyydetty anopilta apua täytekakun pohjan teossa kahtena vuonna, koska omani lässähtänyt molemmilla kerroilla.

Ristiäisiin tilasin kakun, mutta muuten ole leiponut kaiken suolasista makeaan itse joka s meillä ei ole koskaan mitään kaupan valmis juttuja tarjolla, tämä opittu kotoa.

Ikä 30v.

Vierailija
9/53 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itse miehen kanssa on ulkoistettu kaikki synttärit siitä lähtien kun joku synttärijärki lapsen päässä heräsi. Ei ongelmia, rahalla selviää.

Vierailija
10/53 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla porukalla on vielä tähän asti juhlat laitettu ristiäisistä, valmistujaisiin ja synttärit siinä sivussa. Joskus on vietetty suurempia juhlia, joskus pienempiä. Viimeisimpänä taitavat olla häät, jotka laitettiin kahdessa viikossa pystyyn, eikä kukaan uhriutunut tai nääntynyt laittamisen alle. Sen verran olen jo antanut suuremmille juhlille periksi, että vuokraan läheistä huvilaa niiden pitoon, ettei mene ihan siivoamiseksi ja itkuksi, kun kissa tahtoo jekkuja tehdä.

Vierailija
11/53 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla porukalla on vielä tähän asti juhlat laitettu ristiäisistä, valmistujaisiin ja synttärit siinä sivussa. Joskus on vietetty suurempia juhlia, joskus pienempiä. Viimeisimpänä taitavat olla häät, jotka laitettiin kahdessa viikossa pystyyn, eikä kukaan uhriutunut tai nääntynyt laittamisen alle. Sen verran olen jo antanut suuremmille juhlille periksi, että vuokraan läheistä huvilaa niiden pitoon, ettei mene ihan siivoamiseksi ja itkuksi, kun kissa tahtoo jekkuja tehdä.

Nimenomaan tuo uhriutuminen ja suorittaminen: "Kun minä nyt joudun tässä leipomaan ja mulla on nuo lapsetkin. Mummotkaan eivät auta. Onneksi mies siivosi."

Vierailija
12/53 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan pyydetty anopilta apua täytekakun pohjan teossa kahtena vuonna, koska omani lässähtänyt molemmilla kerroilla.

Ristiäisiin tilasin kakun, mutta muuten ole leiponut kaiken suolasista makeaan itse joka s meillä ei ole koskaan mitään kaupan valmis juttuja tarjolla, tämä opittu kotoa.

Ikä 30v.

No tuohan nyt on ihan normaalia avun pyytämistä.

Vierailija
13/53 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muutama tollainen kaveri joka odottaa että koko suku osallistuu HÄNEN lapsensa synttärijärjestelyihin ja sitten mököttää jos joku ei tule apuun. Olen tosissaan ihmetellyt häntä ja hänen logiikkaansa omassa päässäni, mutta onneksi en ole päästänyt suustani sammakoita.

Vierailija
14/53 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa. Siksi ulkoistan synttärit johonkin sisäleikkipuistoon. Ja saan lukea, miten kouluttautumaton, muiden rahoja jakeleva kansanedustaja on sitä mieltä, että tämä on VÄÄRIN, koska köyhät. Kukaan ei viitsi ajatella, että kyse on perheen JAKSAMISESTA. Tehdään hyvin palkattua, vaativaa työtä ja pitäisi vielä alkaa vääntää kakkua työpäivän päälle, koska köyhällä ei ole varaa.

Että jaksaa v*tuttaa tämä maa.

Vierailija
15/53 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin olen järjestänyt. Tarjolla yleensä täytekakku, kuivakakku/piirakka, pitsaa/suolaista piirakkaa ja kaupasta isot kasat karkkia ja sipsejä.

Vierailija
16/53 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen kaiken, saan kyllä tarjouksia avusta mutta ihan hyvin olen pärjännyt ilmankin. 28 vuotta.

Vierailija
17/53 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse teen kaiken, saan kyllä tarjouksia avusta mutta ihan hyvin olen pärjännyt ilmankin. 28 vuotta.

Samat sanat! Ikää 41.

Vierailija
18/53 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yksin eikä ole edes miestä apuna. Eikä ole edes autoa, vaan julkisilla roudaan ruoat ja tarvikkeet. Isoja juhlia olen silti järjestänyt.

Vierailija
19/53 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, eli ei ilmeisesti ole aivan yleistä tuo mun tuttavanaisten käytös. Ajattelin että onko joku nykytrendi, omat lapset kun ovat jo aikuisia.

Ap

Vierailija
20/53 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just järkkäsin serkkulikan 6-vuotiaalle synttärit. Serkkuni on siis totaaliyh ja katkaissut kätensä liukastuttuaan, joten hän tarvitsee apua nyt aika paljon. Mutta siis siivosin kaksion ja tein täytekakun. Lapsen ja äitinsä kanssa yhdessä tehtiin pizzaa ja lihapullia. Lapsen kanssa käytiin kaupassa ostamassa jätskiä, poppareita ja karkkia ja koristeltiin vähän asuntoa. Hyvin meni ja sekä serkkuni että tyttärensä olivat tyytyväisiä. Kuten minäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän